Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 lut 2019, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2019, 22:16
Posty: 6

może ktoś z was miał taki sam problem jak ja obecnie.
ale do rzeczy sprinter 2.9 td 1999r. z założonym termostatem nie ma dużego obiegu płynu chłodzącego. chłodnica zimna na wskaźniku 100 stopni.
ogrzewanie jest, pompa wody nowa, chłodnica również, korek, termostat sprawny.
Olej bez oznak obecności płynu jak i w płynie nie ma oleju.


Post Wysłano: 13 lut 2019, 8:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

za duży obieg wody jest odpowiedzialny termostat - to że jest założony to wcale nie znaczy że działa poprawnie, może byc jeszcze uszkodzona pompa wody tzn. np. urwany wirnik.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 lut 2019, 12:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2019, 22:16
Posty: 6

widzę że kolega zzx nie przeczytał tego co napisałem...


Post Wysłano: 13 lut 2019, 13:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zobacz czy ktoś odwrotnie nie założył termostatu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 lut 2019, 14:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2019, 22:16
Posty: 6

nie ma możliwości żeby był odwrotnie założony.....sam zakładałem.


Post Wysłano: 13 lut 2019, 15:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To załóż drugi termostat to nie majątek, sprawdź temperaturę węzy co wychodzą z obudowy termostatu czy się robią ciepłe na zagrzanym silniku.
Jeśli nie ma dużego obiegu to silnik się przegrzewa w tym momencie?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 lut 2019, 15:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2019, 22:16
Posty: 6

testowałem kilka termostatów... najpierw sprawdzałem przed założeniem czy są sprawne wszystkie były ok.
w tym silniku termostat jest na wejściu cieczy chłodzącej do silnika wiec jest tylko jeden waz doprowadzający przy obudowie termostatu. silnik się nagrzeje i obudowa termostatu jest gorąca.
założę jakikolwiek termostat czy to za 40pln czy 70pln( bez znaczenia jest tez temp. jego pracy)efekt jest ten sam .....


Post Wysłano: 13 lut 2019, 16:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nic nie napisałeś o czujniku temperatury
Skoro płyn się nie gotuje i wszystko działa normalnie to bym sprawdził czujnik temperatury.
Jeśli masz np termometr pirometryczny to zmierz zeczywistą temperaturę płynu chłodzącego oraz silnika a zwłaszcza obudowy termostatu.
Znam takie auta że zimą na postoju to można wymontować chłodnice bo nie osiągnie takiej temperatury aby się otworzył termostat

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 lut 2019, 16:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2019, 22:16
Posty: 6

płyn się nie gotował bo nie doprowadziłem do tego stanu.


Post Wysłano: 13 lut 2019, 16:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Twierdzisz że było 100 stopni na wskaźniku to zweryfikój wskazania z żeczywistą temperaturą płynu bo czujniki potrafią z starości przekłamywać

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 lut 2019, 17:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeszcze jedna sprawa to że oleju nie ma wpłynie to nie znaczy że kompresja nie idzie do układu chłodzenia ale wtedy powinno rosnąć ciśnienie w układzie.
Chyba że to początki przedmuchu i tylko bardzo mało powietrza krąży w układzie na tyle aby powstał korek z powietrza
Na odkreconym korku w zbiorniku też jest ten sam problem?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 lut 2019, 17:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

przeczytałem - proponuje sprawdzić wskaźnik - w mojej renacie było to samo tzn na zegarze było na czerwonym .
chłodnica cała zimna czy tylko na górze lub na dole?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 lut 2019, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2019, 22:16
Posty: 6

jedynie zostaje jeszcze raz sprawdzić czujnik temp. jak radzi MAN i może zrobić test CO2.
chłodnica jest cała zimna .
tak samo się dzieje z korkiem i bez niego.


Post Wysłano: 20 lis 2019, 11:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lis 2019, 8:59
Posty: 1
Samochód: Sprinter

Witam.
I jak się skończyła sprawa bo mojego miecia złapała ta sama dolegliwość.
Może autor postu podzielić się informacją.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: