Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 lut 2014, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2011, 18:26
Posty: 254
GG: 117176
Lokalizacja: Ire

Czesc!

Na forum pelno jest tematow "pierwsza zima", "pierwszy snieg" a mnie interesuja Wasze rady dotyczace wiatru :) (dzisiaj przerwocilo ciezarowke w Irlandii na autostradzie). Co mozna robic, procz reducji szybkosci, jak dmuchnie w bok?

Radek


Post Wysłano: 12 lut 2014, 23:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Najlepiej wcale.... Silny wiatr potrafi przewrócić stojącą na poboczu ciężarówkę. Jak czujesz ze rzuca zestawem po całej drodze to zjedź na parking i czekaj aż się uspokoi.

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 13 lut 2014, 9:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

U nas autka które wożą styropian, pusto jeżdżą ze zwiniętą plandeką. Wiatr sobie hula po pace, ale takiego ze zwiniętą plandeka jeszcze w rowie nie widziałem.

Prędkość chyba nie wiele tu wnosi, jeśli wiatr wieje z boku. Ważne żeby na parkingu ustawić się w kierunku wiatru, a nie w poprzek, i najlepiej tyłem do wiatru.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 lut 2014, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2009, 22:52
Posty: 206
Samochód: VW
Lokalizacja: Polska

A może ktoś powiedzieć czy np. złamanie zestawu będzie miało jakiś sens??? gdy podrywa naczepę już od wiatru będzie to jakaś deska ratunku?


Post Wysłano: 13 lut 2014, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Mi tam nigdy nie podrywało naczepki, ale sądzę że podczas jazdy (te 60 to chyba się w każdych warunkach jedzie) złamanie 50 - 60 stopnie nie jest możliwe, a tylko tak duże może mieć jakiś wpływ stabilizujący.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 lut 2014, 21:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
A może ktoś powiedzieć czy np. złamanie zestawu będzie miało jakiś sens??? gdy podrywa naczepę już od wiatru będzie to jakaś deska ratunku?
Coś na pewno da... zawsze to nie tak "płasko z boku" będzie, tylko jakaś dziura się zrobi na przepływ powietrza.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 14 lut 2014, 9:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Bułkowski, a jeśli droga na danym odcinku jest prosta, to jak Ty sobie wyobrażasz jazdę po niej złamanym zestawem?

Bo jeśli będziesz umiał, to znaczy że jesteś lepszym kierowcą ode mnie :D .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 14 lut 2014, 10:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

To czemu na wywrotkach jest wyraźna informacja, żeby do kiprowania stawać zestawem wyprostowanym, a nie złamanym? :>


Post Wysłano: 14 lut 2014, 18:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Bo jeśli naczepa Cię odepchnie, to stojąc prosto, pojedziesz prosto, a stojąc złamanym złamiesz się jeszcze bardziej, w ekstremalnym przypadku paka oprze się o kabinę.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 14 lut 2014, 18:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Bo to zależy, w którą stronę wieje ;]

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 15 lut 2014, 8:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Pierwszy sztorm - jak jechac?
z wiatrem

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 16 lut 2014, 2:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Bułkowski, a jeśli droga na danym odcinku jest prosta, to jak Ty sobie wyobrażasz jazdę po niej złamanym zestawem?

Bo jeśli będziesz umiał, to znaczy że jesteś lepszym kierowcą ode mnie :D .

Ja tu mówiłem o przypadku naprawdę dużej wichury gdzie łeb urywa, i się nie jedzie tylko toczy, stoi.
Np. http://www.youtube.com/watch?v=dBIBskuhqB4
Widząc co się dzieje lepiej przeczekać chyba, no i delikatne złamanie już powinno zrobić robotę.

Oj to Ty jeszcze słaby "kierownik" jesteś jak nie wiesz jak jechać "złamanym" zestawem na prostej drodze :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=p251vowCoqg
Pacjent musi mieć osobną dźwignie pneumatyczną na samą naczepę bo inaczej tego nie widzę, ale w tych łamerykańcach to raczej norma.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 16 lut 2014, 12:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Bo jeśli naczepa Cię odepchnie, to stojąc prosto, pojedziesz prosto, a stojąc złamanym złamiesz się jeszcze bardziej, w ekstremalnym przypadku paka oprze się o kabinę.
W mądrej książce, którą dostałem jak robiłem KW jest taki rysunek:
Obrazek
Co prawda niby na przykładzie cysterny, ale stabilność będzie tak wyglądać dla każdego zestawu.

Nie traktuje tego jak wyroczni, ale chętnie bym się dowiedział jak to jest z tą stabilnością złamanego zestawu :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: