Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 cze 2009, 11:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2008, 17:40
Posty: 47
GG: 0

Witam. Nie wiem czy pisze w odpowiednim dziale w razie W proszę przenieść, ale do sedna. Mój tata jest kierowcą zawodowym. W pierwszej swojej firmie jeździł ciężarówką z tachografem analogowym. Więc już się do niego przyzwyczaił. Jednak był zmuszony zmienić pracę i przeszedł do innej firmy w której tej na początku jeździł z tacho analogowym. Kupiono nową ciężarówkę lecz już z tachografem cyfrowym. Firma wyrobiła mu kartę i posadziła bez żadnego szkolenia czy kursu z obsługi tego tachografu na to auto. Wiecie, że starszemu kierowcy bawić się czymś cyfrowym to masakra. Więc zaznaczał jak mu tam inni kierowcy powiedzieli. Po zatrzymaniu przez ITD dostał bardzo wysoki mandat za "złą obsługę tachograu cyfrowego". Moje pytanie brzmi: Czy istnieje jakiś przepis, artykuł w którym jest powiedziane że firma ma obowiązek lub prawo przeszkolić kierowce z obsługi tachografu cyfrowego ? Podobno taki przepis istnieje i potrzebuje waszej pomocy w znalezieniu takowego


Post Wysłano: 21 cze 2009, 11:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

A czy dostał instrukcję obsługi tachografu, do każdego jest dołączona.


Post Wysłano: 21 cze 2009, 14:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2009, 17:02
Posty: 68
GG: 0

Do kazdego auta dołącza instrukcje, w instrukcji jest spory rozdzial dotyczacy obslugi tachografu.

To juz bylo przy analogowych potem elektronicznych szufladowych i przy cyfrowch rowniez jest, jezeli auto ma juz cyfrowe to na bank musi byc do niego jescze instrukcja...


Post Wysłano: 21 cze 2009, 17:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2008, 17:40
Posty: 47
GG: 0

Tak zgadza się. Jest instrukcja, ale czy firma nie ma obowiązku przeszkolić kierowcę z obsługi tacho czy to już leży w interesie kierowcy przestudiowanie instrukcji ?


Post Wysłano: 26 cze 2009, 23:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2009, 17:02
Posty: 68
GG: 0

A czy firma cie przeszkala z obslugi lodówki? radia samochdowego? pilota z regulacji poduszek? To w interesie Kierowcy jest zeby zapoznac sie ze sprzętem, podstawą do tego jest instrukcja o ktorej juz mowilem.


Post Wysłano: 27 cze 2009, 8:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

w kazdym autku jakim jezdzilem zawsze była instrukcja Tachografu Cyfrowego; niemniej jednak pracodawca jest zobowiązany przeprowadzić przeszkolenie pracowników z obsługi tego urządzenia(nigdy takiego nie przechodziłem ...). nie powiem Ci teraz dokładnie jaki przepis o tym stanowi, ale jak znajde to dopisze


Post Wysłano: 27 cze 2009, 18:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Do tego kurs obsługi firanki , szmaty burt, robicie z siebie daunów i macie pretensje że was tak traktują.[z całym szacunkiem do tej niezawinionej i ciężkiej choroby]


Post Wysłano: 27 cze 2009, 23:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

zgodze sie ze nie jest to bardzo skomplikowane urzadzenie, na które potrzeba tygodniowy kurs. ale jezeli ktos nie miał z tym doczynienia i nie ujmując nikomu jest w wieku w którym jakis już zauważalny procent nie jest otwarty na nowości technologiczne to powiedzmy godzinne przeszkolenie i wyjasnienie z tego zakresu by sie przydało, gdyż każda zmiana zapis jest stały, zostaje archiwizowany, a błąd w tej sztuce może drogo kosztowac i pamietajmy ze nieznajomosc prawa nie zwalnia od odpowiedzialnosci za nie(tak samo nieumiejetnosc obslugiwania tachografu :P leży tez w interesie pracodawcy upewnić sie ze kierowca umie obslugiwać cyfrowe tacho - niejako jego obowiązek i on może poniesc konsekwencje
PS. nie udało mi sie znaleźc nic na temat obowiązku przeprowadzenia takiego przeszkolenia przez pracodawce, ale kilka razy o tym czytałem/słyszałem wiec 100% nie moge powiedziec


Post Wysłano: 27 cze 2009, 23:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Cytuj:
zgodze sie ze nie jest to bardzo skomplikowane urzadzenie, na które potrzeba tygodniowy kurs.
albo już zakończ pisanie w tym wątku, albo pokaz jakiś paragraf na "obowiązek szkolenia kierowcy z elektronicznego tacho"

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Post Wysłano: 28 cze 2009, 8:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

http://www.tachograf.pwpw.pl/tach-cmsws ... AQ.aspx#46
pytanie 30.
Kto jest odpowiedzialny za przeszkolenie kierowców w zakresie przepisów i obsługi tachografu?
Pracodawca jest zobowiązany do poinformowania pracownika o obowiązujących przepisach dotyczących czasu pracy kierowców oraz do przeszkolenia z zakresu obsługi tachografu


http://www.viking.zafriko.pl/str/o_mnie/pomocne
Dodatkowo wymaga się aby:
• kierowca posiadał umiejętności (np. nabyte w drodze przeszkolenia) prawidłowego obsługiwania Tachografu Cyfrowego, w tym jego drukarki, czytania i rozumienia symboli określających poszczególne czynności wykonywane w czasie prowadzenia pojazdu lub jego postoju, rozumienia i właściwego interpretowania sygnalizacji wizualnej na wyświetlaczu Tachografu Cyfrowego, jego sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej,
...
5. Przedsiębiorco, pamiętaj o:
Przeszkoleniu w zakresie obsługi tachografu cyfrowego
Twój kierowca powinien przejść stosowne szkolenie w Twojej firmie odnośnie obsługi tachografu cyfrowego oraz norm czasu pracy, co powinno zostać poświadczone stosownym oświadczeniem, złożonym przez kierowcę. W przeciwnym wypadku Ty odpowiadasz za błędy kierowcy.


http://www.witd.szczecin.pl/info.htm
W interesie również przedsiębiorcy jest, aby „jego” kierowcy byli odpowiednio przeszkoleni w zakresie obowiązujących przepisów oraz byli ludźmi kompetentnymi.

na tym zakończe pisanie w tym wątku


Post Wysłano: 28 cze 2009, 9:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

I ten tekst stanowi prawo?
Ojciec tego gościa ma wydrukować to i z tym iść się bronić?

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Post Wysłano: 28 cze 2009, 10:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Cytuj:
Do tego kurs obsługi firanki , szmaty burt, robicie z siebie daunów i macie pretensje że was tak traktują.[z całym szacunkiem do tej niezawinionej i ciężkiej choroby]
Pokazanie czynnosci związanych z obsługą które wymieniłeś to podstawa przy przyjeciu do pracy. Z punktu widzenia kierowcy to pewnie błacha sprawa co? Bo w razie uszkodzenia można zawsze na coś wine zwalić a szef zapłaci za naprawę. Jasne. Tylko dla niektórzych oczywiste sprawy dla innych już takie nie są. Ja jeżdżę na wannie - gdyby nie wczesniejsza nauka i wkazanie mi na co trzeba uważać przy załadunku/rozładunku to pewnie już tylna klapa byłaby wyrwana na zawiasach, naczepa leżala by kilka razy na boku a ciągnik siodłowy w czasie kiprowania pojechałby sobie do przodu w siną dal.

Kiedyś przyjmowaliśmy kierowcę, oczywiście mówił że juz jeździł na wannie bez problemu. Jak zobaczyłem jego tarczki po tygodniu to sie załamałem. Przerwy robione były "przy okazji", tarczki przerysowane 24 godz. Ale to nauczka dla mnie teraz czy ktoś jeździł 1 rok czy 20 lat wszystko tłumaczę od początku.


Post Wysłano: 29 cze 2009, 0:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Rozumiem tylko jak dostałem autko z digitalem to w moim interesie było się zapoznac z instrukcją co mi zajeło dwa dni w chwilach wolnych, więc nie problem.


Post Wysłano: 30 cze 2009, 9:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2008, 17:40
Posty: 47
GG: 0

Cytuj:
Rozumiem tylko jak dostałem autko z digitalem to w moim interesie było się zapoznac z instrukcją co mi zajeło dwa dni w chwilach wolnych, więc nie problem.

Możesz mi powiedzieć ile Ty masz lat ?


kselu1 dzięki bardzo za te informacje i zrozumienie ;)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: