Cytuj:
Jaki był sens budowania takiego samochodu, skoro i tak najsłabszym elementem Stara 28 był silnik, a wymieniano skrzynię biegów.
Wyniki rozwojowe jak za komuny.
Star 38 mial też jedną cudowną cechce. Jak mu padlo zasilanie powietrzem to tylko fizyka go potrafila zatrzymac... Zaolejony taśmowy na pewno nie dawał rady. Veni, vidi, vici.
Cytuj:
witam wszystkich:) hm mój ojciec jezdzil w pks i z jego opowiesci dowiedzialem ze swego czasu w pks jezdzily maszyny Star 28 ze skrzynia z 200-tki i nazywane one byly jako
Star 38,slyszal ktos z was o tym??
Tak. Jezdziłem takim. Przejściówka pomiedzy 28/200. Skrzynia, serwo od 200 reszta od 28.
Cytuj:
Na tych prospektach widać że Star 38 miał kabinę z 200. Coś chyba prospekt kłamie. To że czteroletni Star był gratem to nic dziwnego. Silnik gruźlika wytrzymywał do remontu ok. 100 tys. km. i to delikatnie traktowany. Czteroletnia kabina pewnie też już była sitem. W tych samochodach robiło się średnio co 2 lata remont silnika i blachy.
Mial kabine Stara 28.
Cytuj:
STAR 38, to nic innego jak powiązanie samochodu STAR 25/27 i jego dalsze rozwiązania prototypowe, STAR 38 nigdy nie istniał, owszem STAR 83 ale tylko jako prototyp i nigdy nie wszedł do produkcji seryjnej
1-STAR A 83 Z kabin ą typu K-26,jak w prototypie pojazdu STAR 25
2-STAR A 830- kabina typu M1
Są lub były serwisowe książki w tytule opisane jako ''STAR 38'' lecz to jest bzdurai tylko zmyłka ówczesnego przemysłu.Pozdrawiam
Mylisz się. Istnial, ale nie pomiedzy Starem 25/27 a pomiedzy Starem 28i ewentualnie 29 (benzyna)/200. Star 25 i 27 mial bude z wiatrolapami (drzwi otwierane do przodu).
Cytuj:
mój tata jeździł kiedyś starem 28 w STW z całym osprzętem od 200
a czy to się nazywało 38 to już nic nie powiem, bo nie wiem
Tylko skrzynia i serwo bylo od Stara 200 i chyba manometr ciśnienia powietrza. Reszta z 28 . Nie pamietam czy 28 miał zmienne napięcie 12/24, ale 38 mial takie cudo. 24 V rozruch 12V instalacja.