wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Star-200 http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=957 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | Mechu973 [ 21 maja 2005, 22:57 ] |
Tytuł: | Star-200 |
Może w mniejszym stopniu, niż była w 1948 r. konstrukcja Stara-20, ale również bardzo nowoczesna w porównaniu z innymi samochodami ciężarowymi jest konstrukcja najnowszego Stara-200. Lekko zmodernizowana w stosunku do budowanej od 1968 r. kabina kierowcy zapewnia dobre warunki prowadzenia samochodu. Jest bogato przeszklona, kierowca ma dobrą widoczność przez panoramiczną szybę przednią bez słupka środkowego. Drzwi kabiny otwierane są do przodu, fotele kierowcy i pasażera mają regulację ustawienia. Kabinę wyposażono w urządzenia ogrzewczo-wentylacyjne i jest ona skutecznie wyciszona. Kabina kierowcy Stara-200 eksportowana jest na Węgry i stosowana w samochodach Csepel. Skrzynia ładunkowa tej ciężarówki jest metalowa, można w niej przewozić ładunki o ciężarze 6000 kG. Ciężar własny samochodu wynosi 4200 kG. Star-200 może holować przyczepę o ciężarze całkowitym do 8500 kG. 6-cylindrowy silnik typu S-359 jest, oczywiście, wysokoprężny. Gdy w Starze-20 kadłub silnika był żeliwny, to obecnie dla Stara-200 wykonuje się go z jednolitego odlewu aluminiowego. Kuty wał korbowy osadzony jest w 7 łożyskach, a głowica cylindrów składa się z trzech segmentów dwucylindrowych, wykonanych z żeliwa specjalnego. Wskaźnik mocy w stosunku do całkowitego ciężaru pojazdu — 14,1 KM/tonę — odpowiada współczesnym konstrukcjom samochodów ciężarowych. Skrzynia biegów ma 5 synchronizowa-nych przełożeń do jazdy w przód plus bieg wsteczny. W samochodzie zastosowano hamulce hydrauliczne, dwuobwodowe, ze wspomaganiem pneumatycznym. Zawieszenie wozu, oprócz wzdłużnych resorów piórowych, składa się z dodatkowych elementów gumowych, a z przodu są również amortyzatory teleskopowe. W porównaniu ze Starem-20 koszt eksploatacji nowego pojazdu znacznie się obniżył. Silnik Stara-200 zużywa zaledwie 191 taniego oleju napędowego na 100 km. Produkcja samochodów Star odbywa się na unowocześnionych obecnie maszynach, sprowadzanych m.in. z Włoch. Na modernizację całej starachowickiej FSC przeznaczono pokaźne sumy. Star-200 będzie więc wytwarzany nowoczesnymi metodami, wyrazi się to w wysokiej jakości samochodu. Wprowadzenie na taśmę fabryczną samochodu Star-200 pociągnęło za sobą modernizację produkowanych odmian. http://www.chrishodgephotos.co.uk/funpi ... _03_02.jpg |
Autor: | arkadiusz tasior [ 24 maja 2005, 20:19 ] |
Tytuł: | |
http://t.nycz.bytom.pl/details.php?image_id=3412 STAR 200 POŻARNICZY http://www.lukasz-telus.com/gallery/wr_jrg03/IMG_1605 http://www.lukasz-telus.com/gallery/psp ... p/IMG_9129 SATR 200 JRG OŁAWA |
Autor: | MATEX PL [ 03 cze 2006, 21:34 ] |
Tytuł: | |
I jak sie wam podobają te stary ?????????????? (c)allegro.pl otomoto.pl |
Autor: | arkadiusz tasior [ 16 cze 2006, 18:51 ] |
Tytuł: | |
Już wszystko wyjaśniam samochody STAR 200 posiadały silniki typu STAR S 359 O pojemnośći skokowej 6842 ccm lub silniki typu SW 400 Produkcji Mielec- Leyland , zaś Kombajny Bizon mialy niestety ale inne silniki i napewno żąden nie byl od pojazdów typu STAR. |
Autor: | kraz [ 17 cze 2006, 11:43 ] |
Tytuł: | |
A autobusy Autosan H9-21 mają silnik 6ct 107 o mocy 150 KM,kiedyś wyszła krótka seria miejskich H9-33 z silnikiem S359,ale póżniej robili miejskiego H9-35 z takim silnikiem jak H9-21.Jedynym autobusem produkowanym seryjnie na podwoziu Stara 200 był Jelcz 080. |
Autor: | emil [ 29 lis 2006, 12:20 ] |
Tytuł: | |
na allegro kiedyś znalazłem takie foto; |
Autor: | kraz [ 29 lis 2006, 12:55 ] |
Tytuł: | |
Jakiś dziwny ten Star.Lampy ma w kabinie jak 28,ale z boku ma napis 200 i nowe felgi.Jakaś składanka. |
Autor: | Piotrek 92 [ 29 lis 2006, 13:03 ] |
Tytuł: | |
http://www.chrishodgephotos.co.uk/funpi ... _03_02.jpg W niektórych wersjach z przodu w miejscu gdzie tu są lampy jest płytka którą można wykręcić i włożyć lampy od 28. proste |
Autor: | emil [ 29 lis 2006, 13:16 ] |
Tytuł: | |
Chyba nawet w prawie wszystkich wersjach, bo dużo tego widać. skrzyniowy STAR 200 z długą (po przeróbkach od 266) , sypialną kabiną, ciekawie to wygląda. (c) http://www.allegro.pl |
Autor: | Kamil [ 02 gru 2006, 16:49 ] |
Tytuł: | |
(C) allegro |
Autor: | MATEX PL [ 13 gru 2006, 15:48 ] |
Tytuł: | |
A co wy na takie rozwiązanie ??? Światła w kabinie i w zderzaku . (c) otomoto.pl |
Autor: | emil [ 21 gru 2006, 19:33 ] |
Tytuł: | |
Ładnie wygląda (C) gratka.pl |
Autor: | Radek321 [ 23 gru 2006, 19:39 ] |
Tytuł: | |
Ma kilka uzupełnień do tego co tu zostało napisane: Klamki w starze 200 początkowo były takie jak w starze 28 czyli tzw "skalpelki". W 1989 roku zostały zastąpione na takie jak są w fiacie 126p czyli klamki kasetowe. Star 200 miał niesynchronizowaną 5 biegową skrzynię biegów. Dopiero star 1142 otrzymał synchronizowaną skrzynię biegów. Wspomaganie do stara 200 bło zakładane seryjnie chyba od 1981 roku ale co do tego nie jestem pewien. A oto zdjęcie mojego Stara 200 z 1991 roku. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/950 ... 2fe20.html |
Autor: | Kamil [ 02 lut 2007, 20:06 ] |
Tytuł: | |
Pare dni temu wykonałem zdjęcia 200tce oto one. Całkiem żwawe maszyny. |
Autor: | autosanik [ 13 lut 2007, 17:39 ] |
Tytuł: | |
Samochód STAR 200 posiada skrzynię biegów AK5 - 45 - bez synchronizatorów. W czasie zmiany biegów na wyższe, należy stosować podwójne włączenie sprzęgła, natomiast przy redukcji dodatkowo "miendzygaz". Obsługa skrzyni biegów bez synchronizacji pozostaje bez zmian w stosunku do synchronizowanej skrzyni biegów. |
Autor: | Radek321 [ 22 lut 2007, 22:35 ] |
Tytuł: | |
Też widziałem kilka takich wynalazków. Te wywrotki wywracają tylko na boki o ile się nie myle. W nowszych wersjach były już 3 stronne wywroty tak jak na tej aukcji http://www.allegro.pl/item167018650_sta ... rotka.html A tu to już chyba przeróbka ze stara skrzynioiwego http://www.allegro.pl/item166049452_sta ... rotka.html http://www.allegro.pl/item168511265_sta ... trony.html |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |