Strona 6 z 20 [ Posty: 396 ] Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 820 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 13:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

A powiedzcie mi koledzy czy w FH12 pierwszej generacji był taki "łapany" tempomat, że jak złapałeś z górki 95 (a ogranicznik był do 90 to) to jechałeś później te 95 czy to może jakaś przeróbka, bo kiedyś robiliśmy takim Volvem Holandię i właśnie miało coś takiego.


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Z tego co pamiętam to można było spoko przekroczyć te 90 km/h. Kiedyś chyba 100 jechaliśmy z tatą w Dani :P więc da się ;) nie wiem jak jest w tych nowych :D


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 19:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

Cytuj:
witam, swego czasu wypytywałem się Was o markę autka do transportu miedzynarodowego. Padło w sumie raczej na Volvo FH12. Mam(y) takie autko do kupienia, rocznik 2000, z tymże 380 KM. Czy to oby nie zamało?? szukaliśmy czegoś od 420 w górę, ale akurat jest takie, a nie inne. Proszę o wypowiedzi kierowców, w sumie jako głównych użytkowników takich aut. Czy oby moc nie za mała. To będzie nasze pierwsze auto.
DAMIAN 380KM nie sa najlepszymi silnikami w tej generacji FHcza, najlepsze (najmniej awaryjne) s 420stki, pod koniec produkcji weszły 460tki to też są dobre silniki, jeśli auto będzie jeździło po równinie to 380KM powinno starczyć ale jeśli nie macie stałych tras to radze jeszcze poczekać i poszukać 420stki ona ci spali to samo na równinie co 380 a mniej w górkach(poprostu będzie jej lżej w terenie).


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lis 2007, 14:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Damian skoro to 380 z 2000r to ja bym raczej polecił-zależnie od tego jakie trasy będziecie wykonywać.Wiadomo że co do mocy to nie jest rewelacja i traci się dość dużo czasu w górzystym terenie względem mocniejszych jednostek,a wiadomo czas to pieniądz im więcej kilometrów zrobisz tym więcej zarobisz...380 z początkowego okresu-do 1999r nie były zbyt chwalone,ale ich poprawiona wersja D12C która weszła na przełomie 99/00 jest podobno dużo lepsza.Moim zdaniem na tereny płaskie można śmiało ''zaryzykować'',ale komu naprawdę zależy na czasie i będzie eksploatował auto w terenie górzystym niech lepiej zainwestuje w mocniejszą odmianę która zawsze coś ''zyska'' czasu na tarcze w terenie górzystym względem słabszej wersji.Wiem bo sam nieraz to sprawdzałem i 460 względem 420 zyskuje na trasie z granicy Fr/Esp przez Irun do Madrytu minimum 40 minut...Na kilku tysiącach kilometrów w takim terenie to już może przynieść spore korzyści czasowe... :>

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lis 2007, 17:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Cytuj:
A powiedzcie mi koledzy czy w FH12 pierwszej generacji był taki "łapany" tempomat, że jak złapałeś z górki 95 (a ogranicznik był do 90 to) to jechałeś później te 95 czy to może jakaś przeróbka, bo kiedyś robiliśmy takim Volvem Holandię i właśnie miało coś takiego.
Oj robi się tak w volvie robi. Już nieraz na autostradzie(ile tych autostrad mamy, to mamy ale są) jak się wyskrobie na góreczkę, a później go sobie puszczę, to po wejściu na równy teren ustawi mi się tempomat na prędkość zjazdu z góreczki, bez wcześniejszej jakiejkolwiek ingerencji hamulcem. Staram się nie przekraczać 95 na zjazdach, a na równym terenie idę na "9złotych", tyle ile mi pozwala odcięcie.
Jednak nie zawsze ale zdarza się że ustawi mi większą prędkość po zjeździe. Zaznaczam że samochód to FH12 z 1997 roku z 420 konnym silnikiem.


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lis 2007, 10:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

ŁUKASZ ma rację co do 380 z silnikiem D12C one zawstydzały ''stare'' 420stki (D12A) ale na prawdę trzeba wiedzieć w jakie kierunki będzie śmigał ten wozik, jeśli kupisz D12C 420KM to będziesz na prawde zadowolony bo i w górkach nie bedziesz ostatni a na płaszczyźnie nie dużo ci spali, i trzeba pamiętać że te wersje 420konne są najmniej awaryjne.


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lis 2007, 14:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Co do D12C i D12D o mocy 420 to chyba to mogę potwierdzić bo też słyszę o tych autach same dobre opinie.Zresztą u nas jest jedno D12C 420 i pali zauważalnie mniej po płaskim niż 460-tki.Ale jak to mówią auto autu nie równe... :>

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lis 2007, 9:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Posty: 21

no i mamy na oku ładną 420 z 2001, tylko cena troszkę jak dla nas powalająca. No nic w tym tygodniu zaczynamy "negocjacje" jeżeli uzgodnimy cenę która nas satysfakcjonuje to git. Dzięki za wszelkie info.

[ Dodano: Wto, 27.11.2007, 10:46 ]
no i kupiliśmy ..... DAFA :D
Akurat trafiliśmy na dobry egzemplarzi tak wyszło
Mam nadzieję że też nam będzie służył.
Teraz przenoszę się do działu DAF
Pozdrawiam

_________________
DAF XF 95.430 s.c.
Wielton - plandeka


Tytuł:
Post Wysłano: 17 gru 2007, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2007, 22:11
Posty: 3
Lokalizacja: Szczecin

powiem tak plusy jeżdżę 460
silnik - dobra dynamika
układ jezdny - bardzo dobrze sie prowadzi
minusy
wielkość kabiny i przestrzeni a w zasadzie jej brak , strasznie głośno w środku
skrzynia biegów a raczej czułość silnika przy zmianie biegów
strasznie tendencje do kangurów
sterowana elektronicznie turbina przy zmianie biegów sie wyłącza

ogólnie jeżdżę tym samochodem i mi sie nie podoba , chociarz uklad jezdny rewelacja


Tytuł:
Post Wysłano: 17 gru 2007, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

DZIDA TOMASZ ma flote tylko VOLVO fh 12 automat i żaden kierowca nie nażeka

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 17:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2007, 14:23
Posty: 82
GG: 525619
Samochód: Żukardini Malardo
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna[WPI]

Obrazek
http://www.nova-auto.ru

my śmigamy po Europie prawie takim samym tyle, że białym i 340 km :evil:

_________________
Or trucking, or die...
Like a drifter I was born to walk alone...
B - 4.11.2010r
C - 24.02.2012r


Tytuł:
Post Wysłano: 07 sty 2008, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2007, 19:11
Posty: 12
Lokalizacja: ok/ wrocławia

Panowie proszę o opinie fh 500 konnego paliwo słabe punkty może ktoś jeździ takim autem jest to automat rok 2005


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2008, 1:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Co do 500-tek to trochę ich jezdzi w Pawtransie i to właśnie z ''automatem''-skrzynią I-shift.Ogólnie nigdy nie słyszałem o poważnych awariach,ale jak wiadomo ten silnik ma dwie turbosprężarki i podobno wielu ludzi się właśnie boi zaryzykować zakupu ze względu na ich wadliwość.Jakoś trochę tego jezdzi i nie słyszałem powodów do narzekań... : :twisted:

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 18 sty 2008, 23:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2008, 10:00
Posty: 6
GG: 8667316

firma T. Dzidy ma lekko ponad 30 jak nie 40 zestawów, i nie wszystkie mają automatyczną skrzynkę :U

nie wiem jak z nowymi FH ale wersja 420km z 2003 roku na trasie PL-D-PL średnia jaką ma w zużyciu paliwa to 27l/100km przy 21 tonach ładunku.

dla mnie zawsze Volvo najlepsze będzie, a co do silników to nie ma co porównywać, silniki nowe MANA wytrzymują max 700tys km i właściciele zmieniają na nowe :mrgreen: a w takim volvo to nawet 2mln idzie nastukać :lol:

_________________
====================FH 12 FOREVER========
VOLVO number 1


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 21 sty 2008, 15:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Z tym akurat się zgodze.Silniki VOLVO jeśli właściwie eksploatowane i wszystko jest robione tak jak powinno to być,służą bez problemu nawet ponad 2mln km!Są to auta w moim odczuciu bardzo dobre i nie jest to słyszane od osób trzecich bo sam jezdziłem 1,5roku różnymi wersjami 380,420,460(D12A,C,D) i mam pełne zaufanie do tych aut.A co do spalania to jest bardzo różnie-auto auto nie równe,teren,kierowca,warunki pogodowe,stan techniczny itd...Ale powiem że najnizszy wynik jaki udało mi się osiągnąć FH12 Glob XL 460-2001r z chłodnią na trasie PL-Hiszpania-PL wynosił 29,3l/100km(import z PL-12t,przerzut z Francji do Hiszpanii 7t,powrót niecałe 13t truskawki z Huelvy do W-wy).Ale średnie spalanie na górzystych trasach do Hiszpanii przy normalnych ładunkach raczej wacha się od 33-36l

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 24 sty 2008, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 gru 2007, 11:56
Posty: 1
GG: 12290191
Lokalizacja: Rybnik

Adik93 kolego w Edro Transie jest 70 zestawów z tego jest ponad 35 w automacie tam naj slabsza jednostka jest Volvo 97 z 420km


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 04 lut 2008, 19:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2007, 14:23
Posty: 82
GG: 525619
Samochód: Żukardini Malardo
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna[WPI]

co sądzicie koledzy na temat FH12 z 1995 roku bez kabiny Globetrotter i mocy 340 km?

_________________
Or trucking, or die...
Like a drifter I was born to walk alone...
B - 4.11.2010r
C - 24.02.2012r


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 04 lut 2008, 19:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
co sądzicie koledzy na temat FH12 z 1995 roku bez kabiny Globetrotter i mocy 340 km?
Na górkach może mieć problemy, ponieważ 340 KM i skrzynia 12-sto biegowa to nie najlepsze zestawienie. W kabinie bardzo mało miejsca, ponieważ w starszych wersjach był bardzo wysoki tunel, co w połączeniu z najniższą kabiną daje niewiele przestrzeni. :wink:


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 06 lut 2008, 19:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2007, 14:23
Posty: 82
GG: 525619
Samochód: Żukardini Malardo
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna[WPI]

wiem kolego na większych górkach jak było ciężko to schodziłem prawie na niską skrzynię ale jest to auto firmowe także nie będę się kłócił o nowy
wóz bo jeszcze mnie z roboty wywalą

_________________
Or trucking, or die...
Like a drifter I was born to walk alone...
B - 4.11.2010r
C - 24.02.2012r


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 07 lut 2008, 13:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2008, 18:57
Posty: 3
GG: 0

Mam problem z spuszczeniem ręcznego w volvie powietrze jest nabite wszystko ok lecz kontrolka od ręcznego świeci i nie mogę ruszyć z miejsca, może wiecie co jest nie tak :/


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 6 z 20 [ Posty: 396 ] Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 820 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: