wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
KABINY KRÓTKIE http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6973 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | klosrob [ 06 mar 2007, 14:50 ] |
Tytuł: | KABINY KRÓTKIE |
Mam wielką prośbę do osób znających się na temacie: "Kabiny w samochodach Ciężarowych. Ogólna charaktrystyka kabin krótkich". Niestety z przykrościa musze stwierdzic ze jestem zielony w tym temacie i licze na Waszą pomoc z góry dziękuje |
Autor: | GRZEGORZ [ 06 mar 2007, 15:24 ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze co chcesz dokładnie wiedzieć? Po drugie co to ma sie do tuningu? Temat przeniesiony. /Rafał |
Autor: | ciezarowka [ 06 mar 2007, 18:16 ] |
Tytuł: | |
Kabiny krótkie to kabiny przeznaczone do jazdy na niedługie odległości, ale przy montażu kurnika można już nieźle się wyspać w niej. |
Autor: | klosrob [ 06 mar 2007, 20:52 ] |
Tytuł: | |
Sorry ze jest to tuningu, ale dokładnie to potrzebuje wszytkich informacji na temat tych kabin bo mam do wygłoszenia seminarium właśnie z tego tematu. A dokladniej to-czy sie rózni kabina krótka od dlugiej(czy chodzi tylko o miejsce na spanie) jak one wgladaja(czy da sie bezposrednio rozpoznac jedna od drugiej), mogą byc jakies parametry jesli obowiazują(mianowicie ile moze miec kabina krotka, a od ilu jest juz uwazana za dlugą) gdzie sie je przewaznie stosuje, co to takiego "kurnik"? Pomozecie mówiąc to co wiecie, bo ja nie wiem nic |
Autor: | scaniairizar [ 06 mar 2007, 21:11 ] |
Tytuł: | |
Kurnik jest to to spanko na dachu, występujące najczęsciej w samochodach cieżarowo-dostawczych nieposiadających wyra w kabinie. |
Autor: | Truckerek [ 06 mar 2007, 22:47 ] |
Tytuł: | |
Opis kabiny scani: Krótka kabina typu P: kabina dla kierowcy. Zaletą krótkiej kabiny typu P jest jej kompaktowa konstrukcja zewnętrzna, zapewniająca maksymalną długość nadwozia i ładowność. Kabina ta została równie dobrze wyposażona, jak pozostałe kabiny z oferty Scania. Kolumna kierownicy z pełnym zakresem regulacji i fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym umożliwiają wybór preferowanej pozycji do jazdy. Kabina jest wyposażona w klimatyzację zapewniającą wysoki komfort pracy przez cały rok. A do tego charakterystyczna, ergonomiczna tablica rozdzielcza z logicznie rozmieszczonymi wskaźnikami i elementami sterowania. Kabina jest wyposażona w schowki w tablicy rozdzielczej i między fotelami. A na drodze zaskoczy Cię jej ciche wnętrze. Ściany i panele poszycia wewnątrz kabiny zostały wykonane z wysokiej jakości materiałów. Są one odporne na zużycie, łatwe do utrzymania w czystości - co poprawia komfort i umożliwia kierowcy łatwe utrzymanie kabiny w dobrym stanie. A to Opis następny: Biuro, hotel, kabina Nowa kabina Topline to najbardziej komfortowa, najlepiej wyposażona i najbardziej imponująca kabina typu R, jaką kiedykolwiek zbudowano w Scanii. To w pełni samowystarczalne środowisko pracy: do jazdy, do pracy biurowej, do odpoczynku w domowej atmosferze. Bardzo przestronne wnętrze kabiny sprzyja relaksowi, ułatwia poruszania się w kabinie, umożliwia "rozprostowanie kości". Tutaj kierowca może przyrządzić posiłek, obejrzeć film, rozłożyć przenośne urządzenia biurowe i zaplanować trasę przejazdu. Kabina oferuje dużą liczbę schowków: nad przednią szybą, w tablicy rozdzielczej, pod dolną leżanką. Kabina jest również przygotowana pod zainstalowanie kuchenki mikrofalowej, chłodziarko/zamrażarki lub lodówki i jest wyposażona w gniazda zasilania dodatkowych urządzeń. Dostępne wyposażenie opcjonalne Systemu Zarządzania Flotą obejmuje zintegrowany komputer osobisty z aplikacjami biurowymi, nawigacją, systemem entertainment oraz oprogramowaniem danych pojazdu. Różnica widoczna gołym okiem źródło http://www.scania.pl |
Autor: | klosrob [ 06 mar 2007, 23:25 ] |
Tytuł: | |
Dzieki chlopaki za opis a jakbyscie mieli cos wiecej to wrzucie mi jeszcze. Z góry dzieki. Aha mam jeszcze opytanie do Truckerka-to są obie kabiny krótkie? |
Autor: | Rafał [ 06 mar 2007, 23:41 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: to są obie kabiny krótkie?
Pierwsza jest krótka, druga nie jest.
|
Autor: | Cyryl [ 07 mar 2007, 6:57 ] |
Tytuł: | |
1. typy kabin krótkich. jak już tu napisał kolega Trakerek wyróżniamy dwa typy krótkiej kabiny: a. taka która kończy się zaraz za fotelami kierowcy. stosowana w pojazdach gdzie kierowca w ciągu jednej dniówki w zasadzie cały czas pracuje. b. taka gdzie za fotelami jest wąska leżanka do odpoczynku - w założeniu konstruktorów nie przeznaczona do spania w nocy. kabiny te stosuje się w pojazdach gdzie kierowca z racji charakteru pracy ma okresy oczekiwania. jednak i tutaj jego praca zamyka się w ciągu jednego dnia. 2. pojazdy do przwożenia ładunków przestrzennych. pojazd ciężarowy konstruowany jest pod określone zadania. i tak aby przewozić ładunki przestrzenne potrzebne jest maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. więc wszystkie rzeczy poza szkrzynią ładunkowa upycha się na jak najmniejszej przestrzeni. i tak na dole jest silnik, a nad nim kabina kierowcy. pojazdy te wykorzystywane sę zarówno w ruchu lokalnym jak balekobieżnym. w tym drugim wypadku stosuje się dla zwiększenia powierzchni życiowej kierowcy "kurnik", czyli miejsce do spania, które z racji krótkości kabiny nie może być za fotelami, tylko montuje się nad kabiną. przykładem może być fabryczna kabina Renault typu Duplex czyli nadbuduwka fabryczna typu "kurnik" zastosowana w krótkich kabinach samochodu Renault Major.. do przewożena ładunków objętościowych stosuje się najczęściej pojazdy z przyczepami, które mają większą długość dopuszczalną, ale zdarza się że do tych przewozów wykorzystuje się naczepy. takie naczepy posiadają większą długość 13,9m zamiast 13,6m jednak sworzeń sprzęgu (sworzeń królewski) jest cofnięty o 30cm w tył naczepy dzięki czemu zestaw mieści się w dopuszczalnej długość. jednak naczepa ta z przodu wystaje dalej od naczepy standardowej, więc niebyłoby możliwości zaczepienia jej do ciągnika z długą kabiną o którą by mogła zahaczyć podczas manewrów. 3. pojazdy w ruchu lokalnym. innym powodem stosowania krótkiej kabiny jest przeznaczenie pojazdu do ruchu lokalnego gdzie praca kierowcy rozpoczyna się i kończy w ciągu jednego dnia. są to pojazdy dystybucyjne, niektóre pojazdy z nadwoziem samowyładowyczym itp. |
Autor: | Truckerek [ 07 mar 2007, 8:57 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Aha mam jeszcze opytanie do Truckerka-to są obie kabiny krótkie?
Nie pierwsza krótka a druga TopLine różnica widoczna wejdz na volvo truck tam znajdziesz opis kabin volvo serii f:m-l-h
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |