Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2021, 11:47
Posty: 2
Samochód: STEYR WYWROTKA
Lokalizacja: Zielona Góra

Witam wszystkich na forum.
Jestem tutaj nowym użytkownikiem, aktualnie realizuję swój prywatny projekt jak w tytule.
Przywracam świetność starej ciężarówce m-ki Steyr jako,że jestem kierowcą-mech. z zawodu na emeryturze.
Zdrowie dopisuje i ciągnie "wilka" do lasu. Pół życia spędziłem w szoferce takich aut jak; Jelcz,Star, Liaz i inne komunistyczne "trupy" bo tylko takie były, oczywiście były też inne auta, chyba wszystkimi jeździłem, to nie ma dla mnie teraz znaczenia. Z hydrauliką niewiele miałem do czynienia, a jak była, to bez elektroniki, więc chętnie przyjmę rady młodszych kolegów po fachu.
Otóż potrzebuję schematu montażowego,oraz fachowej porady, aby rozdzielić i podłączyć żuraw i kiper tzn. jakiś rozdzielacz, zawór itp.
Udało mi się kupić pompę tłoczkową używaną 100l/min. mam ją już przykręconą do skrzyni ZF, oraz zamontowany zbiornik ok.100l z filtrem na powrocie. Mam w kabinie zawór pneumatyczny z 3 przyłączeniami na t-kalan no i to tyle. Teraz muszę to wszystko "ożenić" ze sobą, może ktoś z kolegów, a może z koleżanek mi pomóc w tym projekcie?
Obrazek

_________________
Emeryt


Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Zwykły zawór trójdrożny do hydrauliki. Włączasz pompę i zaworem nadajesz kierunek przepływu oleju, czy ma iść na kiper czy na HDS. Więcej filozofi nie ma.

Próbowałeś kiprować z taką pompą? Wydaje mi się, że jest za duża. Do HDS musi być wielotłoczkowa, a nie zębata.
Do takiej dużej pompy o wiele za mały zbiornik oleju. To się dobiera pod zapotrzebowanie HDSa na olej, ale powiedziałbym, że bliżej 300-400 litrów przy takiej pompie. Taką pompą obróci ci cały zbiornik w minutę, prawdopodobnie braknie oleju po rozłożeniu siłowników i pompa pójdzie na sucho, a do tego bardzo szybko i bardzo mocno się olej nagrzeje. Pomyślałbym również o chłodnicy oleju. Albo zmniejszyć pompę np. do 60 l/min.

Pamiętaj, że taki sprzęt musi mieć dozór UDT.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Pompa ma podaną pojemność na obrót i z tego się wylicza wydajność. pompa 100/1 przy 500 obrotach na przystawce da około 50l/min. Wydajność będzie zależała od tego jak mocno są zredukowane obroty na przystawce względem silnika.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Jeszcze w woli wyjaśnienia autor postu ma pompę tłoczkową, kolega wspomina, że zębata nie może być. Otóż jest inaczej tzn. Nie wszystkie zębate się nadają ponieważ, ciśnienie w układzie powinno wynosić ok 270 bar, pompy zębate dają do 300 ale jest spora ilość, która pompuje ok 200 i wtedy też to wszystko zadziała ale mocy mieć nie będzie.
Tłoczkowe pompują zazwyczaj 380-420 ale to ciśnienie i tak zaraz zbijane jest do tych 280-290 No i są dużo trwalsze choć zazwyczaj jeśli wysiądą nie opłaca się ich regenerować a zębate jak najbardziej.
Co do zbiornika ja miałem na poprzednim aucie zamontowany fabrycznie zbiornik 150 l przy dwóch pompach po 80 l. I zdarzyło się, że po pęknięciu przewodu zostawało w zbiorniku ok 90 litrów oleju i HDS działał poprawnie.
Tak jak już było wspomniane, ma znaczenie przystawka, od niej będzie zależało jak szybko będzie działać HDS (moc będzie ta sama nawet jak pompować będzie 50)
Jeśli ma to działać na tym HDSiku ze zdjęcia to 100 litrów na minutę jest to stanowczo za dużo. Będzie ciężko sterować bo ruchy będą dynamiczne


Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Tłoczkowa daje równomierne ciśnienie, a to przekłada się na precyzje ruchów.

Jak pęknie przewód to ubywa oleju tyle co w przewodzie + ułamek sekundy nadal otwarta sekcja na rozdzielaczu. Więc tak naprawdę tego oleju nie wylewa się tak dużo, za to widowiskowo.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Zazwyczaj z tym olejem tak jest, ale jak się Ci okaże, że nie masz takiego przewodu na wymianę jak pękł a nie możesz go zaślepić bo trzeba się jakoś złożyć, ponieważ nie będziesz stać całej nocy w środku lasu. Albo pęknie coś dużego przed rozdzielaczem a nie masz gaszenia innego niż kluczykiem.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2021, 11:47
Posty: 2
Samochód: STEYR WYWROTKA
Lokalizacja: Zielona Góra

Dzięki Panowie za Wasze rady fajnie jest. Już mam zawór trójdrożny 160/min. a pompę tłoczkową którą mam 100l./min. nie będę zmieniał jest używana więc już może nie mieć tej wydajności zobaczymy. Co do chłodnicy oleju to też zaczekam, aż uruchomię to dzieło zobaczę czy się będzie grzał olej, a jak na wolnych obrotach będzie mocno dynamiczny to zmienię pompę na 60-80 w księdze rewizyjnej jest zalecana do tego żurawia pompa 80/min. Bo to jest żuraw leśny JONSERED nie hds dozór UDT na dwa lata. Jeszcze chyba będzie potrzebny rozdzielacz sterowany pneumatycznie z kabiny.

_________________
Emeryt


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Czy leśny czy budowlany to i tak żuraw (hds to skrót zwyczajowy). A to że dozór robi się co dwa lata zależy od udźwigu nominalnego i jeśli jest mniejszy niż 3,2 t to co dwa lata, jeśli większy to co rok.
Ale pamiętaj, że jeśli kupiłeś używany żuraw, który miał wcześniej dozór to montując go na innym podwoziu robisz nowe badanie. We wcześniejszej dokumentacji numer seryjny żurawia zawsze idzie w parze z numerem VIN podwozia, i robiąc zmianę auta nie jest TANIO i prosto wyrobić papiery na nowo, takie rzeczy się oczywiście wykonuje ale wszystko zależy np. Od tego czy urządzenie było zakupione w Polsce i miało UDT (wtedy jest bardziej skomplikowane i dużo droższe), lub kupione z zagranicy bez podwozia, lub z zagranicy z podwoziem.
Opcji może być dużo. Zapytaj w kilku firmach o zrobienie dokumentacji bo rozstrzał cenowy jest ogromy. Jak masz pytanie to dawaj coś postaramy się jeszcze wyjaśnić dokładnie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: