wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Twarde sprzęgło??
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5750
Strona 1 z 1

Autor:  Tempomat [ 30 gru 2006, 13:15 ]
Tytuł:  Twarde sprzęgło??

Zalozylem ten temat bo chce sie dowiedziec kiedy nastepuje tak zwane "Twarde sprzęgło" no i mam nadzieje ze ten temat sie rozwinie i przyda tez innym uzytkownikom tego forum ktorzy nie wiedza :) Pozdro :D

Autor:  łukasz [ 30 gru 2006, 15:24 ]
Tytuł: 

Głównie wtedy,gdy powietrze zejdzie z układu... :mrgreen:

Autor:  ADAMO [ 30 gru 2006, 15:57 ]
Tytuł: 

tak jak napisał łukasz , ale to jest standardowa sytuacja , mielismy ostatnio 3 takie na trasie że sprzęgło zrobiło się twarde ( a opcji oprócz tych jest kilkanaście )
- 1 raz przepalił sie przewód pneumatyczny o tłumik (naprawa - 15min)
- 2 raz podczas jazdy w korku magnumką w pewnym momencie poodczas zmiany biegu wypchło mi pedał sprzegła i zrobiło się twarde - po zjeździe na parking - okazało się że rozpieło się łożysko na sprzęgle -( 6 godzin gdy ma się częsci )
- 3 raz slizgało się sprzęgło aż w końcu poleciały iskry przy większym podjeździe w scanii 113 i pedał zrobił się twardy auto po ściągnieciu na parking i zakupie częsci miało wymienione łożysko o i tarcze - (5 godzin)
pozdrawiam, i nie życzę takich przygód

Autor:  Tempomat [ 30 gru 2006, 16:36 ]
Tytuł: 

Czyli mam rozumic ze jak sie zarobi "Twarde Sprzeglo" to pedal ze sprzegla ciezko sie naciska tak? :D

Autor:  łukasz [ 01 sty 2007, 13:34 ]
Tytuł: 

Ciężko się naciska to mało powiedziane-przeważnie wogóle nie można go wcisnąć...Mój ojciec kiedyś wracał bez sprzęgła z Włoch.Wiesz przecież że sprzęgło potrzebne jest do ruszenia-skoro go nie było to jak myślisz co robił żeby ruszyć?...Musiał całe 40t ruszyć z rozrusznika przy wbitym biegu.A do tego jazda bez połówek... :>

Autor:  Tempomat [ 01 sty 2007, 14:02 ]
Tytuł: 

Czyzby wrzucal biegi na "hama" :D to mozna powiedziec ze mial skrzyne pol automat bo w pol automatach to niema sprzęgła :lol:

Autor:  łukasz [ 01 sty 2007, 14:28 ]
Tytuł: 

W pewnym sensie tak... :mrgreen:

Autor:  ARTURROTRUCKER [ 01 sty 2007, 14:47 ]
Tytuł: 

Tak samo miał kolega w magnumce, tylko on miał do pokonania jakieś 100 km, także pikuś w porównaniu do powrotu z Włoch :mrgreen: Ja także nie życzę Wam tego na trasie ;) Pozdrawiam

Autor:  ADAMO [ 01 sty 2007, 18:07 ]
Tytuł: 

taki numer nie udał by sie np. w magnumce , gdyż nie da się jej odpalic na biegu i w skrzyni Zf - raczej nie da się zmieniac biegów bez sprzegła - bedzie zgrzytało, co innego jest w B18 tam normalnie można zmieniać biegi bez sprzegła wystarczy to zrobić w odpowiednim momencie i wchodzą elegancko- wystarczy tylko raz przy ruszaniu "machnąć" sprzegłem (jesli się je jeszcze ma :D ) a potem można już bez , podobnie jest w scanii .

Autor:  chichita [ 01 sty 2007, 18:51 ]
Tytuł: 

Ja znam tez takiego goscia co zmieniał biegi bez sprzegła. Jechał wtedy starym Dafem (Ati) i to przez miasto. Podobno fajnie to wygladało jak ruszał ze swiateł. :mrgreen: Ale skrzynia nie została uszkodzona i ten Dafik jezdzi jeszcze.

Autor:  Tempomat [ 02 sty 2007, 1:08 ]
Tytuł: 

Ja pamietam czasy ze jak sie jezdzilo Kamazem to jak cos sie zepsulo to mozna bylo sobie poradzic :D bo do tego szlo wszysko dopasowac nawet jak ze sprzeglem sie cos stalo to i tak dalej sie "prulo" raz na budowiemi poszlo mi sprzeglo :lol: no i nie zjechalem na baze tylko cala "szychte" zrobilem :mrgreen: i nic sie ze skrzynka nie stalo i do dzisiaj ten Kamaz jezdzi :D

Autor:  Rybak [ 02 sty 2007, 22:09 ]
Tytuł:  a

aaaaaaa

Autor:  HitmaN [ 02 sty 2007, 22:58 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Dodatkowo wtedy w tym serwisie powiedzieli, że w Volvach, sprzęgło należy zmieniać co 600tys km, nawet jeśli nic się z nim nie dzieje. Trochę to dziwne. Nie uważacie ?
W Serwisie Renault stwierdzili że w Volvo trzeba wymieniac co 600 tyś ? chyba tu byka szczeliłeś. A przypuszczam że takie mają mniemanie z własnego doświadczenia że po 600 tyś zaczynają włąsnie pękać sprężyny na docisku i inne różne historie spowodowane zmęczeniem materiału :)

Autor:  ADAMO [ 02 sty 2007, 23:10 ]
Tytuł: 

z własnego doświadczenia wiem że do wymiany sprzegła nie potrzeba koniecznie hdsu , znajomy w czechach robił to sam - podwiesił skrzynie na pasach, my natomiast wyspawaliśmy specjalną konstrukcję - taki wieszak i na pasach skrzynią się odjeżdżało a na wieszaku wisiała, najgorsze jednak to rozpiecie tej pie***** skrzyni jesli nie robiłeś tego lub nikt Ci nie powie , to możesz jej nie rozpiąć.
warto tu dodać że cały docisk w reni b18 odciąga jedna mała sprężynka , śmiac mi się chciało gdy ją zobaczyłem.

Autor:  Rybak [ 02 sty 2007, 23:27 ]
Tytuł: 

Cytuj:
W Serwisie Renault stwierdzili że w Volvo trzeba wymieniac co 600 tyś ? chyba tu byka szczeliłeś.
Mówie, jaką ja znam wersję.

A wynajęcie hdsu to była najprostsza opcja, spawanie suwnicy w takich warunkach raczej nie wchodzi w grę :)

Autor:  łukasz [ 03 sty 2007, 0:05 ]
Tytuł: 

U nas w VOLVIE sprzęgło jest jeszcze od nowości-przebieg 1mln 100tys km-2001r.Co prawda przy ''zrzucaniu'' połówek pod górki lubi sobie szarpnąć-ale jakoś sie trzyma...Tylko VOLVO jednak ma 2 tarcze...

Autor:  furman [ 04 sty 2007, 21:40 ]
Tytuł: 

przeważnie sprzegło robi się twarde kiedy nie ma powietrza w układzie, co zdarza się w starszych autach szczególnie po dłuższym postoju. chociaż muszę powiedziać, że miałem okazję jeździć nowym f-haczem, gdzie po postoju zaledwie kilkugodzinnym nie dało się wbić sprzęgła, ale ten typ już podobno jest skonstruowany. lecz zaraz po zapaleniu auta dosłownie po kilku sekundach sprzęgło było miekkie

Autor:  micho a [ 04 sty 2007, 22:16 ]
Tytuł: 

generalnie w każdym aucie da się chyba zmienić bieg(nie wiem jak w nowych wiem żee w IF-ce Nrdowskiej 4x4 sie da w starze 200 sie da i w roburze :D) bez sprzęgła tylko że w niektórych autach pare razy tak zrobisz i skrzynia do remontu .....

fakt że jak jesteś 100km od domu czy warsztatu to nie ma wyjścia ale wypada raczej unikać jazdy bez sprzęgła :D

Autor:  Tomek-88 [ 18 sty 2007, 21:21 ]
Tytuł: 

Cytuj:
taki numer nie udał by sie np. w magnumce , gdyż nie da się jej odpalic na biegu i w skrzyni Zf - raczej nie da się zmieniac biegów bez sprzegła - bedzie zgrzytało,
da sie odpalic na biegu :) magnum 95r wyprowadzasz dwa kable z bezpiecznikow i heyah :) w tych nowszych podpina sie hmm juz nie pamietam ale tez da sie :wink:

Autor:  Slawekb [ 04 lut 2007, 13:24 ]
Tytuł: 

walniety zawór wieloobwodowy szesta przyczyna

[ Dodano: Nie, 04.02.2007, 12:25 ]
częsta

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/