wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
AETR a rozporządzenie 561/2006 http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=48754 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tomek_215 [ 20 cze 2019, 16:19 ] |
Tytuł: | AETR a rozporządzenie 561/2006 |
Witam, potrzebuję informacji do pracy licencjackiej. Szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem. Jak to jest przy przewozach pomiędzy krajami Wspólnoty, EOG a krajami nie podlegającymi pod 561/2006 a będącymi stronami konwencji AETR. Jak wiadomo 561/2006 jest o wiele bardziej restrykcyjne i obowiązuję w myśl art. 2 ust.: "2. Niniejsze rozporządzenie stosuje się, niezależnie od kraju rejestracji pojazdu, do przewozu drogowego wykonywanego: a) wyłącznie na terytorium Wspólnoty; oraz b) pomiędzy Wspólnotą, Szwajcarią i państwami będącymi stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym." Jednocześnie punkt 3 mówi: "3. AETR stosuje się, w miejsce niniejszego rozporządzenia, do międzynarodowego transportu drogowego wykonywanego w części poza obszarami określonymi w ust. 2, do: a) pojazdów zarejestrowanych we Wspólnocie lub w państwach będących stronami AETR, na całej trasie; b) pojazdów zarejestrowanych w państwie trzecim, niebędącym stroną AETR, tylko w odniesieniu do części trasy znajdującej się na terytorium Wspólnoty lub państw będących stronami AETR. Przepisy AETR powinny zostać dostosowane do przepisów niniejszego" Teraz załóżmy, że jest przewoźnik z Rosji który wykonuje transport do Unii. Jeśli dobrze rozumiem treść rozporządzenia, wjeżdżając na teren wspólnoty jedzie zgodnie z 561/2006, ale na terenie Rosji, Białorusi jechał zgodnie z AETR (inaczej dzielone pauzy, krótsze odpoczynki tygodniowe). Załóżmy dwa przypadki; 1) przewoźnik który na stałe kursuje UE - RUS 2) przewoźnik który jeździ tylko po RUS, i okazjonalnie trafił mu się kurs do UE. Co w przypadku kontroli? Skąd kontrolujący ma wiedzieć, które przerwy gdzie zostały zrobione? Jak odniesie się do krótszych przerw tygodniowych? |
Autor: | zzx [ 20 cze 2019, 17:15 ] |
Tytuł: | Re: AETR a rozporządzenie 561/2006 |
w tachografie cyfrowym masz kraj rozpoczęcia i zakończenia, a na tarczkach masz miejsce na wpisanie miejscowości poza tym masz dokumenty załadunku - rozładunku,odprawy, paszport ze stemplami granicznymi. przerwy tygodniowe sa takie same ( no chyba że jestem w błędzie). |
Autor: | Tomek_215 [ 20 cze 2019, 17:39 ] |
Tytuł: | Re: AETR a rozporządzenie 561/2006 |
Czyli jeżeli dobrze rozumiem treść rozporządzenia, z chwilą wjechania na teren wspólnoty jedziemy na 561, poza nią na AETR możemy jechać. No tak najważniejsza kwestia mi umknęła kwestia kraju rozpoczęcia i zakończenia. Nie mniej jednak można mieć chyba czasem wątpliwości czy przerwa 3x 15 min. została zrobiona przed granicą czy po przekroczeniu granicy wspólnoty. Wozisz ze sobą przez miesiąc CMRki, EXy itd. ? Tak samo czy kontrolujący nie doczepi się o inne odpoczynki tygodniowe, albo np. że podwójna obsada zrobiła tylko 8h pauzy? Jeśli chodzi o przerwy tygodniowe to dokopałem się do takiej informacji; "Umowa AETR pozwala skrócić odpoczynek tygodniowy wykorzystywany w miejscu normalnej bazy pojazdu do 36 godzin, a przypadający poza bazą - do 24 godzin." |
Autor: | Rossi [ 20 cze 2019, 21:25 ] |
Tytuł: | Re: AETR a rozporządzenie 561/2006 |
Czas Pracy - Vademecum Kierowcy i Pracodawcy Sebastian Paluch Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | zzx [ 20 cze 2019, 21:53 ] |
Tytuł: | Re: AETR a rozporządzenie 561/2006 |
ta publikacja to chyba trochę stara? |
Autor: | Rossi [ 20 cze 2019, 22:35 ] |
Tytuł: | Re: AETR a rozporządzenie 561/2006 |
Tak patrzę teraz na okładkę i... no w sumie to tak. Jednak co do tego, że realizując przewóz z poza UE jedziemy podług AETR nadal aktualne. |
Autor: | zzx [ 20 cze 2019, 22:56 ] |
Tytuł: | Re: AETR a rozporządzenie 561/2006 |
to jak raz tak. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |