wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47750
Strona 1 z 4

Autor:  drapak [ 28 kwie 2018, 9:45 ]
Tytuł:  Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

które z tych aut jaki silnik jaka skrzynia, trasy 200-300 km od domu max 2dniowe ładowane najcześciej w 2 strony i jazda w koło komina (troche górek)

Autor:  Kierownik [ 28 kwie 2018, 12:27 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

Przecież to wszystko co wymieniłeś to padaki. W czym tu wybierać?

Dxi, to wiecznie tłukące się zawieszenia kabiny, i problemy z Apm.
Tgx, nie wiem nie miałem i nie zamierzam. Na pewno na plus waga.
Iveco to w ogóle nie mam doświadczenia. Jedni jeżdżą i sobie chwalą, inni tylko czekają do końca leasingu żeby pchnąć dalej do ludzi.

Ja bym może polecił Volvo Fm, w globie. Kompromis między wagą, spalaniem, a niezawodnością (Choć z tym też różnie bywa), a jedną noc to i w Fmce przeżyje.

Autor:  użytkownik usunięty [ 28 kwie 2018, 22:14 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

Z TGX-em nie miałem do czynienia. Natomiast TGA przekląłem.

Jest u nas na Forum człowiek, który jeździ na "patelni" Stralisem. Jeździ i chwali sobie. Ja jeżdżę Stralisem pod firaną, i za rok czasu jazdy tym autem bardzo zmieniłem zdanie o tych autach (in plus oczywiście). Stralis jest specyficzny i wymaga cierpliwości i podejścia w stylu: Myśl jak Włoch. Jeśli miałbym możliwość wyboru pomiędzy DAFem a Stralisem (oba z roku '12) miałbym spory dylemat, który wybrać. A DAFami przejeździłem 5 lat (począwszy od modelu 95 skończywszy na Euro 6).
Zastrzegam, że to moja subiektywna opinia.

Autor:  drapak [ 28 kwie 2018, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

kolego a jak stralis w paliwie wychodzi?

Autor:  użytkownik usunięty [ 28 kwie 2018, 23:13 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

"Moja" 450 E5 (pod plandeką po kraju) teraz do 30 l/100 km. Kolega mówił mi, że waha się w granicach 33-35. Oczywiście jeden warunek w Iveco - wszystko musi być sprawne. Turbo, sterownik VGT, zachowane szczelności układu dolotowego, itp.

Autor:  Settler [ 28 kwie 2018, 23:40 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

jeszcze jest 105'tka ewentualnie cf'ka

Autor:  tomco23 [ 12 maja 2018, 23:01 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

bierz premiuma. najtańszy,lekki nie lamie się. a silniki volvo swietnie sobie radza. 4/1 nie masz zamiaru tym jezdzic to tym bardziej

Autor:  drapak [ 19 maja 2018, 8:49 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

a miał ktoś może do czynienia z stralisem 500 jak to sie zachowuje?

Autor:  Rossi [ 19 maja 2018, 9:47 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

Tak samo jak 420/450, osprzęt ten sam, większość części pasuje. Ze względu na moc jeździ się nieporównywalnie lepiej, pali praktycznie tyle samo. Silnik wolny od wady fabrycznej jaka występowała w Cursor10, która mogła doprowadzić do wyjścia korby bokiem. Jak ktoś jeździ płasko/lekko to 450 wystarczy, ale w góry/ciężko to polecam 500, już nawet nie chodzi o moc, ale do mnie zawsze przemawiała pojemność.

Autor:  davo76 [ 19 maja 2018, 10:49 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

Jeśli mówimy o pojemności to w poprzednim Ivecu miałem 17,2 litra B-)
Faktycznie tym to sie przyjemnie jeździło, V8 i dwie małe turbiny także laga to nie miało prawie wcale...

Ale to już przeszłość, teraz z bratem jezdzimy 13 litrowymi kosiarkami od 2007 roku także jakieś pojęcie mam.
Jeśli chodzi o eksploatację to powiem tyle że gdybym dziś wymieniał auto na nowsze biorę "haja" w ciemno, tylko że jest problem z dostępnością 13 litrowych...jest tego dużo mniej niż w Cubie...

Autor:  drapak [ 23 maja 2018, 11:57 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

kolego a jak 500 będzie wychodziła w paliwie na wywrocie cały czas po 25t oczywiście chodzi o dalsze dystanse bo koło komina to wiadomo że więcej a i jeszcze jaką ma masę własną

Autor:  Kierownik [ 23 maja 2018, 12:33 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

A i jeszcze kolego naucz się używać znaków interpunkcyjnych, bo 4 razy przeczytałem żeby zrozumieć o co chodzi.

Autor:  davo76 [ 24 maja 2018, 12:54 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

2007 rok Cube AS glob, rama 3800 zbiorniki 770+400 litrów, adblue 100 litrow koła 315/70 felgi stalowe.
Tak wygląda mój, waga 7610 kg.

Nie powiem ile to będzie paliło na patelni, ale mogę napisać jak mi wychodzi z firanką Krone osie DCA jedna dzwigana.
Trasa Śląsk - zagłębie D, export 6 - 8 ton spalanie 22 litry,
tam zaladowane 24 - 25 ton na powrót i z kółka wychodził 25,5 - 26 litrów.
Trasa Śląsk - Praga CZ, export 3 tony wychodzi 23 - 25 litrów, export 6 - 8 ton spalanie 25 - 27. Na powrocie ładuje 9 - 12 ton i wtedy z takiego kółka wychodzi 25,5 - 27.
Z ostatnich trzech tras wyszło 26,4 średnio.

Jak miałem na testach 450 to na pusto potrafiła spalić do litra mniej, ale zaladowany już mniej nie spalił z tego co pamietam. Moc była całkiem ok. niewiele było to slabsze,
tylko ta awaryjność była dużo większą...

No i kwestia pracy silnika, zwłaszcza stojąc przodem do chłodnicy, 10 litrowy bardziej klepie - jest jakby echo poluzowanych części....;-) takie mam wrażenie 13 litrowy ładniej idzie tak grubiej.... Ale to pierdoły są i się czepiamB-)

Autor:  tomco23 [ 21 cze 2018, 8:23 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

drapak na wywrotce 33-43 litry w zaleznosci od gorek . jesli tak po polsce non stop 25 t gdzies 37litrow

Autor:  Kierownik [ 21 cze 2018, 13:03 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

Jeśli Tobie tak wóz żre, to czef pewnie zadowolony...
Od tych wartości spokojnie Drapak możesz odjąć z 5l/100km.

Autor:  tomco23 [ 21 cze 2018, 21:05 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

kierownik -to widac wywrotka nie jezdziles.....
Cytuj:
trasy 200-300 km od domu max 2dniowe ładowane najcześciej w 2 strony i jazda w koło komina (troche górek)
to ile kierownik 28-32 z 25 t pyrkanie pod zaladunkami zycze powodzenia to nie zapylanie z polnocy polski na holandie z plandeka 8 t
tu bedzie dobrze jak bedzie schodzic z 40

Autor:  zzx [ 21 cze 2018, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

Cytuj:
kierownik -to widac wywrotka nie jezdziles.....
:D kierownik faktycznie wywrotką nie jeździ on wywrotki ciągnie.....volviakiem :lol:

Autor:  Settler [ 21 cze 2018, 21:16 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

Cytuj:
kierownik -to widac wywrotka nie jezdziles.....
No Kieras, w końcu dowiedziałeś się prawdy :D


Wysłane z Nokii 3310 za pomocą Tapatalk

Autor:  Luka [ 21 cze 2018, 22:26 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

Robota pod wywrotką też nie każda wygląda tak samo. Jak ktoś ciągnie 200 km pełno i wraca drugie tyle na pusto, to będzie mu auto mniej paliło, niż na robocie, gdzie przewożą hałdę z miejsca na miejsce, a załadunek od rozładunku jest oddalony o 3 km.

Chociaż z Kierownikiem trafiłeś jak kulą w płot.

Autor:  Kierownik [ 21 cze 2018, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium?

Cytuj:
kierownik -to widac wywrotka nie jezdziles.....
Cytuj:
trasy 200-300 km od domu max 2dniowe ładowane najcześciej w 2 strony i jazda w koło komina (troche górek)
to ile kierownik 28-32 z 25 t pyrkanie pod zaladunkami zycze powodzenia to nie zapylanie z polnocy polski na holandie z plandeka 8 t
tu bedzie dobrze jak bedzie schodzic z 40
No i uj, w końcu trafił się as, co zaorał kierownika.
Szacun.

Przy odrobinie wysiłku, możesz stać się moim forumowym ulubieńcem. Czego z całego serca Ci życzę!

Będzie wesoło :D.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/