Witam wszystkich fomurowiczów mam maly problemik chodzi o centralne smarowanie w scani nie wiem czy dziala poprawnie czy nie chcialbym sprawdzic czy jest mozliwosc samemu uruchomic cetralne smarowanie nie wiem jaki jest to model ale chyba byl montowany seryjnie Scania jest 4-osiowa z roku 1998 typ R124 CB 8x4
Centralka jest okrągła przesroczysty pojemnik z czarnym deklem od góry z boku jest szybkozłącze na ladowanie smarujezeli bedzie potrzebne to jutro zrobie zdjecie
bardzo prosze jezeli ktos zmierzyl sie juz z takim centralnym jak go uruchomic samemu zeby bił smar bo chyba musi byc reczne uruchamianie smarownicy
Chyba wiem o jakie centralne chodzi.Masz tam dekielek z boku i taki krzyżyk w który można włożyć śrubokręt? Jeżeli tak,to otwierasz ten dekielek w środku jest mała Pr-ka.W tę pr-ke wkładasz mały śrubokręcik i kręcisz w prawo aż się załączy.Wszystko to musisz robić na ZAŁĄCZONYM silniku,inaczej centralne nie zadziała.Podobny temat nie dawno był.
_________________ "CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."
Kolega częściowo ma rację, lecz pod spodem jest mały guzik (gumowy) i przy zapalonym silniku powinno sie załączyć. Wtedy resetujesz błędy w centralnym smarowaniu. Powinno działać, chyba że jest uszkodzone.
Kolego, ja mam inne Centralne Smarowanie. Jest ono większe i bardziej okrągłe. Jest z boku okienko przy elektronice i tam jest regulacja i włącznik do Centralnego. Uruchamiasz to przy włączonym silniku. Jest to Scania 124L z '97r.
Kulig a gdzie masz to okienko przy samym centralnym czy gdzies w kabinie
kurde ni mam problem z nim dzisiaj bede grzebal dalej nie wiem nawet jakiej jest firmy bo bym wtedy wiedzial i cos bym znalazl na jego temat no nic dzieki jak ktos bedzie cos wiedzial to prosze o pomoc
Rejestracja:29 sie 2006, 13:25 Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra
Zwykle w Scaniach byly montowane centralne Lincolna. I tam faktycznie byl spory korek, ktorego sie odkrecalo. Pod nim znajduje sie plytka z regulacja i przyciski testu.
Tymi regulatorkami regulowalo sie czas jednego cyklu smarowania, oraz czas przerwy pomiedzy cyklami. I przewaznie jak centralne przestawalo dzialac to winna byla wiazka przy samym centralnym.
Natomiast w przypadku innych centrlanych bywalo ze sterownik nie jest przy pompie tylko zwykle w kabinie i tam sie to wszystko ustawia.
Dobrze Roberto ale czego mam szukac w kabinie patrzylem od strony pasazera odkrecajac ten plastik pod nogami ale tam nic nie ma sprubuje dobrac sie do samego centralnego smarowania moze tam cos znajde
jeszcze jedno a czy jest mozliwe ze centralka jest na powietrze ??
W przypadku tego Smarowania co jest na zdjęciu to nie wiem, u mnie jest tak jak napisał kolega: RoBeRtO. A czy na tym drugim zdjęciu to nie jest zaślepka która się odkręca? Jeżeli nie to nie wiem gdzie się znajduje regulacja. Ja miałem przypadek gdzie był zapchany zaworek zwrotny, wyczyściłem, przeczyściłem powietrzem i działa.
A mogłby ktoś powiedzieć jak sie ustawia czas centralnego smarowania i gdzie to się ustawia mam Scanie 124 z 96 r. aha i jeszcze jaki czas ustawić żeby było dobrze za pomoc dzięki.
witam które pokrętło jest od czasu smarowania, a które od przerwy między smarowaniami?U mnie jest niebieskie oznaczone literką P i czerwone oznaczone literką I ,Zna ktos odpowiedz na pytanie?
Jak jest u was ustawione? scania 144 460 2001r
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę