Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 mar 2012, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2012, 19:37
Posty: 10
GG: 0

Auto dluzej sie rozgrzewa. Po osiagnieciu odpowiedniej temperatury ok. 80 stopni utrzymuje ja przez 15 minut potem rosnie do ok. 85 stopni iopada do 80 i tak przez caly czas podczas jazdy. Miesci sie to w zielonym polu wskaznika temperatury. Jednak przed wymiana termostatu tak nie bylo. Caly czas byla stala temperatura 80 stopni podczas jazdy. Czyzby wina nowego termostatu? Co sie stalo ?


Post Wysłano: 10 mar 2012, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Łapie temperature otwiera sie termostat, temperatura spada. Szukasz usterki na siłę.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 10 mar 2012, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2012, 19:37
Posty: 10
GG: 0

Zalalem nowym plynem uklad tak na dlugosc palca od korka w zbiorniczku wyrownawczym. Na garacym zagrzanym silniku po odkreceniu korka plyn sam wybija tak jakby go bylo za duzo. Na zimnym bylo w normie. Czy tak ma byc ? Nie moglem znalezc punktow max/min na tym zbiorniczku. Jest on tuz za kabina po stronie kierowcy. Jaki mniej wiecej ma byc poziom plynu. Mam jakies 5 cm ponizej korka.


Post Wysłano: 10 mar 2012, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Około 2/3 .Jakie to auto ?

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 10 mar 2012, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2012, 19:37
Posty: 10
GG: 0

Man L2000 8.113


Post Wysłano: 10 mar 2012, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

W Scanii to normalna temperatura.Problemem jest napełnienie układu po wymianie termostatu.Jak nie napełniasz chłodnicy od dołu,to potem układ jest zapowietrzony i silnik się gotuje.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 10 mar 2012, 23:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2012, 19:37
Posty: 10
GG: 0

Ciekawe czy w takim malym Manie jest cos do odpowietrzenia ? Zalewa sie go od gory. Moze cos w kabinie przy nagrzewnicy. Jak poznac czy uklad jest zapowietrzony.Mam wrazenie, ze cos silnik slabiej idzie. Jak sprawdzic czy termostat jest dobry?


Post Wysłano: 11 mar 2012, 12:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2012, 19:37
Posty: 10
GG: 0

Jeszcze jedno pytanie i juz nie bede zawracal gitary. Czy przy odpowiednim poziomie plynu w zbiorniczku wyrownawczym na calkowicie zagrzanym do odpowiedniej temperatury silniku moze wyrzucac plyn po odkreceniu korka wlewu ?


Post Wysłano: 11 mar 2012, 16:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2011, 22:29
Posty: 133
GG: 0

Nie wiem jak to jest w takim manie ale np w Scani jak zalejesz od góry płyn to auto potrafi się tydzień odpowietrzać aż się wszystko ustabilizuje.
Co było powodem wymiany termostatu ?
Przedmuchaj chłodnice może się ustabilizuje .

_________________
Czasami sekundy decydują o naszym życiu .


Post Wysłano: 11 mar 2012, 17:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2010, 20:11
Posty: 156
Samochód: Tandem
Lokalizacja: Chełmo/Radomsko

Cytuj:
Nie wiem jak to jest w takim manie ale np w Scani jak zalejesz od góry płyn to auto potrafi się tydzień odpowietrzać aż się wszystko ustabilizuje.
Wszystko się zgadza. Podobno Scania sama musi się odpowietrzyć ale jednak da się z tym coś zrobić:)
Sorry za OT.
Pozdrawiam.

_________________
Za bezpieczny...


Post Wysłano: 11 mar 2012, 19:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Cytuj:
Nie wiem jak to jest w takim manie ale np w Scani jak zalejesz od góry płyn to auto potrafi się tydzień odpowietrzać aż się wszystko ustabilizuje.
Wszystko się zgadza. Podobno Scania sama musi się odpowietrzyć ale jednak da się z tym coś zrobić:)
Sorry za OT.
Pozdrawiam.
Jest prosty sposób żeby zalać płynem od góry i nie odpowietrzać :wink:


Post Wysłano: 11 mar 2012, 19:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2010, 20:11
Posty: 156
Samochód: Tandem
Lokalizacja: Chełmo/Radomsko

Cytuj:
Jest prosty sposób żeby zalać płynem od góry i nie odpowietrzać :wink:
No jest:) Ale jak już się zapowietrzy to zawsze można odpowietrzyć :> Tylko nie wiem czy myślimy o tym samym. Chodzi Ci o jeden z przewodów(pod maską), którym można ominąć pompę??

_________________
Za bezpieczny...


Post Wysłano: 11 mar 2012, 19:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Cytuj:
Jest prosty sposób żeby zalać płynem od góry i nie odpowietrzać :wink:
No jest:) Ale jak już się zapowietrzy to zawsze można odpowietrzyć :> Tylko nie wiem czy myślimy o tym samym. Chodzi Ci o jeden z przewodów(pod maską), którym można ominąć pompę??
To też.

Ja leje płyn przez zbiorniczek i kompresorem go "wdmuch.uje" do układu. Zero problemów z nieodpowietrzonym układem. :wink:


Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 22:50 przez VeRay, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 11 mar 2012, 19:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2011, 21:37
Posty: 87
GG: 0
Samochód: M 90

Masz uszczelkę głowicy do wymiany


Post Wysłano: 12 mar 2012, 16:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Cytuj:
Jeszcze jedno pytanie i juz nie bede zawracal gitary. Czy przy odpowiednim poziomie plynu w zbiorniczku wyrownawczym na calkowicie zagrzanym do odpowiedniej temperatury silniku moze wyrzucac plyn po odkreceniu korka wlewu ?
Jak zalejesz uklad zimnym plynem do pelna ,to po nagrzaniu jak najbardziej powinien "wypluc" nadwyzke rozgrzanego plynu. Jak lejesz odpowiednio skoncentrowany plyn to nie musisz sie martwic o odpowietrzanie ukladu ( plyn jest na tyle gesty ze porywa powietrze i wszystko powinno dojsc do zbiornika wyrownawczego, lecz w malych manach zbiorniki sa wysoko i nie zawracalbym sobie glowy odpowietrzaniem).
Gorzej jak na goraco wypluje Ci raz plyn i bedzie wypluwal za kazdym razem az do przegrzewania sie silnika z powodu zbyt malej ilosci cieczy chlodzacej , to wtedy usczczelka pod glowica albo kompresor ( jak jest chlodzony woda ).


Post Wysłano: 13 mar 2012, 19:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

tak tylko pamiętajmy ze płyn zwiększa swoją objętość bardziej niz woda. Im bardziej gęsty płyn tym bardziej zwiększy swoją obijętość przy rozgrzaniu


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: