Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 lut 2007, 12:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2006, 14:52
Posty: 17

Czy mogę wymienić koła z mniejszych 70R na 80R? Czy auto nie będzie więcej paliło i czy nie będzie słabsze??
Jakie powinno byc przełożenie do do kół o rozmiarze 80R?
Proszę o pomoc

[ Dodano: Nie, 11.02.2007, 11:23 ]
Chodzi mi o Scanie 4 serii


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lut 2007, 12:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Jeśli zmienisz koła na większe to auto będzie osiągać większe prędkości a tracić na przyspieszeniu (Jak obrócimy większe koło o 1 obrót pokona dalszą drogę niż te mniejsze które też raz obrócimy). Nie wiem czy różnica będzie jakoś specjalnie odczuwalna, a tej różnicy w prędkości to nie wiem czy się ją tak wyczuje. Choć teoretyczne jadać po autostradzie z stała prędkością powinno się dać zaoszczędzić conieco choć jak ogranicznik bierze sygnał o prędkości pojazdu z skrzyni biegów to po zawodach :) Aha jak zmienisz koła na większe to będzie Cię kłamał prędkościomierz i tachograf (tachograf trzeba zkalibrować pod wielkość opony)

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lut 2007, 12:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2006, 14:52
Posty: 17

Nie chodzi mi o prędkości! Tylko potrzebuje wiekszych kół aby się nie zakopać, no i ogólnie wyższa będzie ( auto pod naczepę wywrotkę)


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lut 2007, 14:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Jakakolwiek zmiana samego rozmiaru ogumienia, może spowodować niewspółmierne skutki w eksploatacji pojazdu. Najczęściej chodzi o spalanie. Aby wykorzystać pojazd maksymalnie w stosunku do parametrów budowy i potrzeb klienta handlowcy mają specjalny program, w którym mają możliwość zmian konfiguracji takich danych jak (typ silnika, rodzaj skrzyni biegów, typ i rodzaj przekładni głównej oraz rozmiar opon). W ten sposób dobierają tak parametry aby pojazd był jak najlepiej wykorzystany (zwłaszcza jeśli chodzi o ekonomikę). Najczęściej aby mieć możliwość zmiany ogumienia a nie stracić zbyt mocno na zwiększonym zużyciu paliwa należy także zmienić przełożenie w przekładni głównej.


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lut 2007, 15:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

Przy takiej zmianie opon auto mającna liczniku 90 km/h w rzeczywistości będzie jechało 100 km/h co za tym idzie przy tej samej prędkości co z oponami 315x70 silnik będzie miał około 200obr mniej więc auto będzie słabsze i teoretycznie będzie mniej paliło, ale to też zależy od konkretnego auta i wykonywanych tras , tymbardziej jesli eksploatacja będzie przebiegała na krótkich trasach to będzie zupełnie odwrotnie , fachowo to nalezałoby wymienic tzwn"orzech" w moscieod auta z oponami 315x80 wtedy wszystko byłoby tak jak fabryka karze

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 07 mar 2007, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2007, 16:44
Posty: 2
Lokalizacja: Lubin

Wczoraj kupiłem w Belgii SCANIE 114G 340PS (z wymienionym modułem podwyzszajacym moc do 380PS) wlasnie pod wywrotke, koła ma założone 13R22.5 typowe pod kiper w ciezsze warunki. Nie wiem jak to sie ma do spalania, ale idzie jak przecinak.


Tytuł:
Post Wysłano: 07 mar 2007, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2007, 11:51
Posty: 358
GG: 4107185
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

kolego, jeżeli nie chcesz mieć problemów z ITD to po zmianie ogumienia na większe musisz zrobić nową legalizację tacho, a po legalizacji w sumie z paliwem wyjdzie ci tyle samo, więc jeżeli chcesz zaoszczędzić to zakładasz większe kapcie, ale ciągniesz nie na odcięciu ;)

_________________
http://trucksphoto.eu
http://como-it.pl || http://busy.info.pl || http://www.wpaluszku.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 11 mar 2007, 13:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2007, 10:47
Posty: 14
Lokalizacja: Kuznocin

A czy ktos wie jakie sa zalecane opony do przełożenia i = 2.92 w Scani 114l 380KM?


Tytuł:
Post Wysłano: 12 mar 2007, 0:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

w większości aut z francji (pewnie także i z belgii( na słupku kierowcy jest tabliczka od monatżu tachografu i tam będzie wpisany rozmiar opon na jakim ta scania wyszła z Fabryki, auta z francji posiadają jeszcze certyfikat (tzwn barry rouge-czerwony pasek) w którym sa wypisane wszystkie dane auta wychodzącego z fabryki łącznie z datą produkcji, natomiast Belgowie to niechluje i dają Ci tylko fakture i brief.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 13 mar 2007, 13:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Cytuj:
Wczoraj kupiłem w Belgii SCANIE 114G 340PS (z wymienionym modułem podwyzszajacym moc do 380PS) wlasnie pod wywrotke, koła ma założone 13R22.5 typowe pod kiper w ciezsze warunki. Nie wiem jak to sie ma do spalania, ale idzie jak przecinak.
Z żadnym modułem podwyższającym moc. :D Się naoglądał pism z tuningiem. :D Najnormalniej w świecie w silniku 340 zmienia się jednostkę sterującą EDC i turbinę. (nawet nie trzeba zmieniać pompowtrysków) i już masz 380 KM.


Tytuł:
Post Wysłano: 13 mar 2007, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2007, 10:47
Posty: 14
Lokalizacja: Kuznocin

A czy zmieni sie moc jak do scani 114 340 Km zalozylismy turbine od 124 400? to nie tuning tylko przypadek nalezała sie wymiana a mielismy nowa tylko od 124 ;) wszystko jest prawie tak samo w turbinie tylko wirniki wieksze :P


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: