Nastawiłeś się na to auto, wiec Cię nie będę przekonywał, że nie. Napiszę, czemu ja bym tego auta nie kupił, a też głównie budowlankę wożę.
1. Za duży rozstaw osi, tragicznie się tym będzie manewrowało.
2. Za mała ładowność. Nie wiem skąd jesteś, a wiem, że regionami się czasem różnią metody pakowania mat. budowlanych, więc i ciężarem.
U nas paleta kostki zazwyczaj waży 1500-1800 kg, choć zdarzają się też lżejsze. Zabierasz legalnie raptem 3 palety. Podobnie bloczki. Pustaki, cegła, beton komórkowy średnio ok 1200 kg = 4 palety.
3. Przy tak długim rozstawie osi, musisz odsuwać palety dość daleko od burty, żeby przedniej ośki nie przeciążyć. To robi problem przy pustakach, zwłaszcza tych, które ledwo stoją (wszystkie wąskie).
3. Do drewna ok, bo zabierze 9m belki. Chociaż z podaniem na górę też nie za bogato, bo tylko 2 wysuwy. Ładowność również na wiele nie pozwoli.
4. Radio, może być, ale nie jest konieczne przy 8m zasięgu. Sterownie z konsoli, albo siodełka na górze w zupełności by wystarczyło.
Jak mówiłem, eksploatuję bardzo podobne auto od kilku lat, więc coś tam wiem, przy czym jest zupełnie inaczej skonfigurowane.
Rozstaw osi jest ok 4,6m jeśli dobrze pamiętam, skrzynia ładunkowa ma 4,8 m (legalnie praktycznie 7m zabierasz). HDS jest 11 tm, 8m/1200kg, sterownie z konsoli (stoisz na wysokości skrzyni ładunkowej), ładowności jest 8,5t, więc kostki/bloczków bierzesz 4-5 palet, pustaków 7 palet. Do tego wywrotka 3 stronna, więc nie dość, że bardziej uniwersalne, jak nie ma roboty na HDS, to drewno można zwyczajnie wysypać.
Jedyne gdzie przegrywa to długość ładunku. Jakbym miał wozić tego więcej, to były takie przymiarki przymiarki, żeby zrobić stelaż na przedniej i tylnej burcie, na którym można położyć długie elementy, taki żeby było jeszcze ponad kabiną. Nie pamiętam, ile auto ma długości, ale szacuje na 7,5-8,0m, do tego 2m do tyłu i 0,5 przed kabinę i zabierasz 10m elementy, przy o niebo lepszej zwrotności. HDS kładziesz na skrzynie i ogień.
O takim czymś mówię.
To moja opinia. Twoje są pieniądze i decyzja