Cytuj:
Cytuj:
kamcio407 napisał(a):
Jakiś czas temu natrafiłem na artykuł nt. Volvo FH16 o mocy 770KM.
LINK:
http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... ne-tr.html
Przeczytaj to co wkleiłeś w linku i zobacz, że tam jest tylko emblemat zmieniony
Fakt mój błąd.
Jest tam napisane ze to Volvo ma 700KM.
Kolego Falarek, nie tylko Volvo ma taki "kompleks". Jak sam zauważyłeś to Ci trzej producenci od kilku lat walczą o miano najmocniejszej ciężarówki. Jest to pewna forma pokazania sił danego producenta dopóki inny nie wypuści czegoś mocniejszego. Tak jak ktoś już pisał, za kilka lat silnik 1000KM nie będzie niczym nadzwyczajnym. Tylko wraz ze wzrostem mocy powinna rosnąć pojemność. Teraz panuje "moda" jak najmniejszych silników ze względu na ekologię, a to na pewno nie pójdzie w parze. Nastąpi taki moment kiedy trzeba będzie podjąć decyzje ekologia czy moc. Nie sztuką jest zrobić mocny silnik. Sztuką jest zrobić mocny silnik i po kilku latach eksploatacji usłyszeć od użytkownika dobrą opinię nt. swojego produktu. Powracając do Volvo to ciekawie by się prezentował silnik o pojemności 16.8, 770KM i 4000NM i ważne, żeby taki samochód, jego silnik, skrzynia biegów wytrzymał kilka lat przy jak najmniejszej liczbie usterek. Co do porównania silników w układzie R i V. Wydaje mi się, że przy obecnym rozwinięciu technologii są one niemalże równe. Chociaż w innym temacie
fox napisał, że Volvo FH16 choć mocniejsze od MANa TGX.680 nie ma takiego ciągu pod ładunkiem ponadnormatywnym. Z drugiej jednak strony wiele jest opinii, że Volvo z silnikiem R6 dużo lepiej sprawuje się w górach niż Scanie z V8, bo jak wielu twierdzi po prostu "słabną" i nie chcą jechać... Osobiście styczności ze Scania nie miałem, więc stwierdzić nie mogę.