wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch - http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=50168 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dokts [ 01 mar 2021, 17:33 ] |
Tytuł: | Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch - |
Witam wszystkich. Mam problem - skrzynia jak w opisie. auto przebieg 600 000 km - autostrady. Pojawił się komunikat - awaria sprzęgła. Po kalibracji - wszystko się uspokoiło na miesiąc. Teraz jak samochód po pauzie ostygnie - wszystkie biegi włączają sie prawidłowo . Jak sie nagrzeje - skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i nie ma wszystkich biegów . Serwis - twierdzi, tarcze do wymiany. Firma która regeneruje tarcze - mówi, że nie jest możliwe zuzycie dwóch tarczy. Ktoś może walczył z takim sprzęgłem?. To dość rzadkie rozwiązanie... i mało jest doświadczeń w tym temacie. Może ktoś ma jakiś patent? pozdrawiam. odp na forum lub PW. |
Autor: | tomco23 [ 01 mar 2021, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch - |
Co to znaczy nie jest możliwe zużycie 2 tarcz..... |
Autor: | semis [ 06 mar 2021, 22:56 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch - |
Piszesz, że po nagrzaniu się, zaczynają się problemy. Może ów problem leży po stronie oleju lub mechaniki bezpośrednio w skrzyni? |
Autor: | dokts [ 27 lis 2023, 10:13 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch - |
problem rozwiązany - dziękuję wszystkim za zaintereswanie |
Autor: | davo76 [ 27 lis 2023, 11:38 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch - |
Fajnie że rozwiązany, tylko skoro taki temat się już zakłada to pasuje zakończyć i napisać co było bo każdy ciekawy. No chyba że auto sprzedane i się problem rozwiązał z automatu … |
Autor: | dokts [ 27 paź 2024, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH 4 skrzynia i-shift dual clutch - |
Cytuj:
Fajnie że rozwiązany, tylko skoro taki temat się już zakłada to pasuje zakończyć i napisać co było bo każdy ciekawy. No chyba że auto sprzedane i się problem rozwiązał z automatu …
Sprzęgło i skrzynia - opanowane. Ponieważ nasze Volva są wszystkie z Dual Clutch - to zmuszeni byliśmy studiować ich regenerację ( nowe około 25 000 zł) . W tej chwili regenerujemy sprzęgła - kalibrujemy, regenerujemy łożyska sprzęgłowe , i naprawiamy nienaprawialne wiązki czujników w skrzyni biegów. Opisany problem wyżej polegał na uszkodzonym czujniku wałka pośredniego. Wiązka do tej skrzyni SPO 2812 kosztuje 7500 netto. Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |