wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Twarde sprzęgło?? http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5750 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tempomat [ 30 gru 2006, 13:15 ] |
Tytuł: | Twarde sprzęgło?? |
Zalozylem ten temat bo chce sie dowiedziec kiedy nastepuje tak zwane "Twarde sprzęgło" no i mam nadzieje ze ten temat sie rozwinie i przyda tez innym uzytkownikom tego forum ktorzy nie wiedza Pozdro |
Autor: | łukasz [ 30 gru 2006, 15:24 ] |
Tytuł: | |
Głównie wtedy,gdy powietrze zejdzie z układu... |
Autor: | ADAMO [ 30 gru 2006, 15:57 ] |
Tytuł: | |
tak jak napisał łukasz , ale to jest standardowa sytuacja , mielismy ostatnio 3 takie na trasie że sprzęgło zrobiło się twarde ( a opcji oprócz tych jest kilkanaście ) - 1 raz przepalił sie przewód pneumatyczny o tłumik (naprawa - 15min) - 2 raz podczas jazdy w korku magnumką w pewnym momencie poodczas zmiany biegu wypchło mi pedał sprzegła i zrobiło się twarde - po zjeździe na parking - okazało się że rozpieło się łożysko na sprzęgle -( 6 godzin gdy ma się częsci ) - 3 raz slizgało się sprzęgło aż w końcu poleciały iskry przy większym podjeździe w scanii 113 i pedał zrobił się twardy auto po ściągnieciu na parking i zakupie częsci miało wymienione łożysko o i tarcze - (5 godzin) pozdrawiam, i nie życzę takich przygód |
Autor: | Tempomat [ 30 gru 2006, 16:36 ] |
Tytuł: | |
Czyli mam rozumic ze jak sie zarobi "Twarde Sprzeglo" to pedal ze sprzegla ciezko sie naciska tak? |
Autor: | łukasz [ 01 sty 2007, 13:34 ] |
Tytuł: | |
Ciężko się naciska to mało powiedziane-przeważnie wogóle nie można go wcisnąć...Mój ojciec kiedyś wracał bez sprzęgła z Włoch.Wiesz przecież że sprzęgło potrzebne jest do ruszenia-skoro go nie było to jak myślisz co robił żeby ruszyć?...Musiał całe 40t ruszyć z rozrusznika przy wbitym biegu.A do tego jazda bez połówek... |
Autor: | Tempomat [ 01 sty 2007, 14:02 ] |
Tytuł: | |
Czyzby wrzucal biegi na "hama" to mozna powiedziec ze mial skrzyne pol automat bo w pol automatach to niema sprzęgła |
Autor: | łukasz [ 01 sty 2007, 14:28 ] |
Tytuł: | |
W pewnym sensie tak... |
Autor: | ARTURROTRUCKER [ 01 sty 2007, 14:47 ] |
Tytuł: | |
Tak samo miał kolega w magnumce, tylko on miał do pokonania jakieś 100 km, także pikuś w porównaniu do powrotu z Włoch Ja także nie życzę Wam tego na trasie Pozdrawiam |
Autor: | ADAMO [ 01 sty 2007, 18:07 ] |
Tytuł: | |
taki numer nie udał by sie np. w magnumce , gdyż nie da się jej odpalic na biegu i w skrzyni Zf - raczej nie da się zmieniac biegów bez sprzegła - bedzie zgrzytało, co innego jest w B18 tam normalnie można zmieniać biegi bez sprzegła wystarczy to zrobić w odpowiednim momencie i wchodzą elegancko- wystarczy tylko raz przy ruszaniu "machnąć" sprzegłem (jesli się je jeszcze ma ) a potem można już bez , podobnie jest w scanii . |
Autor: | chichita [ 01 sty 2007, 18:51 ] |
Tytuł: | |
Ja znam tez takiego goscia co zmieniał biegi bez sprzegła. Jechał wtedy starym Dafem (Ati) i to przez miasto. Podobno fajnie to wygladało jak ruszał ze swiateł. Ale skrzynia nie została uszkodzona i ten Dafik jezdzi jeszcze. |
Autor: | Tempomat [ 02 sty 2007, 1:08 ] |
Tytuł: | |
Ja pamietam czasy ze jak sie jezdzilo Kamazem to jak cos sie zepsulo to mozna bylo sobie poradzic bo do tego szlo wszysko dopasowac nawet jak ze sprzeglem sie cos stalo to i tak dalej sie "prulo" raz na budowiemi poszlo mi sprzeglo no i nie zjechalem na baze tylko cala "szychte" zrobilem i nic sie ze skrzynka nie stalo i do dzisiaj ten Kamaz jezdzi |
Autor: | Rybak [ 02 sty 2007, 22:09 ] |
Tytuł: | a |
aaaaaaa |
Autor: | HitmaN [ 02 sty 2007, 22:58 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Dodatkowo wtedy w tym serwisie powiedzieli, że w Volvach, sprzęgło należy zmieniać co 600tys km, nawet jeśli nic się z nim nie dzieje. Trochę to dziwne. Nie uważacie ?
W Serwisie Renault stwierdzili że w Volvo trzeba wymieniac co 600 tyś ? chyba tu byka szczeliłeś. A przypuszczam że takie mają mniemanie z własnego doświadczenia że po 600 tyś zaczynają włąsnie pękać sprężyny na docisku i inne różne historie spowodowane zmęczeniem materiału
|
Autor: | ADAMO [ 02 sty 2007, 23:10 ] |
Tytuł: | |
z własnego doświadczenia wiem że do wymiany sprzegła nie potrzeba koniecznie hdsu , znajomy w czechach robił to sam - podwiesił skrzynie na pasach, my natomiast wyspawaliśmy specjalną konstrukcję - taki wieszak i na pasach skrzynią się odjeżdżało a na wieszaku wisiała, najgorsze jednak to rozpiecie tej pie***** skrzyni jesli nie robiłeś tego lub nikt Ci nie powie , to możesz jej nie rozpiąć. warto tu dodać że cały docisk w reni b18 odciąga jedna mała sprężynka , śmiac mi się chciało gdy ją zobaczyłem. |
Autor: | Rybak [ 02 sty 2007, 23:27 ] |
Tytuł: | |
Cytuj:
W Serwisie Renault stwierdzili że w Volvo trzeba wymieniac co 600 tyś ? chyba tu byka szczeliłeś.
Mówie, jaką ja znam wersję.A wynajęcie hdsu to była najprostsza opcja, spawanie suwnicy w takich warunkach raczej nie wchodzi w grę |
Autor: | łukasz [ 03 sty 2007, 0:05 ] |
Tytuł: | |
U nas w VOLVIE sprzęgło jest jeszcze od nowości-przebieg 1mln 100tys km-2001r.Co prawda przy ''zrzucaniu'' połówek pod górki lubi sobie szarpnąć-ale jakoś sie trzyma...Tylko VOLVO jednak ma 2 tarcze... |
Autor: | furman [ 04 sty 2007, 21:40 ] |
Tytuł: | |
przeważnie sprzegło robi się twarde kiedy nie ma powietrza w układzie, co zdarza się w starszych autach szczególnie po dłuższym postoju. chociaż muszę powiedziać, że miałem okazję jeździć nowym f-haczem, gdzie po postoju zaledwie kilkugodzinnym nie dało się wbić sprzęgła, ale ten typ już podobno jest skonstruowany. lecz zaraz po zapaleniu auta dosłownie po kilku sekundach sprzęgło było miekkie |
Autor: | micho a [ 04 sty 2007, 22:16 ] |
Tytuł: | |
generalnie w każdym aucie da się chyba zmienić bieg(nie wiem jak w nowych wiem żee w IF-ce Nrdowskiej 4x4 sie da w starze 200 sie da i w roburze ) bez sprzęgła tylko że w niektórych autach pare razy tak zrobisz i skrzynia do remontu ..... fakt że jak jesteś 100km od domu czy warsztatu to nie ma wyjścia ale wypada raczej unikać jazdy bez sprzęgła |
Autor: | Tomek-88 [ 18 sty 2007, 21:21 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: taki numer nie udał by sie np. w magnumce , gdyż nie da się jej odpalic na biegu i w skrzyni Zf - raczej nie da się zmieniac biegów bez sprzegła - bedzie zgrzytało,
da sie odpalic na biegu magnum 95r wyprowadzasz dwa kable z bezpiecznikow i heyah w tych nowszych podpina sie hmm juz nie pamietam ale tez da sie
|
Autor: | Slawekb [ 04 lut 2007, 13:24 ] |
Tytuł: | |
walniety zawór wieloobwodowy szesta przyczyna [ Dodano: Nie, 04.02.2007, 12:25 ] częsta |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |