Witam wszystkich.
Posiadam obecnie na stanie wywrotkę MAN L2000, niestety jest to już trochę sprzęt leciwy.
Dodatkowo brakuje mu np. blokady mostu a kupienie całego mostu z blokadą i odpowiednim przełożeniem graniczy z cudem.
Początkowo był także problem z przełożeniem mostu ponieważ wywrot prawdopodobnie został założony na samochodzie który podiadał dawniej kontener i miał szybszy most. Poprzedniemu właścicielowi to nie przeszkadzało ponieważ woził węgiel po mieście.
Ja jako kompletny laik w temacie po zakupie samochodu załadowałem go ziemią i biedaczek nie miał siły ruszyć z miejsca na grząskim terenie. Dopiero zmiana mostu na najwolniejszy rozwiązała sprawę.
Niestety czas już rozstać się z maszyną i postanowiłem poszukać coś nowszego.
Jak się okazuje kupić oryginalną wywrotkę jest chyba niemożliwe.
Zauważyłem że dużo osób kupuje najprawdopodobniej używane Many z niemiec i przerabia je zakładając produkowane przez siebie wyworty. I to chyba jedyne wyjście by kupić tego typu sprzęt.
Poradźcie na co zwrócić uwagę, czy oni skracają ramy pod wywrotkę? Czy może kupują takie krótkie wersje np. z kontenera?
Jakie skrzynie mają te many? Jakie musi być przełożenie mostu żeby to sobie radziło w terenie z pełnym załadunkiem, np. ruszenie z miejsca budowy z załadunkiem. Zależy mi także na ładowności około 7t
Czy zawieszenie pneumatyczne sprawdza się w wywrotkach??
Znalazłem na internecie gościa który robi takie samochody, co doradzicie?
https://www.otomoto.pl/ciezarowe/oferta ... E5LjAuMC4w
https://www.otomoto.pl/ciezarowe/oferta ... A5LjAuMC4w
Czy może lepiej na własną rękę poszukać na niemcach jakiegoś TGL mocniejszego z krótką ramą blokadą i juz w polsce zamówić zabudowę?