wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Gęstość oleju hydraulicznego
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=49461
Strona 1 z 1

Autor:  digidy750 [ 26 maja 2020, 17:38 ]
Tytuł:  Gęstość oleju hydraulicznego

Witajcie

Posiadam samochód Man M90 18.232. Jest to wywrotka z hds. HDS i siłownik od wywrotu zasilane są z tego samego zbiornika z olejem hydraulicznym. Jaką gęstość oleju hydraulicznego polecacie w tym przypadku?
Czy HLPD 22 będzie dobry?

Pozdrawiam

Autor:  Luka [ 26 maja 2020, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Gęstość oleju hydraulicznego

Księga rewizyjna HDSu, tam jest instrukcja i sprawdź co przewiduje producent. Według mojej wiedzy co najmniej 32, a najlepiej 46. I dobrze, żeby był HV, a nie HL.

Ze strony Orlenu HYDROL HLP-D 22:
Cytuj:
Zastosowanie
Oleje Hydrol® HLP-D przeznaczone są do stosowania we wszelkiego rodzaju stacjonarnych i mobilnych układach hydraulicznych maszyn i urządzeń pracujących w normalnych i trudnych warunkach pracy, zwłaszcza w systemie ciągłym oraz w przypadku gdy istnieje niebezpieczeństwo zanieczyszczenia układu wodą lub skondensowaną parą wodną (np. w systemach hydraulicznych obrabiarek w przypadku, gdy istnieje ryzyko przedostawania się emulsji obróbkowej do układu).
Opis nie bardzo pasuje do twojego zastosowania.

Autor:  digidy750 [ 26 maja 2020, 21:00 ]
Tytuł:  Re: Gęstość oleju hydraulicznego

Postaram się znaleźć tę książkę, ale obawiam się, że jej nie mam, bo nie pamiętam, żeby poprzedni właściciel dał mi coś takiego. Ale zapytam. Może ją posiada.

Pisząc o oleju "HV" masz na myśli samo "HV" czy "HVLP"?
Oznaczenia wziąłem z tej strony:
http://www.eko-oil.pl/klasyfikacja-olej ... cznych,103

Sprawdziłem też na allegro i w sprzedaży jest zarówno "HV" jak i "HVLP".

Autor:  Luka [ 26 maja 2020, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Gęstość oleju hydraulicznego

Jakby ci to powiedzieć... lepiej poszukać tej książki, bo nie zarejestrujesz bez niej auta :D Żeby auto przeszło przegląd, musisz mieć odebranego żurawia przez UDT i aktualną decyzję pozwalającą na pracę nim. Żeby zrobić w ogóle dozór, musisz mieć dokumentacje do żurawia (książkę rewizyjną - taki zielony segregator). Jeśli auto było zarejestrowane w Polsce, to powinno mieć książkę. Jak nie ma, bo jesteś jego pierwszym właścicielem w Polsce lub dokumentacja np. zaginęła, to koszt jej odtworzenia będzie wynosił pewnie ze 3 tys. i to pod warunkiem, że sprzęt jest sprawny. Do tego jeszcze konserwator, resurs, a może i przegląd specjalny bo sprzęt nie najmłodszy, a później już z górki 8)

HVLP powinien być lepszy niż "zwykłe" HV, chociaż nigdy go nie kupowałem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/