Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 sie 2008, 22:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2008, 21:09
Posty: 8
GG: 0
Samochód: 2x scamia

witam
kilka dni temu przyprowadziłem scanie 124 420koni 98rok mam kilka pytań:
czy kupno na pompo wtryskach to był to dobry wybór?
kabina wali na dziurach co z tym zrobić czy to wybite tulejki ?(jest spory luz na tulejkach ) i lecące powietrze z zaworu od regulacji powietrza w poduszkach od kabiny
jak sie obsługiwać nastawnikiem webasta ? scania healter co nim można sterować ? po co jest on wyjmowany ? czy działa na odległość ?
czy jak mam centralny zamek to powiniem być do tego pilot od alarmu do zamykania ? bo przy kluczykach jest wisiorek po pilocie
czemu jak przekręcam kluczyk w drzwiach to sie nie zamykają ? jest ten charakterystyczny odgłos zamykania ale sie nie zamyka ;/ a się zamykało czy odłączenie akumulatora załatwi ten problem ?
czym pomalować rame żeby była już wieczna ? (nie do końca)
i od czego są przyciski;
TC
takie cos Ooo 3 takie kółeczka i 1 pierwsze wyżej
taki tłumik jeden w nawiasach a 2 jak leci dymek
i od czego jest taki guzik alert czy cos jak sie go wcisnie to taki alarm z glosnikow leci i przestaje
co zrobić żeby świeciły górne halogeny ?
i te wszystkie przyciski od DIAGNOSTIC

proszę o odp bo do tej pory śmigałem 113 a tam takich bajerów nie było :D
jak cos mi sie przypomni to dopisze
za bardzo nie wiedziałem w którym dziale ale myślę ze ten jest odpowiedni


Post Wysłano: 26 sie 2008, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Kupno na pompo-wtryskach to dobry wybór imo.

Klawisz TC to kontrola trakcji, jeśli go klikniesz (opisany jest jako OFF) kontrola się wyłączy i samochód będzie bardziej podatny na poślizgi.

Aby halogeny działały musisz je podłączyć, np. pod światła drogowe ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Ostatnio zmieniony 27 sie 2008, 19:13 przez Bajzel, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 27 sie 2008, 10:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2008, 21:09
Posty: 8
GG: 0
Samochód: 2x scamia

dzieki za odpowiedz i pomoc :U tyle ludzi jezdzi scaniami a nikt nic nie chce pomóc


Post Wysłano: 27 sie 2008, 22:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2006, 20:48
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Serwisowy
Lokalizacja: Karlino

taki tłumik jeden w nawiasach a 2 jak leci dymek

- (hamulec wydechowy - tzw. górski działa podczas jazdy przy lekkim naciskaniu pedału ham. zasadniczego, a ten drugi z dymkiem, to jest ogranicznik białego dymu. Działa przy rozruchu zimnego silnika i zaciągniętym hamulcu postojowym.
od czego jest taki guzik alert czy cos jak sie go wcisnie to taki alarm z glosnikow leci i przestaje

-Alert, to takie pomysłowe urządzenie, które można uruchomić podczas jazdy nocą. Co jakiś nieregularny czas wydaje dźwięki w głośnikach nie pozwala usnąć kierowcy (przynajmniej takie ma spełniać zadanie)

co zrobić żeby świeciły górne halogeny ?

-Z lewej strony deski jest odpowiedni przycisk. Światła działają razem z drogowymi.

i te wszystkie przyciski od DIAGNOSTIC

Trzeba mieć rozpiskę do odczytania kodów migowych aby zrozumieć, co się pod nimi kryje.
czemu jak przekręcam kluczyk w drzwiach to sie nie zamykają ? jest ten charakterystyczny odgłos
Najczęściej łamią się przewody w gumowych przelotkach drzwi - trzeba sprawdzić.


Post Wysłano: 21 lut 2010, 15:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

witam podepne sie pod temat:

Jak sie obsluguje webasto w scani? mam 2 piloty wyjmowane ze sciany wiem jak ustawic temperarure i jak wlaczyc ale dlaczego jak go wlacze to mruga napis Heat i webasto startuje tylko od strony kierowcy wciaga powietrze a od pasazera je wydmuchuje cieple pochodzi z 2 minuty potem stopniowo zwalnia i po pewnym czasi chodzi tak cichutko ze prawie go nie slychac. pomozcie jak mam to ustawic.
i zaswiecila mi sie kontrolka od retardera na desce rozdzelczej( retarder dzila tylko był wyjmowany jak naprawialismy sprzegło) czy trzeba to jakos skasowac? no i kontrolka od hamulcow mi sie swiecie tez je wymienilem, jak moge skasowac te bledy?


Post Wysłano: 21 lut 2010, 17:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2008, 19:40
Posty: 85
Samochód: R410
Lokalizacja: TK

1 Start and switch off the engine to initiate a
shutdown test. Wait until the indicator lamp
goes out.
2 Press and hold the diagnostics switch in the
depressed position.
3 Turn the starter key to the drive position and
wait for at least 3 seconds. Resetting is now
completed.
4 Start the engine and check that the indicator
lamp goes out.
5 Press the diagnostics switch. The fault code
memory should be empty, i.e. it should give
one long flash.
Kasowanie błędów tylko niech ktoś to przetłumaczy na polski bo ja nie jarze angieslkiego.
Instrukcja w skrócie : wciśnij guzik test i trzymając włącz zapłon po 3 s puść guzik uruchom silnik i sprawdz znowu błędy


Post Wysłano: 21 lut 2010, 21:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

kolego ,gdzie znajduje się przycisk alert?


Post Wysłano: 21 lut 2010, 22:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
kolego ,gdzie znajduje się przycisk alert?
Górny panel, pomiedzy radiem a schowkiem, tam gdzie oświetlenie wnetrza.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 21 lut 2010, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

kurcze u nie tego nie ma [ scania 4 460 2001] :(


Post Wysłano: 26 lis 2010, 18:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2010, 12:05
Posty: 34
GG: 0

mam takie pytanie TC to jest inaczej blokada mostu?
bo kolega Bajzel napisał ze to kontrola trakcji a według mnie to są zupełnie inne rzeczy

liczę na odp


Post Wysłano: 26 lis 2010, 20:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
mam takie pytanie TC to jest inaczej blokada mostu?
bo kolega Bajzel napisał ze to kontrola trakcji a według mnie to są zupełnie inne rzeczy

liczę na odp
Blokada mostu to blokada, nic innego wyłącznik z prawej strony kierownicy z zabezpieczeniem.
TC to rzeczywiście kontrola trakcji, (lub ASR jak kto woli), ujmuje ona "gaz" gdy koła napędowe tracą przyczepność podczas rozpędzania, można to wyłączyć klawiszem TC/OFF wtedy miga na desce kontrolka TC.
Ot cała filozofia :mrgreen:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 26 lis 2010, 21:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2010, 12:05
Posty: 34
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
mam takie pytanie TC to jest inaczej blokada mostu?
bo kolega Bajzel napisał ze to kontrola trakcji a według mnie to są zupełnie inne rzeczy

liczę na odp
Blokada mostu to blokada, nic innego wyłącznik z prawej strony kierownicy z zabezpieczeniem.
TC to rzeczywiście kontrola trakcji, (lub ASR jak kto woli), ujmuje ona "gaz" gdy koła napędowe tracą przyczepność podczas rozpędzania, można to wyłączyć klawiszem TC/OFF wtedy miga na desce kontrolka TC.
Ot cała filozofia :mrgreen:
hmmm a mógłby ktoś dodać zdj w którym miejscu znajduje się wyłącznik blokady mostu?bo mi nie rzucił się w oczy wyłącznik
a czy jest taka możliwość ze nie mam tego wyłącznika?

za odp wielkie dzięki


Post Wysłano: 26 lis 2010, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Łala: :mrgreen:
Obrazek
Zdarzają się pojazdy bez blokady mechanizmu różnicowego. TC także nie zawsze występuje.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 26 lis 2010, 23:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2010, 12:05
Posty: 34
GG: 0

ok dzięki wielkie
wiec w mojej scanii nie ma blokady;/ tylko jest TC
a wg was co jest lepsze przy ruszaniu zima?pewnie blokada mostu?
a jak to możliwe ze w ciężarowce może nie być blokady mostu?;/


Post Wysłano: 27 lis 2010, 0:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
ok dzięki wielkie
wiec w mojej scanii nie ma blokady;/ tylko jest TC
a wg was co jest lepsze przy ruszaniu zima?pewnie blokada mostu?
a jak to możliwe ze w ciężarowce może nie być blokady mostu?;/
Blokada to blokada tego nic nie zastąpi.
Po prostu klient przy zamówieniu nowego autka nie wziął blokady bo to zawsze trochę taniej :mrgreen: , a często zdarza się to w autach z benelux-a

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 27 lis 2010, 0:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2010, 12:05
Posty: 34
GG: 0

a macie jakieś sposoby żeby sobie poradzić zima bez blokady mostu?
a czy przy ruszaniu zimą jak włączę TC to coś da rade czy raczej nie?


Post Wysłano: 27 lis 2010, 8:23

Cytuj:
a macie jakieś sposoby żeby sobie poradzić zima bez blokady mostu?
a czy przy ruszaniu zimą jak włączę TC to coś da rade czy raczej nie?
Bez blokady... Jedynie to sypnięcie żwiru, piachu pod kręcące się w miejscu koło. Wyłączenie T-C (bo domyślnie jest ono cały czas włączone) na niewiele się zda, może nawet pogmatwać sprawę.
A tak, jak Grzesiek Ci pisał, T-C tylko "odejmuje gazu" podczas wychwycenia poślizgu jednego z kół napędowych podczas przyspieszania. Bardziej rozbudowane systemy dodatkowo, gdy nie pomoże "ujęcie" gazu przyhamowują lekko kręcące się koło celem eliminacji poślizgu.
A blokada to blokada. Zawsze to większe szanse na "wykopanie się" samemu z opresji, ale przed ruszaniem na włączonej blokadzie wyłącz T-C (Traction Control)


Post Wysłano: 17 sty 2013, 20:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2007, 11:00
Posty: 185
GG: 10770724
Lokalizacja: Kolbuszowa

Odnośnie TC. Włączam blokadę bujam pod górkę (TC wyłączone) i nagle ujmuje obroty. Gdzie szukać problemu?

_________________
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: