wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Dźwig Jelcz http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5504 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | scaniairizar [ 12 gru 2006, 15:08 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: hamulec ręczny taśmowy
co to znaczy ?
|
Autor: | Cyryl [ 12 gru 2006, 15:25 ] |
Tytuł: | |
na wale napędowym za kabina jest takie koło. obekmowane jest taśmą stalową, którą napia dźwignia hamulca ręcznego, ale żeby trzymał trzeba kilkakrotnie zaciągnąć dźwignię. takie hamulce ręczne/pomocnicze stosowane były powszechnie klkadziesiąt lat temu. |
Autor: | Thompson [ 12 gru 2006, 19:47 ] |
Tytuł: | |
Jelcze przewijają się dość często, ale z wysięgnikiem kratowanym, to chyba mniej spotykana wersja. |
Autor: | kraz [ 14 gru 2006, 14:14 ] |
Tytuł: | |
Jak z hamulcem taśmowym,to jelonek już chyba zabytkowy,ciekawe który rocznik. |
Autor: | Cyryl [ 14 gru 2006, 15:50 ] |
Tytuł: | |
trzydzieści parę lat |
Autor: | Kamil [ 16 gru 2006, 16:33 ] |
Tytuł: | |
A to znalazłem na allegro. Tego typu Jelcze są powszechne na budowach przeznaczone do niedużych ciężarów. Chociaż ciężar 10 ton to nie tak mało... |
Autor: | Thompson [ 16 gru 2006, 21:03 ] |
Tytuł: | |
Trzyma cenę. Tu inny typ Jelcza DS 0101 K (również z Allegro): http://photos.allegro.pl/photos/orygina ... /150467108 |
Autor: | micho a [ 16 gru 2006, 21:04 ] |
Tytuł: | |
niby tak tylko że w sąsiednim temacie jest rozpisane że udzwig zależy od wysięgu ramienia wic pewnie to 10 ton to przy samym aucie u mnie jest jeden jelcz w okolicy większośc dzwigów jakie widuje to stary 28 i 6 kolowe tatry 148 może i jest zaniedbany ale skoro koleś go używa to chyba mu się to opłaca więc czy brzydki czy ładny ne gra roli......brak wspomagania nie powoduje przecież zagrożenia ruchu tylko brak komfortu jazdy odnośnie hamulca taśmowego nie wypowiem sie nie miałem z takim czymś doczynienia ............ natomiast wystająca sztyca fakt troche problem przy skręcaniu żeby nie przetrącić kogoś z przeciwnego pasa czy znaku .........to jakim cudem go dopuścili do ruchu łapówka czy brak w ogóle jakichkolwiek dokumentów ?? |
Autor: | kraz [ 17 gru 2006, 10:17 ] |
Tytuł: | |
Ten drugi Jelcz jest dżwigiem w pełni hydraulicznym,w razie potrzeby można założyć chwytak i mamy np.dżwig do załadunku drewna,czy łyżkę dwustronną i mamy koparkę. |
Autor: | Thompson [ 17 gru 2006, 17:30 ] |
Tytuł: | |
Widziałem właśnie tą wersję z łyżką dwustronną, ledwo się mieścił z tym wszystkim na pokładzie. |
Autor: | micho a [ 17 gru 2006, 21:21 ] |
Tytuł: | |
te DS z łyżka hydrauliczną stoją w moim mieście na bocznicy kolejowej służa do przeładunku węgla z wagonów.....jeżeli jeszcze są to postaram sie sfotografować jak będe w tych okolicach mnie zawsze zastanawiało jakim cudem to sie nie wywróci :::D ?? pojemnośc tej łychy jest na prawde ogromna, fakt że wysięg i maksymalna wysokośc dosyć mała ale jak to zachowuje stabilnośc podczas pracy |
Autor: | kraz [ 18 gru 2006, 12:00 ] |
Tytuł: | |
Ma wysuwane podpory hydrauliczne jak każdy dżwig.I ma jeszsce jedną fajną cechę,kabina operatora jest też na siłownikach i może się poruszć w górę i w dół.Przy rozładunku wagonów,można podjechać w górę i widzieć wnętrze wagonu. |
Autor: | Kamil [ 13 sty 2007, 17:46 ] |
Tytuł: | |
Znalazłem kilka zdjęć JELCZA DS 0101K.Może wiecie ile taki zestaw waży. http://www.allegro.pl |
Autor: | Thompson [ 13 sty 2007, 20:49 ] |
Tytuł: | |
Myślę, że jakieś 15 ton |
Autor: | Kamil [ 16 sty 2007, 17:50 ] |
Tytuł: | |
Znalazłem kolejne zdjęca na allegro, faktycznie Thompson niemyliłeś się. |
Autor: | nando [ 04 lut 2007, 12:07 ] |
Tytuł: | |
Wiecie może co oznaczaja poczatkowe litery tych żurawi? ŻSH-6 R-061 DSRW-0064 DS-0101 PROSIŁBYM O POMOC |
Autor: | Kamil [ 13 lip 2007, 19:42 ] |
Tytuł: | |
Dam zdjęcia naszych polskich sprzętów. Dwa ostatnie zdjęcia znalazłem na allegro. |
Autor: | Monter [ 01 sty 2008, 23:44 ] |
Tytuł: | |
Info dla nando. ŻSH-6 - żuraw samochodowy hydrauliczny, 6 ton (a dokładnie 6,3t). Na takim działałem w wojsku. Na podwoziu "pszczółki" - Star 660. Zamiast resorów z tyłu, ma zawieszenie na belkach sztywnych, dzięki czemu może podnosić bez podpór i przewozić na haku ładunek do 300kg. W "moim" były jeszcze pozostałości po drugiej kierownicy umieszczonej w kabinie przy fotelu operatora. R-061 - nie rozszyfruję skrótu, ale o ile pamiętam to modyfikacja tego powyżej, tylko z wysięgnikiem telskopowym. DSRW-0064 - dźwig samochodowy ręcznego wysuwu (lub wysięgu - już nie pamiętam) - na podwoziu STAR 266 - zmiana długości wysięgnika wymagała trochę pracy ręcznej, ale były też wersje z siłownikiem hydraulicznym umożliwiającym zmianę długości wysięgnika w sposób płynny i nawet z podczepionym ciężarem. DS-0101 - dżwig samochodowy - udźwig 10t, na podwoziu Jelcz (chociaż zdaje się, że były też na innych) pełna hydraulika i elektroniczny ogranicznik udźwigu. A tak wogóle, to chciałem przywitać wszystkich. Pojawiam się po raz pierwszy na forum. Jestem na dobrej drodze do zrobienia E do C i dołączenia do grona kierowców większych autek. |
Autor: | kraz [ 02 sty 2008, 11:34 ] |
Tytuł: | |
Czyli ten o którym piszesz na podwoziu Stara 660 miał całkowicie sztywne zawieszenie z tyłu? To jak on się zachowywał na drodze? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |