Cytuj:
Witam wszystkich:-). Koledzy podpowiedzcie mi jak jest ze spalaniem oraz skrętem wywrotek 8x4, 8x6 i 8x8. Nie mam z autami z przednim napędem zupełnie doświadczenia. Ogólnie interesuje mnie marka MAN oraz Mercedes. Najprawdopodobniej pierwsze Many TGA z pompą wtryskową rozdzielaczową 12L (obawiam się common rail 10,5L). Napęd z przodu przyda się sporadycznie, ale jeździć 8x4 to nawet na pusto podjazd w żwirowni jest tragedią. Myślę najbardziej o napędzie 8x6, i on będzie miał większy promień skrętu niż 8x4, ale czy auto 8x8 jeszcze "gorzej" skręca niż 8x6? I bardzo ciekawi mnie spalanie. Przyjmując nawet, że w ogóle nie używam przedniego napędu to ten sam samochód w konfiguracji 8x6 spali kilka litrów paliwa więcej /100km niż 8x4? A 8x8 spali kolejne dodatkowe kilka litrów więcej?
Słyszałem, że Many TGA w konfiguracji 8x6 czy 8x8 skręcają o wiele lepiej niż stare F2000 z przednim napędem bo mają inną konstrukcję mostów.
Czy ma ktoś takie porównanie? Jeździ autem 8x6 i i 8x8 tej samej marki i może coś podpowiedzieć?
Znajomi mówią, że bardzo dobrym autem kompromisem jest Mercedes 8x6 bo z przodu napęd ma 1wsza oś więc w terenie zachowuje się bardzo ładnie, ale słyszałem też, że bardzo dużo pali, kierowca mówił że więcej niż Man TGA 8x8 bo takim też jeździ.
Dzięki za pomoc.
Każdy napędowiec ma skręt gorszy od zwykłego (prócz hydro). Iveco z mostem z przodu ma lepszy od MANa - tyle z mojego doświadczenia.
Spalanie - każdy most to + ok 5l/100.
Nie wiem co chcesz robić tym autem ale w dzisiejszych czasach z 15pkt za przeładowanie - to tylko 8x4 ma sens jeśli auto ma jeździć głównie po szosie. A jeśli tylko budowa to tylko 8x8 jest odpowiednim rozwiazaniem.
8x4 gdzie tyłem wjedzie to przodem po tym samym śladzie wyjedzie. Na żwirownie zwykłe ciągniki siodłowe przyjeżdżają i jadą więc 8x4 to nie problem, ale myśleć trzeba ...