Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 sie 2018, 14:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2018, 13:33
Posty: 3
Samochód: Scania r420

Witam.
Czy ktos z Was kiedykolwiek prowadzil firme transportujaca zlom i stal? Chodzi mi konkretnie o zestawy z naczepami (dłurzyca). Takie same jakie produkuje firma MetalKop.
Czy ktos z Was budowal kiedys taka naczepe na podzespolach plandeki albo firanki. Chcial bym sie dowiedziec jaka ramabyla by najlepsza, zwykla czy ocynk. No i najwazniejsze jak ktos budowal to czy podaw wymiary wage i material czyli ogolny plan budowy takiej dluzycy no i koszt. Wiem ze najprosciej zlecic firmie budowe co jest kosztem 45k zl plus swoja rama ale jak wszyscy szukamy oszczednosci!
Mowimy tylko o sztywnej naczepie bodajrze dlugosci 13,60m nie wywrotce.
Caly zestaw MUSI wazyc max 16 ton.
Jakies rady?


Post Wysłano: 21 sie 2018, 14:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2691
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Jak ma być tanio to kup se takiego sprzeta za 17 tys i jezdzisz jak gość :D
https://allegro.pl/ogloszenie/naczepa-s ... 7428777547

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 21 sie 2018, 14:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2018, 13:33
Posty: 3
Samochód: Scania r420

Tak czulem ze ktos to wkleji ;)
Przejrzalem juz cale internety w tej kwestii.
Masz racjee wywalic 17k na tego szrota a pozniej wymieniac, tarcze klosci, zawieszenie poduszki silowniki itp. Za taka kwote idzie zbudowac swoja naczepe. Z tego co sie rozgladalem naczepe firanke szmitke gdzie ma rame ocynkowana bodajze to koszt 15k zostawiasz rame sprzedajesz zabudowe za 3k moze 4k. Material na zabudowe dluzycy to jakies 5k 6k zalezy gdzie co jak kupujesz jaki masz kontak. Uspawanie bezplatne bo mam od tego doskonalego spawacza w domu.
Zalozenie mam takie zeby zbudowac, powymieniac tarcze klocki silowniki itp i chociaz zeby ze 3, 4 lata pojezdzila bez wiekszego wkladu hajsu. Jest to do zrobienia?


Post Wysłano: 21 sie 2018, 18:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2691
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Ramy w ocynku dostaniesz chyba tylko ze Schmitza, jest ona skrecana a nie spawana jak cała reszta i ogólnie do najtwardszych-najsztywniejszych ich nie zaliczysz, z tego co widac na drogach to ludzie najwiecej takich naczep robią z podwoziami Krone lub Schwarzmuller, masz juz konkretny ciągnik do tej naczepy??

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 21 sie 2018, 18:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

A jakby tak kupić normalną naczepę podkontenerową i pusty kontener morski 40, uciąć dach i dospawać solidny kołnierz z profila, żeby ściany się pod naporem nie rozeszły, tylko oryginalne uchwyty pod suwnicę zostawić na narożnikach, żeby można było go normalnie zdejmować. Myślę, że w 30 tys. się zamknie z tym i będzie to nawet wyglądać.
Albo jak się uda załatwić to kontener open top. Z tego co kojarzę to one już mają wzmocnione krawędzie u góry i nic ucinać i przerabiać nie trzeba.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 21 sie 2018, 19:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Niska 40" waży około 3600-3800 kg a wysoka 40" waży około 3700-4000 kg. Nie wiem ile open top ale podobnie będzie. Do tego dolicz wagę ramy podkontenerowej. Nowe potrafią ważyć poniżej 5 ton ale stare bez problemu ważą ponad 6 ton. Moja Schmitka z 2014 roku ma w dowodzie 4960 kg a wazy około 5900 kg tak faktycznie.

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 21 sie 2018, 19:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Złomiara też lżejsza nie będzie.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 21 sie 2018, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Scania R420 Topline z 1200 l ropy oraz pusty kontener 40" HC wychodzi w przybliżeniu 18 ton.

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 21 sie 2018, 20:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2018, 13:33
Posty: 3
Samochód: Scania r420

Jesli chodzi o konia to scania r420 w sredniej budzie z retarderem oczywiscie no i bak max 700l. A co do wagi to powiem Wam ze wacha sie od 16100 nawet do 18400 na pusto z polowa paliwa w baku i zapasowym kolem. Caly zestaw musi wazyc 16100 bo inaczej nie wywarze sie pod wozenie kregow z huty.
Z tym kontenerem to nie jest tak lekko. Widzialem chyba jeden taki zestaw i to tylko raz, wiecej razy na hucie sie nie pojawil ;)
Najlepiej jak pojemnosc naczemy ma 50m3 i dlugosci 13.60 bo wtedy moge wziasc preta 15m i ladowac blache ktora jest lekka a zajmuje duzo miejsca.

Co do ramy to tak jak mowisz ze elementy pod podloga sa wymieniane, dokrecane na sruby. I wydaje mi sie ze to jest dobre bo odkrecasz i wymieniasz jak jest pekniety a jak pospawasz cala rame to pozniej ciezko to naprawic.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: