Witam serdecznie!!Mam problem ze scania 4 124l 400kM z EDC!Mianowicie wymienilem koncowki wtryskow i sie zaczelo!Z komina wali czarny dym ze swiata za mna nie widac!Chcac go uciac poszedlem dalej i zrobilem generalke pompie wtryskowej ale sie zawiodlem dalej dym czarny!Idac tym tropem zajechalem do serwisu i wymieniony zostal czujnik doladowania ktorego wymiana miala pomoc ale jak sie okazalo nie pomoglo i dalej czarny dymek!Juz sam nie wiem gdzie szukac przyczyny!Konia z rzedem za pomoc w moim problemie!Dodam ze dym jest czarny i wydobywa sie przy obrotach rzedu 1200 a 1500 oczywiscie gaz max!Moze ktos mial taki przypadek?Pozdrawiam!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2008, 20:47 przez K92, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Czyli z tego co piszesz problem z dymieniem pojawił się dopiero po wymianie końcówek wtryskiwaczy.
Więc:
1. Jakiej firmy końcówki wtryskiwaczy zostały założone?
2. Czy odpowiednio zostało wyrególowane ciśnienie otwarcia końcówki wtryskiwacza?
3. Czy w jednostce sterującej są jakieś kody usterek (czy zapala się lub świeci kontrolka EDC)?
4. Czy intercooler i połączenia są szczelne?
Koncowki zalozone boscha dwa razy regulowane przez mechanika ktory robil wtryski i pozniej pompe!Na przewodzie intercoolera troszke oleju lecz mechanik na scani stwierdzil iz uklad szczelny tylko wyprowadzic odme!
Bledy w edc byly lecz zostaly skasowane i cisza!
Skoro problem z dymieniem zaczoł się po wymianie końcówek to od nich trzeba zacząć w obecnym czasie produkty boscha to jak loteria albo będzie dobrze albo nie.
Można by jeszcze sprawdzić luz zaworowy ale to już bardziej kosmetyka ,chociaż zdażaja się przypadki wycierania krzywek na wałku rozrządu lub uszkadania powierzchni utwardzanych na dźwigienkach zaworowych ale wtedy zmieniła by się charakterystyka pracy silnika.
Rejestracja:13 mar 2007, 23:08 Posty: 183
Lokalizacja: śląskie
Wykonaj najpierw regulację luzów na zaworach. Scania jest bardzo czuła jeżeli chodzi o zawory. Powinno się poprawić. A tak nawiasem mówiąc zawory powinno się regulować co 100 tyś km. A jak to wygląda w Twoim przypadku?
Filtr powietrza wymieniony zawory ustawione zaplon rowniez,wymieniony czujnik doladowania wtryski zalozone na scani tylko teraz pozostaje zajrzec do pompy gdyz byla robiona w kiepskim warsztacie i pada podejrzenie o zla regulacje i to wszystko mozliwe!Zostaje mi we wtorek odstawic autko do szpeca od pomp boscha i modlic sie aby pomoglo!
Witam!Wlasnie zostalem zabity diagnoza na temat mojej scanii ktora brzmi remont silnika gdyz cale dymienie jest spowodowane w 60 % przez slaba kompresje!wIEC MASAKRA ALE DZIEKI ZA PODPOWIEDZI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę