Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 sty 2007, 13:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2007, 12:41
Posty: 14

Witajcie. Musze opisać budowę, zasadę działania ogółem zawieszenie pneumatycznego w ciężarówkach. Najbardziej chodzi oto żeby opisać tzw poduszkę powietrzną ( nie air bag tylko ta od zawieszenia.) jej zasadę działania itd. Pomóżcie bo w necie nie mogę nic znaleźć a potrzebuje tego !
ps. Jestem tu nowy więc witam wszsytkich serdecznie. Licze na was ponieważ materiały na ten temat sa mi bardzo potrzebne :)


Tytuł:
Post Wysłano: 13 sty 2007, 15:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

sama poduszka, lub inaczej zwany miech pneumatyczny jest bardzo prosty w działaniu, prawie jak zwykły balon dla dzieci, ale cała zabawa jest w tym jak utrzymuje się w nim odpowiednie ciśnienie.

zaletą zawieszenia pneumatycznego jest między innymi ten sam poziom skrzyni ładunkowej niezależnie od obciążenia.
jest to rozwiązane niesłychanie prosto: do zaworu powietrza zamocowana jest dźwignia sterująca, a ta za pomocą cięgna stalowego ze skrzynią ładunkową.
i tak jak ładunjemy pojazd i pod wpływem ciężaru skrzynia ładunkowa idzie w dół poprzez to cięgno i dźwignię uruchamia zawór który podowuje dopompowywanie poduszek tak długo, aż skrzynia uniesie się i poprzez dźwignię i cięgno wyłącza pompowanie.
natomiast przy rozładunku skrzynia unosząc się pociąga dźwignię zaworu w drugą stronę co powowduje upuszczanie powietrza az do opdanięcia do wyznaczonego poziomu.
w autobusach i w większości współczesnych naczep takie zawory są przy każdej poduszce, a skutkuje to tym, że pojazd się sam poziomuje. najlepiej to widać w autobusach na przystankach, kiedy na prawą stronę w kierunku drzwi przechodzą pasażerowie to ta strona najpierw opada, a podet podnosi się do poziomu.

tak jest w standardowych pojazdach, natomiast w zestawach z nadwoziami wymiennym BDF układ zawieszenia służy jeszcze do podniesienia skrzyń ładunkowych postawienia ich na nogach odbezpieczenia i wyjechania spod nich. również w pojazdach służących do przewozu ładunku w pozycji pionowej (np. szkło) zawieszenie pneumatyczne pomaga w za- i rozładunku.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 22 sty 2007, 1:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2007, 1:45
Posty: 16
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław,PL/Naas,IE

Wpisz tylko w wyszukiwarkę "zawieszenie powietrzne" i przeglądaj strony
np. drugi wynik wyszukiwania :
http://www.ta-no.com.pl/airtop/

Aha...
Adres wyszukiwarki:
http://www.google.pl

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Jedź i daj jechać innym


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: