Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 maja 2012, 11:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Witam.
Chciałbym się dowiedzieć jak się mają przepisy o czasie pracy kierowców, przy sprowadzaniu auta z zagranicy. Auto wyposażone w tachograf cyfrowy. Słyszałem na uniwersytecie parkingowym, że można jechać bez karty. Czy konieczne jest przestrzeganie czasu pracy? Będziemy musieli przejechać przez Belgię i Niemcy.

Próbowałem coś znaleźć na forum, wpisywałem różne kombinacje, ale nic mi nie znalazło.


Post Wysłano: 28 maja 2012, 23:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

zadzwoń do dyżurnego http://www.gitd.gov.pl//content/dyzury- ... itd-i-gitd

moim zdaniem jeżeli będzie prowadził "właściciel" auto/zestaw na pusto to bez tacho jeżeli kierowca to AETR

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 29 maja 2012, 8:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 16:08
Posty: 48
GG: 1699214
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Police

AETR? w Unii Europejskiej?
Moim zdaniem jeżeli pojazd jest wyposażony w urządzenie rejestrujące (tachograf) to trzeba go używać, a czy stosować się do przepisów rozp. 561/2006 czy nie to już Ci nie powiem. Jak ja ściągam pojazd z Niemiec to dla spokoju jadę stosując się do przepisów.


Post Wysłano: 29 maja 2012, 10:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Pojadą w podwójnej obsadzie: szef i tata. Z tym że szef nie ma karty. Podobno jeśli sprowadzamy auto bez używania tacho to nasza inspekcja nie robi problemów (znajomy taty tak prowadził auto i go trzymali). Bardziej się rozchodzi o to BAG.
Drugi problem, auto ma 4 halogeny, nie zakryte, a tu trzeba całe Niemcy przejechać. :?


Post Wysłano: 29 maja 2012, 10:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Cytuj:
Pojadą w podwójnej obsadzie: szef i tata. Z tym że szef nie ma karty. Podobno jeśli sprowadzamy auto bez używania tacho to nasza inspekcja nie robi problemów (znajomy taty tak prowadził auto i go trzymali). Bardziej się rozchodzi o to BAG.
Drugi problem, auto ma 4 halogeny, nie zakryte, a tu trzeba całe Niemcy przejechać. :?
W D niech zapłacą autostradę i jadą do kraju. Oczywiście dokumenty zakupu samochodu przy sobie. Tacho nie sprawdzają chyba, że bez myta mają zamiar sypać :twisted:

Halogenami też bym się nie przejmował. Takiego kupiłeś i tyle.

Winiet w NL nie muszą kupować jak jadą na kurzzeitkennzeichen'ach. Co do Belgii to nie wiem jak tam jest bo jeszcze nigdy nie prowadziliśmy z tego kraju.


Post Wysłano: 30 maja 2012, 21:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lis 2008, 13:40
Posty: 51
Samochód: Scania S

Cytuj:
Winiet w NL nie muszą kupować jak jadą na kurzzeitkennzeichen'ach.
Ja jestem zainteresowany sprowadzeniem ciągnika siodłowego z Holandii, jak to jest z mautami NL przejeżdżam bez opłat, a na granicy NL-D kupuję winietę? a jak jest już w Polsce nie mając viatolla?


Post Wysłano: 30 maja 2012, 21:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Winiet w NL nie muszą kupować jak jadą na kurzzeitkennzeichen'ach. Co do Belgii to nie wiem jak tam jest bo jeszcze nigdy nie prowadziliśmy z tego kraju.
W Belgii jest ciężko z winietami wewnątrz kraju. Najlepiej kupić na granicy albo przez internet. Wydaje mi się, że są na dany dzień, czyli kupując o 22:00 masz winietkę na 2 godziny.
Cytuj:
Ja jestem zainteresowany sprowadzeniem ciągnika siodłowego z Holandii, jak to jest z mautami NL przejeżdżam bez opłat, a na granicy NL-D kupuję winietę? a jak jest już w Polsce nie mając viatolla?
W Polsce na granicy wykupujesz viatolla na tablice zjazdowe i jedziesz do domku. Przeprowadzasz procedurę rejestracyjną, po niej zamieniasz urządzenie i od nowa rejestrujesz na zarejestrowany pojazd, już na właściwe tablice.


Post Wysłano: 31 maja 2012, 0:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

na beneluxach jest Eurowinieta
kupuje sie ja na wiekszosci stacjach paliw,wazna od godz 0:00 do 24:00
koszt 8E za dobe niezaleznie od spalin
na Niemcy jest Maut ,obowiazuje na autobanach i uwaga od lipca na krajowych drogach dwujezdniowych-wykupuje sie kwitki/bilety w automatach na granicy lub na stacjach paliwowych (tych wiekszych i Autohofy)-chyba ze sie ma urzadzenie na szybie to sie nic nie wykupuje

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 03 cze 2012, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Cytuj:
Cytuj:
Winiet w NL nie muszą kupować jak jadą na kurzzeitkennzeichen'ach.
Ja jestem zainteresowany sprowadzeniem ciągnika siodłowego z Holandii, jak to jest z mautami NL przejeżdżam bez opłat, a na granicy NL-D kupuję winietę? a jak jest już w Polsce nie mając viatolla?
Jak jedziesz na zjazdowych tablicach niemieckich to nic nie płacisz w NL.


Post Wysłano: 04 cze 2012, 16:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Winiet w NL nie muszą kupować jak jadą na kurzzeitkennzeichen'ach.
Ja jestem zainteresowany sprowadzeniem ciągnika siodłowego z Holandii, jak to jest z mautami NL przejeżdżam bez opłat, a na granicy NL-D kupuję winietę? a jak jest już w Polsce nie mając viatolla?
Jak jedziesz na zjazdowych tablicach niemieckich to nic nie płacisz w NL.
Ale kolego Mca chyba opisałeś sytuację kiedy prowadzi się samochód z D do NL a jak będzie z ViaTollem w PL jeżeli samochod np z D na tablicach zjazdowych ?

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 05 cze 2012, 16:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Jak jedziesz z NL do PL to tylko płacisz w D i PL, oczywiscie musisz jechać na niemieckich zjazdówkach. Informacja sprawdzona od Holendra.

W Polsce to jest chory system. Najlepiej wsadzić ViaTolla z innego samochodu i dopiero jak zarejestrujesz go w kraju wykupić viaboxa na polskie tablice. Jak ktoś jest przepisowy i ma chcęci oraz czas to niech się bawi w zamiany viaboxa. Ja w domu miałbym ich już cały karton :]


Post Wysłano: 06 cze 2012, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
W Polsce to jest chory system. Najlepiej wsadzić ViaTolla z innego samochodu i dopiero jak zarejestrujesz go w kraju wykupić viaboxa na polskie tablice. Jak ktoś jest przepisowy i ma chcęci oraz czas to niech się bawi w zamiany viaboxa. Ja w domu miałbym ich już cały karton :]
:?:

W polsce wykupujesz ViaBoxa na swoją firmę i obce tablice a po przerejestrowaniu jedziesz do punktu obsługi, pokazujesz nowy dowód i zmieniają Ci numer rej. w Boxie, bez jego wymiany. :wink:


Post Wysłano: 07 cze 2012, 14:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Cytuj:
Cytuj:
W Polsce to jest chory system. Najlepiej wsadzić ViaTolla z innego samochodu i dopiero jak zarejestrujesz go w kraju wykupić viaboxa na polskie tablice. Jak ktoś jest przepisowy i ma chcęci oraz czas to niech się bawi w zamiany viaboxa. Ja w domu miałbym ich już cały karton :]
:?:

W polsce wykupujesz ViaBoxa na swoją firmę i obce tablice a po przerejestrowaniu jedziesz do punktu obsługi, pokazujesz nowy dowód i zmieniają Ci numer rej. w Boxie, bez jego wymiany. :wink:
Nie, przy sprowadzaniu samochodu bierzemy naszego ViaBoxa którego wsadzamy do samochodu sprowadzanego. Nie wymieniamy ich za każdym razem bo to jest chore. Przy sprzedaży, kupujący robi tak samo albo przepisowo.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: