Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 sty 2018, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

Witam. Kupiliśmy scanię z wyciekiem oleju w wydech. Po zdjęciu kolektora wydechowego leciało z pierwszych trzech. Zdjeliśmy głowice wszystkie poszły do naprawy, przy okazji wszystkie tuleje do pomiarów, wszystko w tolerancji. Po złożeniu leci z wszystkich. No to głowice z powrotem do poprawy, montaż dalej to samo. Zdjeliśmy 5 i 6 daliśmy do drugiego do zrobienia, stwierdził że nie jest to przyczyną bo głowice są ok. Więc wymieniliśmy tuleje, pierścienie, sprawdziliśmy odpowietrzenie i dalej problem. Po zdjęciu kolektorów od strony wydechu leci olej a od strony ssącej jest sucho. Czy ktoś miał podobny przypadek bo już pomysłów brak.


Post Wysłano: 16 sty 2018, 19:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 477
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Jeździłeś z jakimś obciążeniem po naprawie czy tylko chodził na postoju ?Jeśli silnik nie miał obciążenia i temperatury po naprawie to po godzinie pracy może pojawić się olej w wydechu.Czy masz pewność że pierścienie zgarniające nie są założone odwrotnie ,dobrze są wyregulowane zawory i nic nie blokuje powietrza od filtra przez turbo i intercooler do kolektora ssącego.


Post Wysłano: 16 sty 2018, 20:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

Jeżdżone po naprawie nie było, odpalony był i chodził około 8h. Cieknący olej był na poprzednich pierścieniach i teraz na nowych też. Odma sprawdzna, kolektory odkręcone i ssący i wydechowy, więc przez intercooler odpada. Od strony ssącego jest sucho a od strony wydechu już po około 2 minutach jest olej i to nie widać na zaworach tylko jakby z tłoków leciało. Parę sztuk już ich zrobiliśmy więc źle założone pierścienie raczej wykluczam. Niby cudów nie ma ale ta scania nie daje mi spać.


Post Wysłano: 16 sty 2018, 21:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 477
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Sprawdź czy nie jest przestawiony minimalnie rozrząd (wałek rozrządu cofnięty w stosunku do wału).Przy minimalnym skręceniu wałka na początku suwu ssania zamknięty zawór ssący.Kolega miał taki przypadek w Ifie ,po kilku dniach z olejem w tłumiku wałek rozrządu się ukręcił


Post Wysłano: 16 sty 2018, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

Na pewno jutro sprawdzimy rozrząd. Zastanawiam się też czy jest możliwe że ktoś przed nami poprostował po swojemu dysze natrysku dna tłoka a my rutynowo nie zwracając uwagi pozakładaliśmy je jak były i teraz leją po tulei a pierścień nie nadąża zbierać. Już próbuje wszystkie teorie sprawdzić.


Post Wysłano: 16 sty 2018, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 477
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Wydaje się mało prawdopodobne żeby ktoś tak rzeźbił dysze i po co.Pisałem o tej pracy bez obciążenia bo w zeszłym roku robiliśmy remont silnika JD od kombajnu , żeby go trochę dotrzeć chodził na postoju na 800 obr/min temp. 60 i po dwóch godzinach pokazał się olej w tłumiku .Też nowe tuleje, tłoki,wtryskiwacze i regeneracja głowicy.Po godzinie pracy w polu olej zginął .


Post Wysłano: 17 sty 2018, 18:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

Więc rozrząd sprawdzony jest ok. Jedyne co rzuciło mi się w oczy dzisiaj to ciśnienie oleju, na wolnych obrotach 2,5 bara przy 1000 obrotów 4,5 bara a przy 2000 - 6 bar. Wg. danych jest ono za wysokie i nie wiem czy to miało by jakiś wpływ na to?


Post Wysłano: 17 sty 2018, 18:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 477
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

W moim TGA na zimnym silniku 6 jest przy 1400 obr.Moim zdaniem ciśnienie jest dobre.Ja bym Ją przegonił z ładunkiem.


Post Wysłano: 17 sty 2018, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

No i chyba tak zrobię, jutro poskładamy i puścimy w małą trasę. Dam znać jaki efekt.


Post Wysłano: 17 sty 2018, 23:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Może to i głupie pytanie czy ktoś podczas przeglądu głowicy wymienił uszczelniacze na trzonkach od zaworów?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 18 sty 2018, 0:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

głowice były podobno robione .......przynajmniej tak jest napisane w pierwszym poście.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 18 sty 2018, 16:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

Były robione w firmie w której zawsze robimy i nigdy nie było problemu, ale mimo to i tak jeszcze raz mu zawiozłem rozpięliśmy zawory i po stronie ssącej było czysto natomiast od wydechu było zaolejone. Wszystko wskazywało na dół mimo że za pierwszym razem pomierzyliśmy tuleje i tłoki, było ok. ale już przy takim rozebraniu dla spokoju wymieniliśmy tuleje i pierścienie. Dalej to samo, więc zdjęliśmy głowicę 5 i 6 zawiozłem do innej firmy, tam wymienili prowadnice, zawory i uszczelniacze. Po złożeniu żadnej poprawy.


Post Wysłano: 22 lut 2023, 11:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2023, 11:49
Posty: 1

wiadomo jak się zakończyła ta usterka? udało się rozwiązać problem? Pytam bo jak wałkuje właśnie to samo :(


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: