Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 sty 2008, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Witam!
STEYR-marka do której mam największy szacunek i uważam za jednych z najlepszych producentów samochodów ciężarowych :wink:
Krótka historia:
" W 1935 roku trzy czołowe austriackie firmy samochodowe połączyły się w jedną nazwę, koncern Steyr-Daimler-Puch AG z głównym zakładem w mieście Steyr. Firma Steyr w latach 70-tych zasłynęła w Polsce z samochodów ciężarowych, ( niezawodne na placach wielkich budów) słynne wielotonowe wywrotki tej marki przyczyniły się w dużym stopniu do powstania wielkich polskich kombinatów jak: Huty Katowice, Fabryki Samochodów Małolitrażowych i wielu jeszcze innych wielkich inwestycji. Samochody te cechowała niezawodność w trudnym, ciężkim terenie i ekonomiczna eksploatacja. "(część tekstu zaczerpnięta z http://www.nsik.com.pl/archiwum/75/a18.html )
Obrazek
STEYR miał w swojej ofercie silniki sześcio cylindrowe rzędówki i v-ki:
Obrazek
V8 biturbo :wink:
Kilka fotek :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Samochody marki STEYR miały swoją indywidualną i nie powtarzalną stylistyke która moim zdaniem została zatracona przez związanie się z firmą MAN :/ stały się takie jak Stary.
STEYR stracił przez to swoją niezależność i pozycje a po nim został jedynie znaczek. :(
Źródło zdjęć: http://www.cab-weert.nl
http://www.google.pl


Post Wysłano: 20 sty 2008, 16:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Witam ponownie i chciałbym wam pokazać STEYR-a którym miałem przyjemność jeździć :wink:
STEYR 32S34 V8
Obrazek
Obrazek
Kiedyś wyglądał pięknie jednak jego eksploatacja w ciężkich warunkach zrobiła swoje :/
Obrazek
Obrazek
To co ceniłem w nim najbardziej V8 biturbo :wink: coś pięknego.
Obrazek
Z większości opresji wychodził o własnych siłach jednak w niektórych potrzebna była pomoc:
Obrazek
Obrazek
Jednak po pewnym czasie obróciło panewke na wale i właściciel postanowił oddać go na złom.
Jak na eksploatacje w tych warunkach był mało awaryjny zdarzały się drobne awarie wycieki z zimerinków piast, pompka paliwa czy sprzęgło ale z powodu przeładowywania go(czasami miał na sobie 20 ton) rama pękała były wstawiane różne wzmocnienia ale sami wiecie że to na dłuższy okres nie pomaga.
Źródło zdjęć: Mój dysk.


Post Wysłano: 22 sty 2008, 17:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

pozmieniaj troche opis i wstaw do działu garaż :D bardzo fajne auto nie wiem jak twój ale wiem że te z napędem 6x6 i tylnozsypowym kiprem były nie do zakopania w terenie niczym tatry silnik v8 biturbo 310KM szedł jak przecinak auta z roczników 81-82 miały awaryjnośc scań z roczników 95 czyli prawie sie nie psuły i ta ciekawa stylistyka (charakterystyczna kanciata wysunięta kabina)

opisałbyś wrażenia z jazdy jak ci sie śmigało czy miał wspomaganie/webasto etc :D


Post Wysłano: 22 sty 2008, 20:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 gru 2007, 18:50
Posty: 55
GG: 0
Samochód: ...
Lokalizacja: Wrocław

Moje Ulubione Auto na pierwszym miejscu jest MAN i Steyr a potem reszta.
Mam sentyment do Każdego Steyr'a, może że mój kolega/znajomy nim jeździł.

Ale na Steyra nie było i niema bata awaryjność prawie zerowa, tylko problemy z zakopywaniem się,
jak było po deszczu (małym, dużym) to jak wjechał w teren i się zatrzymał na ,,gołej'' ziemi
to zdarzało się że ruszył ale w większość to zaraz było ,,wierzganie'' i kopanie dołu przez koła,
na nic sypanie piasku pod koła itp.
Albo podkładając/wciskając deski/gałęzie pod koła można go było wyciągnąć, no chyba że był gdzieś,
albo się zadzwoniło po jakiś sprzęt.

Ale nienawidzę MAN'o Steyr'ów mam żal do grupy MAN Nutzfahrzeuge za zmieszanie MAN'a z Steryr'em.
To najgorsze co mogli zrobić, rozwalając/hańbiąc cały dorobek Steyr'a.

_________________
Transport kolejowy i drogowy powinien działać razem, nie przeciwko sobie!


Post Wysłano: 22 sty 2008, 23:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Witam i dziękuje za zainteresowanie :wink:
Kolego micho a co do wrażeń z jazdy moge opisać jedynie te z terenu ponieważ auto rzadko wyjeżdzało na drogi publiczne praktycznnie cały czas jeżdziło po terenie zamkniętym przy wywozie mułu i dowozie kamienia.
Teren jak widać bagno i w niektórych miejscach piach to prawda co mówisz kolego Libera. S.A. na piachu póki jechałeś to wszystko w pożądku ale jak sie zatrzymałeś lub koła zabuksowały siadał na mostach w tym terenie brakowało jednak wersji 6x6 ale w czasami mnie zaskakiwał wjeżdżając w taki teren że myślałem że nie da rady :D
Tu niestety podłoże sie osuneło i go pocisło tak że bez pomocy ładowarki sie nie obyło:
Obrazek
Najlepsze wrażenia wywoływał u mnie silnik mocy mu nie brakowało pod górki wjeżdzał bez zająknięcia z pełnym ładunkiem ,wspomaganie posiadał ZF które chodziło elegancko ale po pewnym czasie pompa sie wykończyła(auto zawsze przeładowane) skrzynia ZF 8 z połówkami no i mosty z pełną blokadą (musze przyznać że mosty nie do wykończenia) odnośnie wygody w kabinie jak po tym terene konfort był niezły co do kipra trój stronny wywrot z pneumatycznymi tylnymi zamkami był wykonany w większej części z aluminium w wbrew pozorom był dość trwały dodatkiem które mi się podobały były tylne nadkola wykonane z aluminium które były już przy zakupie świetnie się z nimi prezetował.
STEYR został sprowadzony z Austrii jego poprzedni właściciel musiał strasznie o niego dbać przy zakupie do wymiany był jedynie tłumik jego stan był idealny śmiało mógłby jeszcze przez wiele lat jeździć po drogach ale został puszczony niestety w taki teren co był dla niego wyrokiem śmierci :/
Obrazek
Na necie jest krótki film który ktoś z pracowników nagrał i wrzucił na interie i troche go tam widać to ten link:
http://video.interia.pl/obejrzyj,film,3 ... AD%3AD%3AD
Po części widać jaką katorge przechodził :/


Post Wysłano: 23 sty 2008, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

a skrzynie miałes zsynchronizowaną czy nie ??

podobno to auto fajnie pokazuje pazurki na drodze v8 biturbo sprawia że wyjazd z podporządkowanej drogi czy ruszenie ze skrzyżowania załadowanym autem nie jest taką gehenną jak np kamazem czy starem no i ta skrzynia 8 biegów to zawsze 8 a nie 5.......szkoda że nie miałes okazji sprawdzić pusty 6x6 po odłaczonym przednim napędzie podobno ma świetne przyśpieszenie jak na wywrotke 6x6 ja nigdy nie jechałem tylko słyszałem ......

to co piszesz i odnośnie filmiku.......nic dodać nic ując polskie realia a potem motłoch mówi że kamaz po 150tys wygląda gorzej niż scania po 1mln ciekawe ile wytrzyma scania w takich warunkach..........


PS: można wiedzieć co firma w której pracowałeś robiła w tym wielkim zabłoconym dole ?? wygląda to jak kopalnia odkrywkowa ale mułu sie raczej nie wydobywa :D:D:D:D


Post Wysłano: 23 sty 2008, 18:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 gru 2007, 18:50
Posty: 55
GG: 0
Samochód: ...
Lokalizacja: Wrocław

Panowie a teraz Ni z MAN'a ni z Stara,
bo ten ,,Puch'' to On też produkuje/produkował motory/moto-rowery.
I czy to ma coś wspólnego z tą firmą?

_________________
Transport kolejowy i drogowy powinien działać razem, nie przeciwko sobie!


Post Wysłano: 23 sty 2008, 23:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Skrzyna była synchronizowana całkiem nieźle sie spisywała i nie było z nią problemów. No co do przyspieszenia ciężko tu coś powiedzieć ale w tym terenie Kamaz nie miał szanas :wink: załadowanym można było ruszyć bez żadnego sprzeciwu silnika z 2 lub 2.5

Właśnie w takim terenie sprawdzają się jedynie proste i wytrzymałe konstrukcje tak jak mówisz micho a gdyby puścić tam Scanie na dłuższy okres elektronika by długo nie wytrzymała.

A firma znajdowała się na terenie kopalni piasku w nie używanej jaj części i zajmowała się odzyskiem węgla z kamienia który przychodził wagonami z kopalń no i puźniej ładowarka ładowała auta,podjazd i kiprowanie do podajnika i jeszcze po odbiór przepłukanego kamienia i na wysyp jazda troche monotonna bo tak 500m w jedną i drugą ale czasem i troche dalej trzeba było przejechać. Najgorsz była jazda z mułem który zostawał po płukaniu węgla można by ją było porównać do jazdy cysterną :U

Kolego Libera.S.A. dokładnie opisane jest to na tej stronie http://www.nsik.com.pl/archiwum/75/a18.html ale w 1935r trzy firmy Steyr ,Daimler i Puch połączyły się w jedną i napoczątku budowały samochody osobowe puźniej dopiero ciężarowe lecz nazwa została.Firma Puch zjednoczyła się z Steyr-em z tego też powodu że zotała przejęta przez Daimlera.Dokładnie nie pamiętam ale chyba i na tabliczce z znamionowej też taka była.

Z tego co piszecie jazda po drogach była by dużą przyjemnością. :U


Post Wysłano: 26 sty 2008, 1:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2006, 14:43
Posty: 199
GG: 3692341
Lokalizacja: Piaski WLKP

Witam kolegów !!
Zawsze sądziłem że nowe auta nie mają szans ze starymi i których mowa.
W moje miejscowości jest ładna stacja PKP no i oczywiście składnica drzewa i nie mogło tam zabraknąć Steyr'a. Tak się szczęśliwie składa że zrobiłem parę fotografii

Oto one :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam Łukasz_G

_________________
Iveco TurboStar is live for long time !!

KTO SZYBKO JEDZIE TEGO WOLNO NIOSĄ !!!!

Iveco TurboStar - ukończony
Jelcz C-423 - w budowie


Post Wysłano: 27 sty 2008, 23:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Staruszek z tego Steyr kolego Lukasz_G ale widać że daje jeszcze rade :wink:
Znalazłem pięknego STEYR-a:

Obrazek Obrazek
STEYR Truck Trial
Obrazek
Obrazek
Źródło: http://members.home.nl/sluik/
http://www.google.pl


Post Wysłano: 28 sty 2008, 0:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Mam wielki szacunek dla tych pojazdów, są bardzo wytrzymałe, dają sobie rade w najcięższych warunkach, szkoda że coraz mniej ich na drogach widać.
Obrazek
Obrazek

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 28 sty 2008, 13:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
Jednak po pewnym czasie obróciło panewke na wale i właściciel postanowił oddać go na złom.
Jak na eksploatacje w tych warunkach był mało awaryjny zdarzały się drobne awarie wycieki z zimerinków piast, pompka paliwa czy sprzęgło ale z powodu przeładowywania go(czasami miał na sobie 20 ton) rama pękała były wstawiane różne wzmocnienia ale sami wiecie że to na dłuższy okres nie pomaga.
Źródło zdjęć: Mój dysk.
Dziwie się że do takiej roboty ktoś kupił dobrego Steyra. Do tego się idealnie Kraz nadaje.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 04 mar 2008, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sie 2005, 10:33
Posty: 4
Lokalizacja: Sosnowiec

No to dodam cos od siebie :) Oto galeria Stayerka ktorym obecnie jezdze :mrgreen: :)



ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
Obrazek


:mrgreen:

_________________
GG: 1174078
Mail : dex@polanet.pl

Galeria moich zdjęć : http://dex-foto.prv.pl

Zsypywanie gruzu - http://youtube.com/watch?v=x_RBIqPBu0o
Volvo Ładowarka Euro 4 :D - http://youtube.com/watch?v=cof63EtH3UE


Post Wysłano: 09 mar 2008, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Dexter widze że pracujesz u GUZIKA doś często widuje samochody z tej firmy to chyba jedna z firm która w swojej flocie ma sporo STEYR-ów.
Mają zarówno betoniarki jak i wywrotki praktycznie w każdej konfiguracji 8x4 6x4.
Orientujesz się konkretnie ile firma posiada STEYR-ów :?:


Post Wysłano: 11 mar 2008, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lut 2006, 15:55
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Sudbury, GB.

Znam wielu kierowcow, ktorzy mowili, ze nie chca niczego innego niz Steyr. Zmieniali zdanie jak siedli na nowsze wozy no ale co sie dziwic jak sie przesiadali z 280 konnych Steyrow na 400 - 500 konne Scanie czy Volva. Wiek pojazdow tez oczywiscie robil swoje. Steyrow nadal troche jest, glownie na placach budow, w transporcie drewna juz duzo mniej niz kiedys, z transportow nienormatywnych zniknely prawie w ogole (byly uzywane jako ciezkie ciagniki siodlowe). Jest tez ich pewnie jeszcze troche w Strazy Pozarnej. W Toruniu jest pewna firma, Chachaj Transport czy cos takiego, maja wywrotki i zestawy do drewna, podstawa taboru jest wlasnie Steyr. Jeszcze rok temu widzialem ich Steyry w Kwidzynie z papierowka dla I.P. Kwidzyn...

Oto fotki Steyrow mojego autorstwa, pierwszy z nich to model 1491, pozostale 2 to modele serii S...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
www | [url=http://www.youtube.com/user/manieknww]YouTube


Post Wysłano: 11 mar 2008, 22:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sie 2005, 10:33
Posty: 4
Lokalizacja: Sosnowiec

Cytuj:
Dexter widze że pracujesz u GUZIKA doś często widuje samochody z tej firmy to chyba jedna z firm która w swojej flocie ma sporo STEYR-ów.
Mają zarówno betoniarki jak i wywrotki praktycznie w każdej konfiguracji 8x4 6x4.
Orientujesz się konkretnie ile firma posiada STEYR-ów :?:
Więc tak :)

W firmie mamy w sumie 5 steyerow

1. mój ( 3 osiowa wywrotka )
2. hds ( 2 osiowa wywrotka z kiprowaniem na boki )
3. pompo gruszka ( dokladnie taki jak moj 3 osiowy z zabudową popmpo gruszki o pojemnosci 6 m3 )
4. pompa do betonu ( 2 osiowy "szteter" )
5. hds ale nie kompletny ( 3 osiowy, stoi na warsztacie, robia do niego zabudowe )

Reszta pojazdów to :

4 mercedesy ( gruszki 9 m3 ) w tym jeden actros
2 mercedesy ( pompo gruszki 6 m3 )
1 man ( pompo gruszka 6m3 )

Ładowarka Hanomag
Ładowarka Volvo

3 zestawy ---> Man TGA + 2 naczepy mega i 1 wielton - wanny
2 zestawy ---> Daf + naczepy wielton - wanny
1 steyr ( ciagnik siodlowy ) + naczepa do przewożenia cementu

No i teraz jeszcze nowy nabytek, Mercedes Actros (gruszka 10 m3 ) :)

_________________
GG: 1174078
Mail : dex@polanet.pl

Galeria moich zdjęć : http://dex-foto.prv.pl

Zsypywanie gruzu - http://youtube.com/watch?v=x_RBIqPBu0o
Volvo Ładowarka Euro 4 :D - http://youtube.com/watch?v=cof63EtH3UE


Post Wysłano: 07 lip 2008, 19:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2008, 13:49
Posty: 31
GG: 10337426
Samochód: Jelcz/Audi S6
Lokalizacja: Kraków

Mam pytanie jak wchodzą biegi, jaki układ biegów w Steyr 1491

_________________
Wciśnij F13, a wyświetli Ci się niespodzianka :)


Post Wysłano: 08 lip 2008, 11:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Z tego co pamiętam to 6 biegów + połówki, czyli 12. Układ przełączania H, jedynka do przodu, szóstka do tyłu czyli klasycznie.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 08 lip 2008, 13:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2007, 15:53
Posty: 195

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Post Wysłano: 08 lip 2008, 13:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2007, 15:53
Posty: 195

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
url=http://imageshack.us]Obrazek[/url]
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 08 lip 2008, 13:45 przez ninja, łącznie zmieniany 1 raz.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: