Cytuj:
1. jak sie ejdzie w podwojnej obsadzie to to jedzie sie po 4,5h, tzn ja 4,5h i potem kolega 4,5? czy ja 9 i on 9?
jak ja mam odpoczynek i jedzie kolega to ja moge lezec sobie na lezance czy tam lozku czy co tam jest? bo chyba nie?
mozesz jechac 4.5 + 4.5 + 4.5 + 4.5 zamieniając sie za sterami i nie robiąc przerw
albo 4.5 + 45 minut przerwa + 4.5 - kierowca numer 1 i potem dalej 4.5 + 45 przerwa + 4.5 - kierowca numer dwa.
tak w uproszczeniu, dochodzą jeszcze wariacje pt. wydłużony czas jazdy, ale to dłuższy wykład, wszystko opisane w dziale czas pracy
Cytuj:
2. co to znaczy jezdzic w trybie 3:1 i 4:1 czy cos takiego?
3 tygodnie mieszkasz w aucie, i potem zjeżdzasz na 1 tydzien do domu
4 tygodnie mieszkasz w aucie, i potem zjeżdzasz na 1 tydzień do domu
Cytuj:
3. co z odpowiedzialnoscia za towar? jak mi towar przytula to ja za niego place? chyba jest ubezpieczony? i nei ma z tym w razie co problemu? przynajmniej w kazdej "wiekszej" firmie..
jest ubezpieczony, ALE, jest takie cos co sie nazywa 'rażące zaniedbanie', czyli - jeśli sie naprujesz na parkingu w czasie weekendu i obrobią ci naczepe, to ubezpieczalnia nic nie wypłaci, wtedy prawie gwarantowanym jest że pracodawca będzie na drodze sądowej od ciebie należność ściągał, teoretycznie do wysokości 3 krotnego wynagordzenia brutto na umowie, ale w praktyce, jeśli faktycznie bedzie to ewidentna twoja wina, to są sposoby żeby sciągnąć calość. Morał - nie zaniedbywać pracy i nie dać sobie zarzucić tej rażącej nieuwagi.
Reszta to juz zalezy od Ciebie i od pracodawcy, wypadki, stłuczki, itd itp, zasadniczo są z ubezpieczenia likwidowane, ale znow, jesli bedziesz pod wpływem to ty odpowiadasz za calość.
Cytuj:
4. jak to jest z jezdzeniem po gorach. bo mowi sie ze zima to strach jezdzic po gorkach itd. jak to wyglada w praktyce?
tak jak sie mowi tak jest, zimą strach jeździć po górach
ogrzewanie nie potrzebne, człowiek i tak spocony jak mysz
Cytuj:
5. ile da sie nakrecic kilometrow na miedzynarodowce w miesiac? 15 tys. jest realne robiac to zgodnie z prawem? tak srednio ;>
11-13 tysięcy jest realne
15 tyś legalnie raczej nie, chyba ze nie ładujesz i rozładowujesz tylko jedziesz nonstopkolor.
policz tak - 180 godzin jazdy w miesiącu to max, powiedzmy po 80kmh /nie zatrzymujemy sie, nie zwalniamy, po prostu jedziemy nonstop 80kmh/ , to wychodzi ci 14.400km
i ani jednego załadunku
Cytuj:
6. rozumiem ze na pensje kiermana skladaja sie trzy rzeczy: pensja podstawowa + delegacje + xx gr za kilometr? i z wlasnej kieszeni place np. za platne parkingi kiedy mam przerwe?
xx gr za kilometr jest niezgodne z przepisami, nikt ci tego oficjalnie na umowie nie napisze
zasadniczo masz pensja podstawowa + diety delegacyjne
reszta różnie, raz pod stołem, raz jako premia, ale generalnie nigdzie sie na papierze nie pojawi 11000 km razy 29 groszy
u mnie kiero płaci z własnych za parkingi ale potem za paragony/fv dostaje zwrot
Cytuj:
7. jak to jest z tym czasem kierowcy dokladnie, mianowicie chodzi mi o jedna rzecz. czas pracy kierowcy w ciagu 7 dni to 45h tak? czyli ajk sie jedzie 9h dziennie to generalnie 2 dni w tygodniu sie gdzies stoi?
kierowcy pracują w systemie równoważnego czasu pracy czy cos takiego, generalnie skomplikowane.
Licz tak - bedziesz zap.dalał 12-15 godzin na dobe od poniedziałku do soboty, czasem do piątku.