Cytuj:
trzeba zebrać jak najwięcej wiarygonych informacji o tym i zapmiętać. najlepiej korzystać ze źródeł takich jak słowo pisane.
Dokładnie, niestety mało kto w dzisiejszych czasach się za to bierze. Warto, to robić chociażby dlatego, żeby w pewnych sytuacjach nie okazało się, że jakiś celnik bądź inspektor będzie Cie chciał wprowadzić w jakiś błąd. Jak się mówi "
trzeba znać swoje obowiązki, ale prawa też" Wiedza czysto teoryetyczna na pewno nie zaszkodzi a i w dużym stopniu pomoże Ci ułatwić start w karierze kierowcy, i tyczy się to nie tylko chętnych na "międzynarodówke", ale na "krajówek" jak najbardziej też.
Jak to się ma w praktyce? Otóż np. wyjeżdżając dajmy na to na Wegry, powinieneś sprawdzić:
-jakie opłaty drogowe będziesz ponosił po drodze (przeważnie wie już o tym Twój szef i Cię poinformuje, ale wyjątki się zdarzają)
-jakie są zwyczaje w danym państwie
-czy nie ma jakiś odstępstw w zasadach ruchu drogowego, jak kształtują się maksymalne prędkości dozwolone dla samochodów ciężarowych (w tym przypadku akurat 70km/h), jaki jest okres używania świateł drogowych, bądź świateł mijania (w tym przypadku cały rok)
-dopuszczalne wysokości i naciski na poszczególne osie
Wiedza merytoryczna pokazuje też w
niewielkim stopniu jak prawidłowo zabezpieczać ładunek, określa jak bezpiecznie wykonywać określone manewry itd. Piszę w niewielkim stopniu, ponieważ wiadomo, że nigdy nie można się ściśle stosować do "przepisu" w książce, ponieważ sytuacja drogowa może być bardzo różna, w takich sytuacjach nieoceniona jest zdolność przewidywania. Warto jednak "przestudiować" literaturę, żeby mieć jakiekolwiek przygotowanie.
Najważniejszą jednak rzeczą jest nie tylko na samym początku
ostrożność i rozwaga. Pamiętaj zawsze lepiej coś dwa razy sprawdzić i upewnić się, żeby później nie ponosić niepotrzebnych i przykrych konsekwencji...