Cytuj:
Mam jeszcze jedno szybkie pytanie. Startuje w Polsce i jadę do Niemiec. Tam robię 9h pauze i wracam do kraju. Czy powinienem zmienić kraj w tacho?
Oczywiście. Musisz tak zrobić. W Niemczech zmieniasz "Kraj zakończenia" na
D -> łóżko, później przed ruszeniem "Kraj rozpoczęcia"
D i ruszasz w drogę. Sprawa byłaby pomijalna, gdybyś do Niemiec wjechał jak "do Cioci na imieniny", czyli wjazd, rozładunek, załadunek, wyjazd i pauza już w PL.
Cytuj:
a jak jest z dyżurem??? nie zalicza się on do godzin PRACY kierowcy...
mój czas pracy 15h, czas jazdy i pauzy wszystko elegancko w normie, w tych 15h robie 5h dyżuru wieć na koniec wychodzi mi tylko 10h pracy tak????
chodzi mi o jazde w nocy, bo moja trasa wynosi 15h pracy ale z dyżurami mieszcze się ponizej 10h
Nie potrafię Ci odpowiedzieć na 100%. Ja miałem tak, że jadąc z Polski do Szkocji jako pasażer (5 dni - przerzuty i takie tam) logując kartę w tacho i wprowadzając ten okres jako dyżur (nieprzerwany ileś tam godzin) następnie robiąc po tym regulaminowe 9h odpoczynku ani podczas kontroli ani "Tachoanalizator" nie wykazały naruszenia przepisów, zaś przy wypłacie czas poświęcony na dojazd został mi zapłacony.