Mam problem z układem chłodzenia w Magnumce. Gdy silnik nie pracuje to poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jest na dobrym poziomie. Natomiast, gdy odpalę silnik to nagle płyn ubywa ze zbiorniczka, na wyświetlaczu pojawia się informacja o niskim poziomie płynu, a po chwili (około 2 minuty) poziom płynu wzrasta i jest go mniej więcej połowa zbiorniczka ( po duży korek wlewu). Po dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach, popuszczałem korek i uciekało duże ciśnienie a jak więcej popuściłem to wyrzucało już płyn. Po krótkiej przejażdżce około 10km wyrzuca płyn podczas jazdy. Mam pytanie do Was: czym to może być spowodowane? Możliwe jest żeby układ chłodzenia był zapowietrzony czy to może wina korka z odpowietrznikiem? Proszę o pomoc i przy okazji wszystkim życzę Szczęśliwego Nowego Roku
Mam problem z układem chłodzenia w Magnumce. Gdy silnik nie pracuje to poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jest na dobrym poziomie. Natomiast, gdy odpalę silnik to nagle płyn ubywa ze zbiorniczka, na wyświetlaczu pojawia się informacja o niskim poziomie płynu, a po chwili (około 2 minuty) poziom płynu wzrasta i jest go mniej więcej połowa zbiorniczka ( po duży korek wlewu). Po dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach, popuszczałem korek i uciekało duże ciśnienie a jak więcej popuściłem to wyrzucało już płyn. Po krótkiej przejażdżce około 10km wyrzuca płyn podczas jazdy. Mam pytanie do Was: czym to może być spowodowane? Możliwe jest żeby układ chłodzenia był zapowietrzony czy to może wina korka z odpowietrznikiem? Proszę o pomoc i przy okazji wszystkim życzę Szczęśliwego Nowego Roku
zniszcz korek i zrób w nim dziure fi-4 układ będzie oddychał, może być zapowietrzony, albo kompresor bije w układ, albo uszczelka
dużo tego może być, online to metoda prób i błędów. jedz do fachowców jak się to niezmieni.
zniszcz korek i zrób w nim dziure fi-4 układ będzie oddychał, może być zapowietrzony, albo kompresor bije w układ, albo uszczelka
Cytuj:
Trzeba szukac przyczyny wyrzucania plynu. Moze kompresor bije w uklad powietrzny, moze glowica puszcza kompresje.
Właśnie najbardziej obawiam się roboty uszczelki, albo pęknięcia tulei cylindrowej obym tego uniknął. A w jaki sposób można odpowietrzyć układ chłodzenia
Ukladu chlodzenia sie nie odpowietrza. Tzn odpowietrza sie sam, kiedy silnik pracuje. Trzeba tylko dolewac plynu do zbiorniczka wyrownawczego do momentu kiedy przestanie go ubywac.
Kiedy silnik dobrze sie zagrzeje (podczas jazdy) warto sprawdzic poziom i ewentualnie uzupelnic.
Mialem podobna sprawe jak ty. Z tymze mi nie wyrzucalo jescze plynu, ale cisnienie wytwarzalo sie dosc duze- "zwaliolo" mi w drodze waz ten gorny od chlodnicy, az w koncu chlodnica pociekla. Zlozylo sie to z faktem iz sprezarka pchala mi juz spore ilosci oleju w uklad pneumatyczny. Postanowilem zrobic sprezarke. Ku mojemu zdziwieniu podczas rozbiorki komprsora w warsztacie okzalo sie, ze glowiczka sprazarki ma mikro pekniecia. I ot byla cala przyczyna za wysokiego cisnienia w ukladzie chlodzenia. Tylko nie laczyc prosze tych dwoch spraw- pchania oleju i cisnienia w ukladzie. Czasami jest albo jedno albo drugie. Kompresor naprawial dobry mechanik w dobrym warsztacie(Iława- jesli chcesz dam namiary, bo na prawde warto) i powiedzial mi, ze Magnumki i Premiumki maja cos popieprzone z chlodzeniem kompresora. Niby jest wydajne, ale nagminne jest pekanie glowiczek. Takze ja bym szukal tutaj przyczyny.Wyciagnac kompresor nie jest latwo, ale da sie zrobic. Jesli nie masz retardera to duzego problemu nie ma. Jesli masz trzeba zwalac rury.
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
[quote="misiun2"] Postanowilem zrobic sprezarke. Ku mojemu zdziwieniu podczas rozbiorki komprsora w warsztacie okzalo sie, ze glowiczka sprazarki ma mikro pekniecia. Kompresor naprawial dobry mechanik w dobrym warsztacie(Iława- jesli chcesz dam namiary, bo na prawde warto) i powiedzial mi, ze Magnumki i Premiumki maja cos popieprzone z chlodzeniem kompresora. Niby jest wydajne, ale nagminne jest pekanie glowiczek.
Ciekawe co piszesz o tym pekaniu głowic sprężarek również w Premium.
Mam problem bo ubywa mi płynu(pisałem na innym forum).
Jeżeli możesz podrzuć namiary na fachowca od sprężarek i ich głowic.Może spróbuję tam sie poradzić.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Juz podrzucam Ci kolego. Ja robilem to w tej firmie: http://www.autotransilawa.pl/onas.html
Wg mnie profesjonalisci. Zadzwon, zapytaj cos Ci poradza Ludzie zjezdzaja(takze wyslaja) sie tam z calej Polski. robilismy juz u nich kilka razy i za kazdym razem zero problemu,
Rejestracja:14 wrz 2008, 16:36 Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault
Cytuj:
Ukladu chlodzenia sie nie odpowietrza. Tzn odpowietrza sie sam, kiedy silnik pracuje. Trzeba tylko dolewac plynu do zbiorniczka wyrownawczego do momentu kiedy przestanie go ubywac.
Kiedy silnik dobrze sie zagrzeje (podczas jazdy) warto sprawdzic poziom i ewentualnie uzupelnic.
Mylisz szię kolego, przy E-tech trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia. Jeżeli jest to EUR-2 to odpowietrzniki znajdująsie z przodu za lewymi lampami, a jak jest to już EUR-3 to z przodu za zdeżakiem. Trzeba włożyć rękę przez utwór po środku zdeżaka tam gdzie jest stopień. Odpowietrzniki wyglądają następująco: dwa wężyki gumowe zakończone zakręcanymi plastikowymi korkami. Jeden jest od pompy a drugi od chłodnicy. A na przyszłość jak nie wiesz dokładnie to nie wprowadzaj kogoś w błąd.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę