Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2005, 11:47
Posty: 65

Czy ktoś z Was zajmuje sie napełnianiem klimatyzacji?
Potrzebowałbym instrukcje obsługi do agregatu Mikser 2000
Jezeli ktoś ma doczynienia z innym manulanym agregatem to prosze o opisanie wszystkich czynności zwiazanych z wymiana czynnika R134
Z góry dziękuje i pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 25 maja 2007, 14:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Ja się zajmuje klimatyzacją już drugi sezon. Nie wiem jak wygląda agregat o którym piszesz bo ja operuję TAKIM sprzętem. Nie wiem czy to jest to samo bo jak tak to mogę Ci opisać co i jak.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 26 maja 2007, 9:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2005, 11:47
Posty: 65

Zasada działania tych agregatów jest chyba podobna. Jeżeli nie jest to automat to chetnie zaciagne Twoich rad
Możesz mi opisać w pierwszej kolejności jak ładujesz czynik z butli do agregatu?


Tytuł:
Post Wysłano: 26 maja 2007, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Automat to nie jest choć ma tryb pracy automatyczny i półautomatyczny choć tak po prawdzie to jeszcze nigdy tego nie używałem więc skupmy się na manualnej obsłudze.
Maszyna jest prosta w obsłudze 4 przyciski (+ - Enter i C)
Menu ma 4 opcje Tryb ręczny, półautomatyczny, automatyczny i jeszcze jeden którego nazwy sobie nie umiem przypomnieć służy on do napełniania maszyny czynnikiem R134a z butli i jest tam baza danych z danymi ile i czego do danego auta.
Teraz same czynności wykonywane przy obsłudze.
szukamy w pojeździe zaworów do klimatyzacji i do nich podpinamy przewody (czerwony wysokie ciśnienie duży zawór a niebieski niskie mały zawór)
Naciskami + i jesteśmy w Menu (jak luźno stoi podłączona do prądu to wyświetla ilość gazu w maszynie)
Wybieramy Tryb Ręczny
znowu + klikamy aż nie znajdziemy Odsysanie Otwieramy zawory w maszynie i naciskamy enter po czym maszyna wysysa gaz znajdujący się w pojeździe i Olej z układu.
Gdy to się zrobi znowu Tryb ręczy i tam wybieramy Próżnia + i - ustawiamy czas próżni po naciśnięciu Enter automatycznie przechodzi do opcji test próżni i znowu + i - określamy jej czas.
Gdy naciśniemy enter rozpoczyna się próżnia maszyna czyści od środka układ klimatyzacji gdy czas minie automatycznie przechodzi do testu próżni i znowu czekamy.
Gdy wszystko przebiegnie pomyślnie i nie wysypie się błąd że układ nie ma wystarczającej szczelności (co zresztą widać na manometrach gdy robi się próżnia i w układzie powinno być podciśnienie) przechodzimy do następnego etapu
znowu Tryb Ręczny szukamy władowanie oleju + i - ustalamy ile gram oleju wtłaczamy do układu po czym naciskamy Enter
to trwa bardzo szybko i znowu wybieramy Tryb ręczny potem ładowanie gazu określamy ile gazu ładujemy do układu (+ i -) i znowu enter.
gdy układ zostaje naładowany zamykamy zawory w maszynie odpalmy auto włączamy klimę.
Na manometrach widać ciśnienia w układzie i tu też można się wiele dowiedzieć gdy wszystko jest OK bierzesz lampę UV żółte okulary i świecisz po układzie czy nie ma gdzieś nieszczelności (widać to dzięki barwinkowi którego dolewa się do oleju).
Jeszcze na koniec można sprawdzić elektronicznym termometrem jaka temperatura wylatuje z nawiewu w samochodzie.
No i to jest koniec operacji. Jeszcze warto czasami po wszystkim jak już odepniesz przewody sprawdzić czy zawory trzymają w razie czego ten jeden można spróbować dokręcić (tylko taki specjalny śrubokręt byś sobie musiał skombinować) a jak jest kulkowy to nacisnąć lekko żeby trochę gazu poszło bo one się tak przywieszają czasami.


Jak jeszcze masz jakieś pytania to postaram się odpowiedzieć.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 26 maja 2007, 23:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2005, 11:47
Posty: 65

Jakie ciśnienie powinno być na wysokim i niskim cisnieniu po napełnieniu czynniekiem?
Jak napełniasz agregat czynnikiem?


Tytuł:
Post Wysłano: 27 maja 2007, 9:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

mi rowniez zdarza sie napelniac uklady klimatyzacji.

Ta maszyna ktorej uzywam tym rozni sie od opisywanej przez HitmaN`a ze nie ma funkcji okreslania dawki oleju. Olej zostaje samoczynnie pobierany po odzyskiwaniu czynnika, gdy robi sie podcisnienie/grzalka. Wtedy to nalezy otworzyc zawor od pojemnika z olejem. Jezeli ta procedura sie skonczy to nalezy zamknac ten zawor od oleju i dopiero wtedy przejsc dalej do napelniania gazem ( bardzo wazne jest wlasnie zamkniecie jego !) .

Ja napelniam agregat czynnikiem w ten sposob ze wlaczam procedure odzyskiwania gazu i pod przewod czerwony nie podlaczam auta tylko butle z czynnikiem R134a. Gdy w maszynie mam okolo 5kg gazu to procedure przerywam. Np do klimatyzacji scaniowskich wchodzi okolo 1250g plus cos okolo 50-100g oleju (nie pamietam dokladnie).

PS. Oszczedni napelniacze klim biora stary olej ktory otrzymujemy podczas procesu odzyskiwania i wlewaja go powtornie przy uzupelnianiu.


Tytuł:
Post Wysłano: 27 maja 2007, 11:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Cytuj:
Jakie ciśnienie powinno być na wysokim i niskim cisnieniu po napełnieniu czynniekiem?
Jak napełniasz agregat czynnikiem?
Głównie zależy to od danego pojazdu niestety nie wiem jak to wygląda w przypadku ciężarówek. Ale jak napełnialiśmy klimatyzacje do koparki to ciśnienie było troche większe niż w standardowej osobówce. Z tymi ciśnieniami jest tak że włącza się sprężarka i rożnie na wysokim ciśnieniu do określonego poziomu po czym się wyłącza (albo są też takie układy w których sprężarka cały czas jest napędzana i utrzymuje w miarę stałe ciśnienie nieznacznie zmieniające się wraz z obrotami). A na wysokim ciśnieniu jak wartość zaczyna być za duża powinien się włączyć wentylator.

A agregat napełniam w ten sposób że biorę butlę z gazem przejście specjalnie z butli na złącze w przewodzie niskiego ciśnienia. W menu maszyny wybieram tą 4 pozycję znajduję ładowanie butli potem określam ile gazu chce ściągnąć z butli do maszyny otwieram zawór niskiego ciśnienia w maszynie Enter i maszyna ściąga z butli żądaną ilość gazu.

[ Dodano: Sob, 02.06.2007, 14:14 ]
Panowie mam prośbę otóż coraz więcej klientów pyta się o napełnianie klimatyzacji w samochodach ciężarowych i stąd moje zapytanie ile do jakich aut wchodzi gazu ? Od czego jest to zależne (Bo w osobówkach do Opla Astry wchodzi mniej gazu niż do Vectry) a RoBeRtO pisze że do Scani wchodzi 1250g to się tyczy wszystkich modeli Scani ? I czy macie dane ile czego do innych marek ?

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: