Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 paź 2016, 18:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Siema,

Pacjent to fh 500 eev 2013r 305tkm. Uważam że coś jest nie tak z temp chłodziwa tzn teraz w chłodniejsze dni wskazówka idzie tylko na 1/3 wskaźnika a nie jak powinno byc 1/2 (pion) co więcej jadąc nawet godzinę, po zatrzymaniu i zaciągnieciu ręcznego, układ się dogrzewa (przymknięta klapa) co oczywiście skutkuje spalaniem ok 4L/h a nie 1! Dopiero przy jeździe pod górkę temp idzie na 1/2, ale już po chwili jadąc na równym spada niżej. Termostat zmieniony na nowy mahle, czyżby stary i nowy były złe. Jak u Was w fh eev się zachowuje temp?


Ostatnio zmieniony 30 paź 2016, 22:04 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Chłodziwo stosuje się do obróbki skrawaniem. W silnikach spalinowych znajduje się płyn chłodniczy


Post Wysłano: 29 paź 2016, 19:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

A wiskoza sie wyłącza?

Ja mialem ten sam problem w D13A, zmieniony termostat i po problemie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 paź 2016, 19:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Wiskoza standardowo na zimnym chwilę chodzi i potem się wyłacza. Przy jakiemś dużym wzniesieniu gdy cieplej też na moment się włączy, ale to normalne. Właśnie nie widzę bardzo innej przyczyny jak termostat, tyle że jest on nowy, zmieniać jeszcze raz na innego prod?


Post Wysłano: 29 paź 2016, 19:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Czyli wisko ok.

A możliwe termostat założyliście jakoś odwrotnie?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 paź 2016, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Cytuj:

A możliwe termostat założyliście jakoś odwrotnie?
A nawet nie mów, nie było mnie przy tym :?


Post Wysłano: 29 paź 2016, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Czyli wisko ok.

A możliwe termostat założyliście jakoś odwrotnie?
a da się?
to chyba nie majtki Heli że można założyć odwrotnie.

ja bym poszedł tropem termostatu i kupił oryginalny - zamienniki czasami nie działąją prawidłowo.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 29 paź 2016, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Cytuj:
Czyli wisko ok.

A możliwe termostat założyliście jakoś odwrotnie?
a da się?
to chyba nie majtki Heli że można założyć odwrotnie.

ja bym poszedł tropem termostatu i kupił oryginalny - zamienniki czasami nie działąją prawidłowo.
W jakiejś osobówce spotkałem się z taką możliwością, to może i w dużym jest taka szansa.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 30 paź 2016, 13:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Kwestie z nieprawidłowym montażem, wykluczam. Proszę o opinię kogoś kto jeździ volvo eev, czy jest jak w starszych generacjach że jak się zagrzeje i na wskaźniku złapie "pion" to już jest tak cały czas ?


Post Wysłano: 30 paź 2016, 15:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

Cytuj:
Kwestie z nieprawidłowym montażem, wykluczam. Proszę o opinię kogoś kto jeździ volvo eev, czy jest jak w starszych generacjach że jak się zagrzeje i na wskaźniku złapie "pion" to już jest tak cały czas ?
Tak, jak się zagrzeje, to zawsze jest w pionie. Nie ma odchyłów, jak dojdzie do pionu, jest tak cały czas - czy jadę w górach i mam 24 tony za sobą czy po płaskim i mam 2 tony, zawsze jest w pionie wskazówka.


Post Wysłano: 30 paź 2016, 17:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

mateuszsl, dzięki w takim razie u mnie na pewno coś nie jest tak jak byc powinno. Zastanawia mnie, może mam termostat o nie odpowiedniej temperaturze otwarcia, ktoś się orientuje jaka powinna byc?


Post Wysłano: 30 paź 2016, 18:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Moze trzeba jakis specjalny do eev 500 :) .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 30 paź 2016, 18:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Cytuj:
Moze trzeba jakis specjalny do eev 500 :) .
HA HA :P


Post Wysłano: 30 paź 2016, 18:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2014, 13:05
Posty: 30
Samochód: Mercedes Atego
Lokalizacja: okolice Teresina

Miałem w scani taki który otwierał przy 73 stopniach (taki miał nadruk na sobie) i też tylko pod górki temperatura dochodziła do 90, po wymianie na termostat z oznaczeniem 85 lub 83 nie pamiętam dokładnie trzyma 90.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 31 paź 2016, 15:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Cytuj:
Miałem w scani taki który otwierał przy 73 stopniach
Ja nie jestem w stanie wybadac jaką temp ma mój termostat. Natomiast zasięgnąłem języka i może też być że temp w układzie jest ok, natomiast czujnik temperatury szwankuje a jest ich dwa. Wepniemy w komputer to się coś może dowiemy..


Post Wysłano: 31 paź 2016, 18:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Jeśli pod obciążeniem dochodzi do połowy, a potem spada, to czujniki są ok, tylko termostat nie trzyma.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 31 paź 2016, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Cytuj:
Jeśli pod obciążeniem dochodzi do połowy, a potem spada, to czujniki są ok, tylko termostat nie trzyma.
To by się kupy trzymało.. No nic, obadamy, zobaczymy.


Post Wysłano: 07 lis 2016, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Panowie, sprawa nie taka prosta.. Dziś podmieniony kolejny termostat, tym razem na nowy ori i sytuacja się nie zmieniła. Zrobiliśmy jeszcze testy działania wiskozy-jest ok. Mechanior rozkłada ręce, jakieś pomysły :?


Post Wysłano: 08 lis 2016, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2014, 13:05
Posty: 30
Samochód: Mercedes Atego
Lokalizacja: okolice Teresina

A nowy jaką ma temperaturę otwarcia, bo jeśli zamówiłeś po numerze vin, a w oryginale był np. 73 stopnie to ten oryginał też będzie miał 73 stopnie.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 20 gru 2017, 14:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Podłączam się pod temat. Volvo FH 500 EEV 2013. Czy wierzyć we wskazania w opcji wskaźniki? Wskazówka normalnie w pionie a w menu temperatura płynu podczas jazdy około 59 stopni a oleju zazwyczaj 112.

2. Wiskoza to zawsze ma się kręcić przez kilka minut? Bo nawet jak zgaszę auto na 10 minut, silnik nie zdąży się ostudzić a potem po starcie przez kilka kilometrów hałasuje.


Post Wysłano: 20 gru 2017, 17:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2010, 20:11
Posty: 156
Samochód: Tandem
Lokalizacja: Chełmo/Radomsko

Pewny jesteś, że te 59 nie jest od temperatury skrzyni?
Z wiskozą chyba tak ma być. 8)

_________________
Za bezpieczny...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: