wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Przyczepa http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=49585 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | zzx [ 19 lip 2020, 15:54 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
nie wiem jaką przyczepę kupiłeś ale moja kronka waży 5,3 t. ładuję w zależności od pory roku, ale zasadniczo po równo na każdą część wtedy najlepiej się prowadzi. jeżeli nie da się po równo to zostaw na samochodzie 1,2 metra wolnego z tyłu i resztę równo proporcjonalnie na przyczepę. nie wszystko da się ocenić z pulpitu komputera ładunek ładunkowi nie równy. ja jak mam nieparzysto to zawsze pojedynczą paletę stawiam na środku wtedy ładujesz po 2 od początku i na środku pojedykę ( jak wypada środek nie na środku to stawiam bliżej przodu) i dalej do końca po dwie. ITD nie sprawdzi ile masz nacisku na zaczepie, ale po zważeniu pojazdu wyjdzie przeciążenie - by to zmierzyć musiał byś odpiąć przyczepę i zważyć sam samochód i następnie z przyczepą. nacisk na dyszel masz max 1000 kg. przy sworzniu 50 mm jest to spowodowane konstrukcją i wytrzymałością materiałów w tym odpowiednich śrub do ucha zaczepu a także samego zaczepu i jego mocowania do ramy pojazdu. nie wolno ładować tylko na przyczepę no chyba że chodzi o 1-2 tony jak masz więcej to kiepsko się to prowadzi i jeszcze słabiej hamuje. palety "po długości" zawsze znaczą dłuższym bokiem do burty (czyli 3 na szerokość), palety "po szerokości" zawsze znaczą krótszym bokiem do burty (czyli 2 na szerokość). te wszystkie wyliczenia na rysunkach biorą w łeb bo masz z tyłu HDS a on właśnie robi dziwne masy. co do skręcania w prawo czy w lewo nie martw się liniami prawo zezwala na zajęcie części lub całego innego pasa ruchu jeżeli nie możesz się zmieścić na swoim pasie. musisz tylko uważać na pospieszniaków, którzy zawsze znajdą lukę by się wcisnąć i by to uniemożliwić zajmuj tak by tobie było jak najwygodniej oczywiście z umiarem. jak widzisz że się nie zmieścisz od razu to poczekaj chwilę aż się da nie pchaj się na siłę zdążysz. co do zachodzenia tyłu - w przyczepie mniej zachodzi niż w naczepie (tak mi się wydaje bo nigdy praktycznie naczepą nie jeździłem) i w/g mnie przyczepa le[piej się składa choć wymaga większego pola do manewrów. jak coś to pytaj może będę umiał wytłumaczyć. |
Autor: | 5eba [ 19 lip 2020, 21:52 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
Nie musisz dociążać auta przyczepą - to nie ciągnik rolniczy. Im mniej nacisku na dyszel tym lepiej się jedzie - nie będzie bujała autem. Dlaczego kupiłeś na małym kole?? Opory toczenia większe na szosie i w terenie stoisz. |
Autor: | Luka [ 19 lip 2020, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
Cytuj:
nie wiem jaką przyczepę kupiłeś ale moja kronka waży 5,3 t.
Strasznie ciężka. Do budowlanki na obrotnicy waży niecałe 4t, a tandem trochę ponad. Moja waży w papierach 4070 kg, ale jeszcze będą modyfikacje wprowadzane. Liczę, że wraz z wyposażeniem zamknę się w 4,5t. Zobaczymy.Tu przykłady: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 5292af407b https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 5292af407b Cytuj:
nie wszystko da się ocenić z pulpitu komputera ładunek ładunkowi nie równy.
Ta, ale jak podstawowe dla mnie ładunki będę widział jak ładować, to i z innymi sobie poradzę. Poza tym jednak muszę pewne schematy utrzeć, bo w pracy nie mam komputera pod ręką, żeby dość precyzyjnie wyliczać.Cytuj:
ITD nie sprawdzi ile masz nacisku na zaczepie, ale po zważeniu pojazdu wyjdzie przeciążenie - by to zmierzyć musiał byś odpiąć przyczepę i zważyć sam samochód i następnie z przyczepą.
Jeśli na aucie nie jest do pełna załadowane, to nie powinno wyjść przeciążenie na napędzie, nawet przy zbyt dużym nacisku na zaczep. Zaczepu z oczywistych względów nie mam zamiaru przeciążać, ale konsekwencje znać chce, bo czasem różne, dziwne rzeczy się zdarzają.nacisk na dyszel masz max 1000 kg. przy sworzniu 50 mm jest to spowodowane konstrukcją i wytrzymałością materiałów w tym odpowiednich śrub do ucha zaczepu a także samego zaczepu i jego mocowania do ramy pojazdu. Cytuj:
palety "po długości" zawsze znaczą dłuższym bokiem do burty (czyli 3 na szerokość), palety "po szerokości" zawsze znaczą krótszym bokiem do burty (czyli 2 na szerokość).
Większość z którymi się spotykam twierdzi dokładnie na odwrót. Na widłach ma paletę "po szerokości", nie ważne, że na aucie ona będzie "po długości" Cytuj:
te wszystkie wyliczenia na rysunkach biorą w łeb bo masz z tyłu HDS a on właśnie robi dziwne masy.
Wręcz przeciwnie, trakcja zawsze jest, a przy 8t przedniej osi bez problemu można ładować od przodu dwójkami, a nie pojedynczo jak na typowym ciągniku z naczepą.Cytuj:
co do zachodzenia tyłu - w przyczepie mniej zachodzi niż w naczepie (tak mi się wydaje bo nigdy praktycznie naczepą nie jeździłem) i w/g mnie przyczepa le[piej się składa choć wymaga większego pola do manewrów.
Jak teraz sprawdziłem po rysunkach, to wygląda, że tak - naczepa ma dłuższy tylny zwis od tej mojej przyczepy. Fakt, mi też w solówce zachodzi tył i nauczyłem się tego pilnować, ale tyłu przyczepy nie widać.Cytuj:
Nie musisz dociążać auta przyczepą - to nie ciągnik rolniczy. Im mniej nacisku na dyszel tym lepiej się jedzie - nie będzie bujała autem.
A jak będzie za mało?
Cytuj:
Dlaczego kupiłeś na małym kole?? Opory toczenia większe na szosie i w terenie stoisz.
Z kilku powodów. Trafił się fajny egzemplarz, w przyzwoitych pieniądzach, czasem wożę wysoko, a tu podłoga jest na 0,95 (w aucie 1,3), a po wtóre pierwsza przyczepa i nie mam doświadczenia. Zobaczę w jakim kierunku pójdzie robota, jakbym miał więcej jazdy po miękkim to może trzeba będzie się przesiąść na 6x4 i przyczepę z obrotnicą. Rozwózkę budowlanki i tak będę raczej nadal robił samą solówką, a dalsze wyjazdy lub ładowane lekko nie powinno robić aż takiego problemu.Na prostym może siadać, czy przy skręcaniu będą duże opory? |
Autor: | zzx [ 20 lip 2020, 5:23 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
wrzuć fotę tego "wynalazku" i popatrzymy. rozumiem że to 18 paletowa przyczepa - moja ma 20 palet więc musi ważyć więcej no i ma podwójne drzwi. przyczepy do budowlanki są z reguły krótsze i to sporo. |
Autor: | Luka [ 20 lip 2020, 16:31 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
Zdjęć nie mam. Ale w sumie przyczepa jak przyczepa. Jedyne co, to podnoszona ośka by nie zaszkodziła. No to tak jak napisałem w pierwszym poście, ładować na środek, ale deko bardziej na przód, żeby nie odciążać tylnych osi. Dokładnie taka podłoga jest na tej zakupionej przyczepie. Na samochodzie też taką mam i jest bardzo dobra. Swoją drogą, nie wiesz gdzie kupić te profile, które są między deskami? Nigdzie tego nie spotkałem, a w razie jakichś napraw mogłyby się przydać. |
Autor: | zzx [ 20 lip 2020, 16:53 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
te profile to tylko na zamówienie u "zdzicha". jak masz aluminiowe to nawet u niego nie dorobisz. na mojej starej przyczepie AD 2000 wytrzymały 19 lat i tylko były zardzewiałe. takich podłóg już nie robią bo były zbyt trwałe. |
Autor: | Rossi [ 20 lip 2020, 18:19 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
Groenewegen i Fruehauf oferują takie podłogi, ale to jest nisza. Profile, nawet te aluminiowe są dostępne, ale nie w detalu. Czasami wozimy z Niemiec znajomemu, który remontuje naczepy. Katalog mają grubszy jak książka telefoniczna. |
Autor: | davo76 [ 20 lip 2020, 19:10 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
Krone Profiliner HD ma taką podłogę, profile + deski wzdłużne... |
Autor: | Luka [ 20 lip 2020, 20:33 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
Rossi, jaka firma produkuje te profile? Nie wykluczone, że w jakiejś perspektywie mogę potrzebować na zabudowę, to nadal jest detal, ale chociaż jakiś punkt zaczepienia. Drewno to podobno jakaś odmiana dębu. Impregnować to czymś? Niestety, otwarte zabudowy, więc i leje na to i śnieg i słońce. W sumie OT się z tego robi, ale najwyżej się wydzieli. |
Autor: | Rossi [ 20 lip 2020, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
Żebym to ja jeszcze pamiętał, gdzieś za Wupertalem to ładowałem, ale oni tylko w aluminium siedzą. W razie potrzeby coś się przez znajomego mogę dowiedzieć. Te drewno z tego co ja wiem to jakieś z Ameryki Południowej podobno, w tych nowych teraz idą deski bambusowe. |
Autor: | Luka [ 20 lip 2020, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
Aż tak to chyba nie trzeba, przynajmniej na ten moment. Jak coś to się odezwę. |
Autor: | zzx [ 21 lip 2020, 5:06 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
w takich zabudowach ida deski klejone ustawione pionowo z twardego drewna (liściastego) to każdy stolarz zrobi tylko trzeba mieć materiał. |
Autor: | Luka [ 22 lip 2020, 22:35 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
Jeszcze jedną rzecz chciałem zapytać. Przyczepa ma regulowany dyszel. Jako, że auto jest dość krótkie, nie ma potrzeby, żeby dyszel był maksymalnie skrócony, bo na luzie mieści się w 18,75. Pytanie tylko, co mogę uzyskać jeśli go wydłużę? Zyskam cokolwiek, czy szkoda czasu? |
Autor: | Rossi [ 22 lip 2020, 22:51 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
Z dłuższym dyszlem łatwiej się cofa, bo przyczepa tak nie ucieka. Najgorsza do cofania jest długa solówka i krótka przyczepa. |
Autor: | Luka [ 22 lip 2020, 22:59 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
A kąt skrętu, jego "głębokość"? Coś tu ugramy? Wydaje mi się, że nie bardzo, ale może się nie znam. Ja mam skrętną wleczoną ośkę, także każdy ruch kierownicy dość mocno wpływa na tor ruchu przyczepy. |
Autor: | Rossi [ 22 lip 2020, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
No to też właśnie dłuższym dyszlem to zniwelujesz. |
Autor: | zzx [ 23 lip 2020, 5:02 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
długość dyszla powinna być wyregulowana ze względu na miejsce posadowienia zaczepu i tylnego zwisu samochodu. nie wiem jakie masz wartości, ale w mojej ocenie ma to znaczenie zarówno do manewrowania na placu jak i samej jazdy oraz nacisków na osie. |
Autor: | Luka [ 23 lip 2020, 18:47 ] |
Tytuł: | Re: Przyczepa |
Tylko czym się kierować przy regulacji? Na pewno tym, żeby zestaw się mieścił w normach i nie zakleszczał na zakrętach. Czym jeszcze, jeśli te dwa parametry są spełnione? Na pewno dłuższy dyszel to dłuższe ramię, ergo mniej można załadować na przód przyczepy. |
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |