Strona 29 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 127 28 29 30 31162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 lip 2008, 18:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Jeśli poruszasz się po terenie zamkniętym np. budowa to w tacho cyfrowym możesz włączyć funkcję OUT i przed wyjazdem na drogę robisz wydruk z adnotacją co do twojej aktywności,następnie wyłączsz out i to jest zgodne z przepisami.


Post Wysłano: 08 lip 2008, 12:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2005, 0:18
Posty: 125
GG: 6254321
Lokalizacja: Toruń

Przyznaję się od razu, że nie przejrzałem dokładnie wszystkich postów, a z linka do tachospeed dwie strony temu nie wywnioskowałem - czy to prawda, że tylko raz w miesiącu można skrócić odpoczynek tygodniowy do 24 h? I jeżeli zrobię powiedzmy w jednym tygodniu 24 h pauzy, w drugim 45 h, w trzecim znowu 24 h, to czy muszę w czwartym tygodniu oddać 21 h i zrobić 66 h pauzy?

Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem. Proszę o odpowiedź ;)


Post Wysłano: 09 lip 2008, 8:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2008, 22:59
Posty: 20
GG: 0
Samochód: DAF2700/MB1117/Ford Fiesta
Lokalizacja: okolice Oławy

Cytuj:
Przyznaję się od razu, że nie przejrzałem dokładnie wszystkich postów, a z linka do tachospeed dwie strony temu nie wywnioskowałem - czy to prawda, że tylko raz w miesiącu można skrócić odpoczynek tygodniowy do 24 h? I jeżeli zrobię powiedzmy w jednym tygodniu 24 h pauzy, w drugim 45 h, w trzecim znowu 24 h, to czy muszę w czwartym tygodniu oddać 21 h i zrobić 66 h pauzy?

Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem. Proszę o odpowiedź ;)
Znowu cytaty:

Łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch
kolejnych tygodni nie może przekroczyć 90 godzin.
Mieścisz się w tym limicie? To możliwe, ale pilnuj tego.

W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej:
- dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
- jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnianastępującego po danym tygodniu.

Z czego wynika, że raczej nie możesz zrobić tak jak napisałeś 24+45+24 bo gdzie rekompensata? Chyba że w środku trzeciego tygodnia wypadła pauza tak długa, że starczy na rekompensatę. Inaczej musisz zrobić 24+45+66.
Zaznaczę, że mogę się mylić. Sam nie korzystam prawie ze skróconych pauz tygodniowych, więc dokładnie tego nie analizowałem, może wypowie się praktyk.


Post Wysłano: 24 lip 2008, 15:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 gru 2007, 14:11
Posty: 39
GG: 3793380
Lokalizacja: Wyszków, Opole

Witam. mam pilne pytanko. pewnie gdzieś jest na to odpowiedz ale z braku czasu pisze post z drugiej strony uzyskam konkretna odpowiedz mam nadzieje :wink: pytanie jest taki : jeśli np ruszam o godzinie 04:00 jadę 2,5h i czekam na załadunek ok 1h i ruszam spowrotem w trasę to o godzinie 9:30 muszę robić pauzę 45min żeby mi sie zamknął okres 4,5h? czy ta 1h liczy sie jako pauza?

_________________
Najwięcej zielonych świateł jest na drodze do piekła...


Post Wysłano: 24 lip 2008, 16:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Nie mniej niż 30 minut

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Post Wysłano: 24 lip 2008, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Nie mniej niż 30 minut
a żeby było po polsku - tak , ta przerwa - oczekiwania na załadunek - zaliczy ci się jako 'przerwa' pod warunkiem że będzie trwała 15-45 lub ponad 45 minut.

W przypadku jeśli będzie trwała 15-45 minut - o 9:30 musisz postać , ale 'tylko' 30 minut

W przypadku jeśli będzie trwała > 45 minut /tak jak u Ciebie godzinę/ - ciśniesz 4.5 bez przystanków :)

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 25 lip 2008, 6:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Cytuj:
Cytuj:
Nie mniej niż 30 minut
a żeby było po polsku - tak , ta przerwa - oczekiwania na załadunek - zaliczy ci się jako 'przerwa' pod warunkiem że będzie trwała 15-45 lub ponad 45 minut.

W przypadku jeśli będzie trwała 15-45 minut - o 9:30 musisz postać , ale 'tylko' 30 minut

W przypadku jeśli będzie trwała > 45 minut /tak jak u Ciebie godzinę/ - ciśniesz 4.5 bez przystanków :)

[/size]

Tylko,że w zaznaczonym przypadku ,traci 2 godziny jazdy.

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Post Wysłano: 25 lip 2008, 9:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

a to dlaczego ???

:shock:

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 25 lip 2008, 17:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

wlasnie czemu????
masz ustawowo ustalona ilosc i czas minimalny przerw. a mozesz pauze krecic ile i jak chcesz aby nie przekroczyc czasu pracy


Post Wysłano: 25 lip 2008, 17:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 gru 2007, 14:11
Posty: 39
GG: 3793380
Lokalizacja: Wyszków, Opole

dzieki koledzy. tak dla pewnosci zadzwonilem do ITD i dowiedziel sie to samo co mowicie czyli, ze jesli jade np 2,5h czekam na zaladunek,rozladunek 1h to wtedy moge jechac 4,5 i po tym 4,5h musze zrobic pauze 45min i jeszcze pozniej wyjechac te 2h. dzieki koledzy za odpowiedzi

_________________
Najwięcej zielonych świateł jest na drodze do piekła...


Post Wysłano: 26 lip 2008, 11:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

przepraszam ale 90 h. to czas jazdy w ciągu 2 tygodni nie ma nic wspólnego z czasem pracy który można przeciągnąć do 14-15h na dobę.praca kierowcy to także za- i rozładunki na które poświęca się trochę życia,to także papierki i kontrolowanie tychże czasów i multum innych spraw typu obsługa itp.Na to wszystko też musi być czas, tak więc pisanie 4.5h jazdy 45 min odpoczynku 4.5h jazdy jest przypuszczam niespełnionym marzeniem.


Post Wysłano: 26 lip 2008, 11:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

bynajmniej


przciętny za i rozładunek trwa z papierami około 2 godzin
czyli 4 godziny na to poświęcamy


plus 9h45m jazdy+odpoczynek pomiędzy to razem wychodzi niecałe 14 godzin
do zrobienia nawet na krajówce

bo na miedzynarodówce za/rozładunki masz raz na kilka dni, wiec tam praktycznie cały czas cisniesz do przodu z przerwami na sikanie tylko :)

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 26 lip 2008, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2008, 17:09
Posty: 19
GG: 0

wiatm wszystkich

Mam pytanie odniśnie czasu jazdy

otóż ruszam o 2:00 jadę 9 godzin, czyli łącznie z przerwą 45 minut staję o godzinie 12:00 (w zaokrągleniu), robię przerwę 11godzin. po tym cyklu jest godzina 23:00. Czy muszę czekać do godziny 00:00 żeby znowu zacząć jechać dalej?

czyli moje pytanie brzmi:

Czy w ciągu doby mogę rozpocząć drugi cykl jazdy, czy też na każdą dobę (od 00:00 do 24:00) mogę wykonać tylko jeden pełny cykl


Post Wysłano: 26 lip 2008, 22:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:

czyli moje pytanie brzmi:

Czy w ciągu doby mogę rozpocząć drugi cykl jazdy, czy też na każdą dobę (od 00:00 do 24:00) mogę wykonać tylko jeden pełny cykl

Możesz zacząć kolejny cykl jazdy przed 00:00

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 27 lip 2008, 9:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2008, 17:09
Posty: 19
GG: 0

dziękuję bardzo za odpowiedź

Pozdro Piotras


Post Wysłano: 04 sie 2008, 0:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Przepraszam Krecik nieczytelnie napisałem,chodziło mi o to że na forum wszyscy rozpisują czas jazdy jak by mieszkali w australii chciałem tylko zaznaczyć różnicę w czasie jazdy a czsie pracy dlatego napisałem że bym tak chciał mieć codzień 4.5-0.45-4.5 jazda bez innych dupereli ale dobrze że mi się to i tak zdaża,


Post Wysłano: 05 sie 2008, 8:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sie 2008, 21:44
Posty: 1
GG: 0

Witam, mam pytanko.
Jeżeli 45min przerwy musimy zrobić po 4,5 godz >NIEPRZERWANEJ< jazdy to jeśli np:
jadę 2 godz następnie 1,5 rozładunek, to czas jazdy został przerwany, tak? A więc czy mogę jechać dalej po rozładunku 4,5 godz bez przerwy ? Czy mogę jechać tylk 2,5 godz z wcześniejszymi 2 godz jazdy i zrobić pałze?


Post Wysłano: 05 sie 2008, 9:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

fajnie by było gdybyś sobie zadał choć odrobinę trudu i przejrzał ten topic...

wystarczy ostatnią strone od góry przeczytać :)

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 08 sie 2008, 9:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2007, 19:20
Posty: 175
GG: 1361427
Samochód: Scania R420 Topline
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Witam, mam pytanko.
Jeżeli 45min przerwy musimy zrobić po 4,5 godz >NIEPRZERWANEJ< jazdy to jeśli np:
jadę 2 godz następnie 1,5 rozładunek, to czas jazdy został przerwany, tak? A więc czy mogę jechać dalej po rozładunku 4,5 godz bez przerwy ? Czy mogę jechać tylk 2,5 godz z wcześniejszymi 2 godz jazdy i zrobić pałze?
Przy rozładunku musisz mieć włączone na młotkach, a więc pauza Ci się nie liczy, bo wykonywałeś inną pracę. Po tym rozładunku możesz jeszcze 2,30 jechać i zrobić 45 minut pauzy (klikają na łóżko)

A pauzy nie masz zrobić po tylko w czasie 4,30h jazdy

_________________
Bednarski, Nysa

"Niezły syf mają na bazie. To ma być firma? To jakiś PGR nie firma."
"Jeżeli ktoś ma burdel i syf na swoim podwórku to odrazu świadczy o człowieku."
- Leszek Foss


Post Wysłano: 08 sie 2008, 22:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Ale pomyliłes chyba czas jazdy z czasem pracy. Przerwa 45 minut dotyczy okresu prowadzenia pojazdu, a rozładunek nie jest jazdą i do czasu jazdy się nie zalicza

_________________
NIE-POMPIARZ


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 29 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 127 28 29 30 31162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: