Cytuj:
Prawda, na pierwszy rzut oka widać, że jest to International 4300 Transtar drugiej serii. Był to pojazd, który podobnie jak Mack serii F/R, miał swoją odmianę z motorem pod kabiną, która odniosła znacznie większy sukces! Jej oznaczenie to 4070 Transtar. Swego czasu (lata 70'te), był to chyba najpopularniejszy cabover USA.
Mihu, muszę się częściowo nie zgodzić z Tobą. O ile Mack F/R to rzeczywiście w pewnym sensie siostrzane modele, choć różnią się znacznie szerokością kabiny Jeździłem obydwoma z nich:
,
,
.
( Mack "F" to trzeci z lewej, nr boczny 160 i ten na zamazanym zdjęciu, Mack "R" to ten, koło którego stoję)
...a więc o ile Macki są bardzo spokrewnione, to International 4300 z lat 70. i 4070 "Transtar" mają naprawdę niewiele ze sobą wspólnego. 4070 ma gięte przednie szyby, boczne okna w kształcie trapezu i zupełnie inny wlot powietrza niż
4300. Ten ostatni, podobnie jak DINA 800, ma płaskie szyby, "kwadratowe" boczne okna i zupełnie nie przypomina Transtara. Na pewno mają jakieś wspólne elementy, jak ramy, zawieszenie, silniki itp, ale nie są tak ze sobą zunifikowane, jak pojazdy Macka. Także deski rozdzielcze w Mackach były podobne,a International miał zupełnie inne w 4030 i w 4700. Poniżej parę zdjęć Internationala Transtara 4070 z mojego forum:
Prawdą jest natomiast to, że jeszcze jak ja przyjechałem do stanów w 1982. roku, była to jedna z najpopularniejszych ciężarówek w USA, choć już szybko wypierana przez następcę, Internationala 9600. Na zdjęciu autko, którym jeździłem w 1984. roku:
Pozdrawiam.