To bardzo proste. Już wyjaśniam o co chodzi
Do mojej firmy staram się kupować auta marki
Iveco Daily o kodowym oznaczeniu
35C. Jest to pewnego rodzaju oznaczenie stosowane przez firmę Iveco. Określa ono pojazd o dmc. 3,5 na tylnej osi bliźniaczej. Kupowane przeze mnie auta są w zabudowie typu furgon, rzadziej izoterma. Jeżeli mówimy o furgonie dysponuję on kubaturą przestrzeni ładunkowej reklamowanej przez producenta na 17,2m3. Wersję tych pojazdów mogą być również bez żadnych zmian konstrukcyjnych rejestrowane jako auta o dmc 5,2t. Charakterystyką tych modeli jest wzmocnione m in. : łączniki stabilizatorów, wahacze, drążki skrętne itd.
Dlatego m in. omawiana przeze mnie wersja (35C lub 50C) ma tak dużą masę własną sięgającą 2,5t. Przez co zaniżana jest masa ładunku do ok. 900kg w momencie rejestrowania tego auta na kat. B prawa jazdy. Ten sam model auta może jednak zostać zarejestrowany już jako lekka ciężarówka o dmc. 5,2t. Wtedy możliwości przewozowe auta są rzeczywiste, i jest to ok. 2,7t. Auto nie podlega jakimkolwiek zmianom w konstrukcji zawieszenia.
W pewnym stopniu ujawnia się tu nie znajomość auta przez użytkownika. Czasami słychać stwierdzenia iż Iveco jest wytrzymałe na przeciążenia. Niestety tak nie jest. Jest to zasługa wzmocnionego zawieszenia i elementów mostu napędowego. Często określa się silniki montowane w Dailakach mianem paliwożernych. To też nieprawda ponieważ auta te muszą radzić sobie z większą masą własną niż np. ma to miejsce w Renault Masterze.
Natomiast Iveco Daily można zamówić w wersji
35S gdzie literka
S określa pojazd na pojedynczym tylnym kole. Analogiczna kubatura jak w opisywanym u góry. Natomiast zawieszenie nie jest wzmocnione w takim stopniu i nie odbiega od innych aut dostawczych innych producentów. Masa własna takiego auta to 2,2t natomiast ładowność w dowodzie oraz ta rzeczywista nie odbiegają znacząco od siebie, czyli 1,2 do 1,8t.
Mam nadzieję że wyprostowałem sytuację a nie bardziej ją zagmatwałem