Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 gru 2011, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Witam;)
Mam problem z nieszczęsnym wyciekiem oleju w Manie i proszę Was o pomoc i dobrą radę :D. Jest to Man M90 12.232 z 95r, na zwykłej pompie wtryskowej. Olej cieknie w miejscu, gdzie pompa mocowana jest do obudowy kół rozrządu (chyba wiecie o co mi chodzi, szkoda że nie mam zdjęcia). Wczoraj wymieniłem dwa oringi na nowe, jeden był lekko zużyty więc byłem pewny, że to jego wina. Włożyłem pompę, odpaliłem motor i po kilku minutach "pokazał" się olej. Wyjąłem pompę jeszcze raz i w rowku, w który nakłada się oring nawinąłem cieniutką warstwę teflonu, a na oring dałem silikon. Po tych zabiegach wyciek oleju jest znacznie mniejszy, ale nadal cieknie i nie mam pojęcia i sił jak sobie z tym dalej poradzić. Może ktoś już miał taki przypadek i podzieli się ze mną dobrą radą, no chyba że już nic nie pomoże, to trudno, trzeba będzie jakoś z tym żyć :wink:.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc, pozdrawiam i szerokości życzę :)

_________________
...


Post Wysłano: 03 gru 2011, 15:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Dobra rada to taka ze nie uzywa sie w silnikach silikonu.

Jest on dobry ale do uszczelniania klozetu i zlewozmywaka.


Post Wysłano: 03 gru 2011, 16:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Dobra rada to taka ze nie uzywa sie w silnikach silikonu.

Jest on dobry ale do uszczelniania klozetu i zlewozmywaka.
Bardzo dobra rada :lol:
To powiedz tym ludziom w fabrykach co montują silniki żeby nie używali sylikonu do montażu silników

To jest rzędowa pompa wtryskowa?
Jeśli tak to możliwe że cieknie na tym pośrednim kołnierzu miedzy pompą wtryskową a blokiem silnika, taki dystans przykręcony do pompy wtryskowej
Jak już to trzeba było dać nowy oring zamiast tego teflonu i jak sam nowy oring nie uszczelnia to wtedy można dać sylikon lub uszczelniacz polecam produkty firmy Dirco zalecane przez Elring do montażu silników.
Być może przez ten teflon przy wkładaniu pompy ścieło ten oring i leci znowu ten olej, lub była krzywo wkładana pompa w otwór w bloku silnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 gru 2011, 16:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Dobra rada to taka ze nie uzywa sie w silnikach silikonu.

Jest on dobry ale do uszczelniania klozetu i zlewozmywaka.
dobry jest też np do uszczelnienia miski olejowej i pokrywy rozrządu na przykład w trzycylindrowych silnikach 1.2 VW, gdzie uszczelki nie występują.

Takich przykładów jest znacznie więcej, sorry za OT


Post Wysłano: 03 gru 2011, 16:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W manowskim silniku stosuje się sylikon miedzy innymi do wzmocnienia bloku miedzy blokiem a miską olejową, do uszczelnienia połączenia sprężarki powietrza z silnikiem, czy do połączenia dwu częściowej głowicy silnika, w oplu było podobnie z dwu częściową głowicą

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 gru 2011, 17:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

"fachowcy" w tych przykladach ktore wymieniliscie nigdzie nie stosuje sie silikonu. Co najwyzej klej wysokotemperaturowy do silnikow :lol: 8)


Post Wysłano: 03 gru 2011, 18:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Zwał jak zwał. Produkt firmy Reinz, który znany jest z produkcji uszczelek w polskim tłumaczeniu zwie się "masa uszczelniająca", choć najczęściej mówi się silikon.

Tu jest znany wysokotemperaturowy silikon do motoryzacji

http://moto.allegro.pl/uszczelniacz-sil ... 41357.html


Ostatnio zmieniony 03 gru 2011, 18:14 przez Marix, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 03 gru 2011, 18:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Może spróbuj założyć troszkę grubszy oring, np tak z 0,5 mm grubszy. Nie przesadź z grubością, bo podczas skręcania coś może pęknąć.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 gru 2011, 18:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
"fachowcy" w tych przykladach ktore wymieniliscie nigdzie nie stosuje sie silikonu. Co najwyzej klej wysokotemperaturowy do silnikow :lol: 8)
Czy ja ci gdzieś napisałem że masz stosować do tego sylikon sanitarny :?:, jak zwał tak zwał klej/sylikon odpowiedni do zastosowania tylko czemu na tubce firmy Dirco jest napisane "sylikon" skoro jest to środek do uszczelniania połączeń miedzy innymi w silnikach odporny na temperaturę :?:
Nie wspominając że taka firma jak Elring zaleca stosowanie takich uszczelnień w silnikach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 gru 2011, 18:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

MAN, z takimi ludźmi nie trzeba się wdawać w dyskusję, jemu i tak nie wytłumaczysz, bo myśli że jak już gaźnik od motorynki opanował to już wie wszystko.

Ps. Kiedyś jak silnik w volvie brał olej, to serwis na gwarancji za kilka godzin go rozkręcił i złożył, poszły do tego ze 2 tubki silikonu. Olej silnik brał dalej :] .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 gru 2011, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Cytuj:
Dobra rada to taka ze nie uzywa sie w silnikach silikonu.

Jest on dobry ale do uszczelniania klozetu i zlewozmywaka.
Sylikon motoryzacyjny miałem na myśli, czyli taki, który nadaje się do takiej roboty i jest odporny na wysokie temperatury, więc z klozetami raczej nie ma nic wspólnego. I tak jak koledzy niżej piszą że np. miskę olejową składa się na sylikonie, więc zastosowanie sylikonu przy silnikach ma sens.
Cytuj:
To jest rzędowa pompa wtryskowa?
Tak.
Cytuj:
Jeśli tak to możliwe że cieknie na tym pośrednim kołnierzu miedzy pompą wtryskową a blokiem silnika, taki dystans przykręcony do pompy wtryskowej
Właśnie z pod tego kołnierza uciekał olej.
Cytuj:
Jak już to trzeba było dać nowy oring zamiast tego teflonu i jak sam nowy oring nie uszczelnia to wtedy można dać sylikon lub uszczelniacz polecam produkty firmy Dirco zalecane przez Elring do montażu silników.
Pierwszym razem było składane na nowym oringu, nic nie pomogło, więc wyjąłem pompę i wtedy zacząłem kombinować z teflonem i silikonem.
Cytuj:
Być może przez ten teflon przy wkładaniu pompy ścieło ten oring i leci znowu ten olej, lub była krzywo wkładana pompa w otwór w bloku silnika
Telfonu dałem bardzo cienką warstwę, jedynie nawinąłem go raz wokół rowka, dzięki temu oring "zyskał" nieco na średnicy, sylikonu również malutko nałożyłem. Dziś jeszcze raz wyjąłem pompę bo mi nie dało spać w nocy :) i okazało się że wszystko w porządku jest, oring ok, nie ścięło go. Jedynie zauważyłem szczelinę pomiędzy obudową kół rozrządu a blokiem (właśnie w tym miejscu, gdzie kołnierz pompy przykręca się). Szczelina była dość wąska bo może na 0,5mm albo jeszcze mniejsza, ale dość głęboka ok. 2 cm. Szczelinę zakleiłem porządnym klejem do metalu. Po złożeniu wszystko ok, olej narazie nie cieknie. Zobaczymy na jak długo.

Mam jeszcze pytanie do Was: czy obudowę kół rozrządu przykręca się do bloku na sylikonie, uszczelce czy w jakiś może inny sposób. Bo jeśli olej będzie dalej uciekał to pewnie będę musiał się tym problemem zająć.

Dziękuje MAN za porady. Zawsze mądrze mówisz i warto posłuchać :wink:

_________________
...


Post Wysłano: 03 gru 2011, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie wiem dokładnie jak w twoim silniku ale w tych większych przychodzi uszczelka

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 gru 2011, 20:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Ok, dzięki za odpowiedź :wink:

_________________
...


Post Wysłano: 03 gru 2011, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak byś podał win lub typ silnika to bym może coś znalazł

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 gru 2011, 18:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Jest to zwykły silnik rzędowy, sześciocylindrowy o pojemności 6.8L i mocy 232KM na pompie wtryskowej rzędowej na linkę z września 1994 roku.

_________________
...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: