Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 mar 2009, 18:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2008, 21:00
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Mercedes 4140 8x8, MAN 26.372 6x6
Lokalizacja: okolice Warszawy

Witam

Wymieniłem pierścienie na tłokach, panewki, wymieniłem wtryski i jak dam ostrzej gazu samochód dalej kopci czarnym dymem co może być??


Post Wysłano: 06 mar 2009, 18:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Filtr powietrza jezeli na czrno to zamało dostaje powietrza z za dużo paliwa edc się odzywa :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 06 mar 2009, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2008, 21:00
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Mercedes 4140 8x8, MAN 26.372 6x6
Lokalizacja: okolice Warszawy

filtr powietrza jest nowy, a na tym wskaźniku pod maską od filtra powietrza jak troche pojeżdże to pokazuje że filtr jest brudny.
A o co chodzi z tym że za dużo paliwa:?:


Post Wysłano: 06 mar 2009, 19:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Swieci się kontrolka EDC :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 06 mar 2009, 19:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2008, 21:00
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Mercedes 4140 8x8, MAN 26.372 6x6
Lokalizacja: okolice Warszawy

Nie kontrolka EDC się nie świeci.


Post Wysłano: 06 mar 2009, 19:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2008, 21:00
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Mercedes 4140 8x8, MAN 26.372 6x6
Lokalizacja: okolice Warszawy

to co to może być??


Post Wysłano: 06 mar 2009, 20:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Bardzo kopci może musi się dotrzeć jak pierscienie były wymieniane :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 06 mar 2009, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2008, 21:00
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Mercedes 4140 8x8, MAN 26.372 6x6
Lokalizacja: okolice Warszawy

no jak mu tak porzadnie w czsie jazdy przyłoże to niezle puści dymkiem. :(


Post Wysłano: 06 mar 2009, 20:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Za mało masz powietrza. Według mnie to przez docieranie, olej będzie Ci brał. Na przykładzie motocykla, bo tym się teraz bawię trzeba lać więcej oleju lub jak jest z dozownikiem to do benzyny dolewać na dotaciu. Także normalna sprawa
Chyba że masz układ powietrzny gdzieś przytkany, rurę zgiętą itp.
innej opcji raczej nie ma


Post Wysłano: 06 mar 2009, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2008, 21:00
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Mercedes 4140 8x8, MAN 26.372 6x6
Lokalizacja: okolice Warszawy

a może być to wina intercolera bo w środku pokazuje się w nim olej??


Post Wysłano: 06 mar 2009, 23:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

Proszę sprawdzić ciśnienie doładowania,może być problem z turbosprężarką.Jeżeli będzie ok.to problem tkwi tylko w układzie zasilania czyli wtryski lub pompa wtryskowa. :roll:

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 07 mar 2009, 9:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2008, 21:00
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Mercedes 4140 8x8, MAN 26.372 6x6
Lokalizacja: okolice Warszawy

Wtryski mam już wymienione.A jak sprawdzić ciśnienie w turbo sprężarce??


Post Wysłano: 07 mar 2009, 9:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2009, 22:11
Posty: 19
GG: 0
Samochód: MAN 10-163,MAN TGL

u mojego ojca wmanie 10-163 ja robil remont silnika to dopiero gdy panewki sie troche dotarly przestal kopic po prostu zrob nim troche przebiegu


Post Wysłano: 07 mar 2009, 10:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Właśnie sprawdz turbo i weź go porzadnie dotrzyj i nie dawaj mu tak ostro :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 07 mar 2009, 12:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

A przed remontem jak było? Zakładając , że silnik nie był na wykończeniu :wink:
W sensie, żeby wyeliminować turbinę.


Post Wysłano: 07 mar 2009, 13:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2008, 21:00
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Mercedes 4140 8x8, MAN 26.372 6x6
Lokalizacja: okolice Warszawy

Przed remontem też kopcił.


Post Wysłano: 07 mar 2009, 14:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2009, 19:49
Posty: 68
GG: 0

To jest takie macanie na ślepo .Dlaczego robiłeś remont silnika jak było O.Kej .Po złożeniu powinieneś sprawdzić szczelność całego układu doładowania powietrza .Robi się to tak. Trzeba zdjąć z turbiny rurę ssącą i założyć coś aby można było dmuchnąć sprężone powietrze[ja mam kawałek węża gumowego z jednej strony z wentylem ,aby można było dmuchnąć pistoletem do pompowania kół] 0,5 at wystarczy .Jeżeli będzie układ szczelny to ciśnienie będzie schodziło bardzo powoli,a jak nie to w ogóle nic nie nadmuchasz i łatwo zlokalizujesz nieszczelność.Możesz od razu sprawdzić łopatki turbiny czy nie są połamane od strony powietrza jak i od strony spalin.Jak sprawdzisz to odpisz pomyślimy co dalej.Życzę powodzenia.


Post Wysłano: 07 mar 2009, 16:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2008, 21:00
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Mercedes 4140 8x8, MAN 26.372 6x6
Lokalizacja: okolice Warszawy

dzieki kolego za radę (Gosc2010) ale sprawdzę to w poniedziałek, a co do turbiny to łopatki są OK.A remont silnika robiłem też dlatego ponieważ nie miał ciśnieniea i brał olej.Teraz ciśnienie na wolnych obrotach mam na 3atmosfery przy temperaturze 80stopni C, a wpierw miałem ciśnienie niecałą jedną atmosferę, pierścienie też były słabiutkie.Wymieniłem też pierścienie w spężarce powietrza, pierścień olejowy był całkiem gładki.Pozdrawiam.


Post Wysłano: 07 mar 2009, 16:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Przy jakim przebiegu robiony był remont :?:

_________________
MAN


Post Wysłano: 07 mar 2009, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2008, 21:00
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Mercedes 4140 8x8, MAN 26.372 6x6
Lokalizacja: okolice Warszawy

500tyś.km niecałe nawet


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: