wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Przekładnia główna o rozmiar kół?? http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6519 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | szychawerty [ 11 lut 2007, 12:20 ] |
Tytuł: | Przekładnia główna o rozmiar kół?? |
Czy mogę wymienić koła z mniejszych 70R na 80R? Czy auto nie będzie więcej paliło i czy nie będzie słabsze?? Jakie powinno byc przełożenie do do kół o rozmiarze 80R? Proszę o pomoc [ Dodano: Nie, 11.02.2007, 11:23 ] Chodzi mi o Scanie 4 serii |
Autor: | HitmaN [ 11 lut 2007, 12:33 ] |
Tytuł: | |
Jeśli zmienisz koła na większe to auto będzie osiągać większe prędkości a tracić na przyspieszeniu (Jak obrócimy większe koło o 1 obrót pokona dalszą drogę niż te mniejsze które też raz obrócimy). Nie wiem czy różnica będzie jakoś specjalnie odczuwalna, a tej różnicy w prędkości to nie wiem czy się ją tak wyczuje. Choć teoretyczne jadać po autostradzie z stała prędkością powinno się dać zaoszczędzić conieco choć jak ogranicznik bierze sygnał o prędkości pojazdu z skrzyni biegów to po zawodach Aha jak zmienisz koła na większe to będzie Cię kłamał prędkościomierz i tachograf (tachograf trzeba zkalibrować pod wielkość opony) |
Autor: | szychawerty [ 11 lut 2007, 12:38 ] |
Tytuł: | |
Nie chodzi mi o prędkości! Tylko potrzebuje wiekszych kół aby się nie zakopać, no i ogólnie wyższa będzie ( auto pod naczepę wywrotkę) |
Autor: | adonnay [ 11 lut 2007, 14:49 ] |
Tytuł: | |
Jakakolwiek zmiana samego rozmiaru ogumienia, może spowodować niewspółmierne skutki w eksploatacji pojazdu. Najczęściej chodzi o spalanie. Aby wykorzystać pojazd maksymalnie w stosunku do parametrów budowy i potrzeb klienta handlowcy mają specjalny program, w którym mają możliwość zmian konfiguracji takich danych jak (typ silnika, rodzaj skrzyni biegów, typ i rodzaj przekładni głównej oraz rozmiar opon). W ten sposób dobierają tak parametry aby pojazd był jak najlepiej wykorzystany (zwłaszcza jeśli chodzi o ekonomikę). Najczęściej aby mieć możliwość zmiany ogumienia a nie stracić zbyt mocno na zwiększonym zużyciu paliwa należy także zmienić przełożenie w przekładni głównej. |
Autor: | ADAMO [ 11 lut 2007, 15:13 ] |
Tytuł: | |
Przy takiej zmianie opon auto mającna liczniku 90 km/h w rzeczywistości będzie jechało 100 km/h co za tym idzie przy tej samej prędkości co z oponami 315x70 silnik będzie miał około 200obr mniej więc auto będzie słabsze i teoretycznie będzie mniej paliło, ale to też zależy od konkretnego auta i wykonywanych tras , tymbardziej jesli eksploatacja będzie przebiegała na krótkich trasach to będzie zupełnie odwrotnie , fachowo to nalezałoby wymienic tzwn"orzech" w moscieod auta z oponami 315x80 wtedy wszystko byłoby tak jak fabryka karze |
Autor: | diablo [ 07 mar 2007, 17:08 ] |
Tytuł: | |
Wczoraj kupiłem w Belgii SCANIE 114G 340PS (z wymienionym modułem podwyzszajacym moc do 380PS) wlasnie pod wywrotke, koła ma założone 13R22.5 typowe pod kiper w ciezsze warunki. Nie wiem jak to sie ma do spalania, ale idzie jak przecinak. |
Autor: | r [ 07 mar 2007, 21:45 ] |
Tytuł: | |
kolego, jeżeli nie chcesz mieć problemów z ITD to po zmianie ogumienia na większe musisz zrobić nową legalizację tacho, a po legalizacji w sumie z paliwem wyjdzie ci tyle samo, więc jeżeli chcesz zaoszczędzić to zakładasz większe kapcie, ale ciągniesz nie na odcięciu |
Autor: | Just__Karol [ 11 mar 2007, 13:01 ] |
Tytuł: | |
A czy ktos wie jakie sa zalecane opony do przełożenia i = 2.92 w Scani 114l 380KM? |
Autor: | ADAMO [ 12 mar 2007, 0:35 ] |
Tytuł: | |
w większości aut z francji (pewnie także i z belgii( na słupku kierowcy jest tabliczka od monatżu tachografu i tam będzie wpisany rozmiar opon na jakim ta scania wyszła z Fabryki, auta z francji posiadają jeszcze certyfikat (tzwn barry rouge-czerwony pasek) w którym sa wypisane wszystkie dane auta wychodzącego z fabryki łącznie z datą produkcji, natomiast Belgowie to niechluje i dają Ci tylko fakture i brief. |
Autor: | adonnay [ 13 mar 2007, 13:56 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Wczoraj kupiłem w Belgii SCANIE 114G 340PS (z wymienionym modułem podwyzszajacym moc do 380PS) wlasnie pod wywrotke, koła ma założone 13R22.5 typowe pod kiper w ciezsze warunki. Nie wiem jak to sie ma do spalania, ale idzie jak przecinak.
Z żadnym modułem podwyższającym moc. Się naoglądał pism z tuningiem. Najnormalniej w świecie w silniku 340 zmienia się jednostkę sterującą EDC i turbinę. (nawet nie trzeba zmieniać pompowtrysków) i już masz 380 KM.
|
Autor: | Just__Karol [ 13 mar 2007, 22:41 ] |
Tytuł: | |
A czy zmieni sie moc jak do scani 114 340 Km zalozylismy turbine od 124 400? to nie tuning tylko przypadek nalezała sie wymiana a mielismy nowa tylko od 124 wszystko jest prawie tak samo w turbinie tylko wirniki wieksze |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |