Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 mar 2013, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2013, 23:55
Posty: 7

Witam, szukam wywrotki i mam problem ponieważ nic mi nie pasuje poza starem 1142 ponieważ DMC nie może przekroczyć 12ton, ładowność około 6 ton i paka musi być minimum 5m długa w wszystkie Volva, Mercedesy itp mają krótkie paki, myślałem nad Star-man jednak każdy mi odradza ponieważ nie ma do nich części a jak są to są strasznie drogie. Czy macie może jakieś pomysły? Dotychczas dzielnie służył poczciwy Star 200 jednak chciałem go zmienić z powodów wiadomych jeśli mowa o 200tce. Jednaj z powodu że nić nie mogę znaleść zastanawiam się nad 1142 z czego też jest niewiele z paką 5m ale coś by się znalazło może, jak się trafi z osłonami plastikowymi na kabinie to nawet nie źle wygląda ma już 3 miejsca kabinę podnoszoną, dużo się zmieniło między 200 a 1142? Moja 200 strasznie telepie( silnik niekiedy tak szarpie) czy 11stki z tego co się orientuje mają już inne silniki czym one się różnią? Zamierzam ciągać swoim przyczepę więc przydał by się silnik z turbo jednak ciężko trafić z turbo i 5m wywrotem, a znalazłem niedaleko siebie takiego bez turbo i mam pytanie czy wystarczy zmienić kolektor i dołożyć turbinę czy silnik się różni czymś jeszcze? Z góry dziękuję za podpowiedzi.


Post Wysłano: 15 mar 2013, 0:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Ja się wypowiem bo miałem 11stki i turbo i bez. Na pierwszy rzut oka się nie różnią a jednak... Są inne głowice środkowe 11 turbo ma trochę inaczej kanał poprowadzony. Wiem to dokładnie bo jak zawoziliśmy do regeneracji to nam facet dokładnie tłumaczył. Do zwykłej musiałbyś założyć inną głowicę środkową i cały wydech bo też jest inny, hamulec górski jest w innym miejscu zamontowany i średnice rur też są inne - wiem bo jak wspomniałem przerobiłem oba typy 11stki. Na znajomym mi młynie przerobili 11 turbo na zwykłą więc i w druga stronę można. Jest też inaczej zamontowany filtr powietrza i inny komine w 11 turbo i zwykłej. Co do paki 5 m klasyczna 11 ma 6,2 jak dobrze pamiętam i pod wywrot się nadaje - wiem bo miałem takową;] Początkowo miałem 1 siłownik potem przy przekładce założyliśmy 2 od HLki i bardzo dobrze się to sprawowało. W kwestii różnicy między 11 a 200 to jest kolosalna! Kabina 3 osobowa, podnoszona i cichsza mimo, iż to ta sama bryła. Jeśli przy turbo będziesz miał komplet wygłuszeń czyli zabudowany filtr powietrza za kabiną i pod kabiną to jest naprawdę cicho w kabinie w porównaniu z 200, bo jeśli chodzi o porównanie z zagramanicznymi to może być jakieś odstępstwo, ale nieduże - wiem bo mam i miałem do czynienia z kilkoma starami turbo. Jeśli plastiki są dobrze utrzymane, zderzak nie klejony 500 razy to jak najbardziej prezencja jest i oko cieszy jak nie wiem. 11 turbo miała już inną podsufitkę - choć nie wszystkie bo moja nie miała a była oryginalna jednakowoż po 96 chyba już wszystkie miały seryjnie taką a'la MAN z półeczkami i schowkami na górze a bezpieczniki zamontowane były w miejscu starego schowka i już na takiej szufladzie z bezpiecznikami płytkowymi. Przy dużym szczęściu można znaleźć wersję z pełnym obiciem kabiny czyli zero blachy w środku. Sprawy konstrukcyjne - inna skrzynia biegów - zamieniono 4 z 5 i niby jest szybsza ta skrzynia, 11 turbo ma już osuszacz normalnie Wabco z wymiennym filtrem powietrza i inne felgi - bez zatoczeń i nakrętki z kołnierzami jak mają wszystkie obecnie auta ciężarowe. Jeśli chce pisz na priv mam na oku dobrą 11 turbo zadbaną do sprzedania :D tyle, że sztywną. Pozdrawiam


Post Wysłano: 15 mar 2013, 16:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

5m wywrot to dużo jak na 2 ośkę, zwłaszcza DMC 12t. Standardem jest ok 4,5m czasem mniej. Może być ciężko znaleźć.

Co wozisz, że potrzebujesz 5m? Może kupić tanie podwozie i zrobić nową zabudowę?


Post Wysłano: 15 mar 2013, 17:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2013, 23:55
Posty: 7

Wiem, właśnie że jest ich mało ale zdarzały się 5 metrowe a nawet 5.20 utrudnia mi to sprawę że poszukuję jeszcze do tego wersji turbo ale mam jakieś pół roku niecałe na znalezienie więc może się uda jak nie to będę kombinował, a potrzebuję minimum 5 metrów ponieważ samochód jest podstawiany między innymi pracami pod sortownik gdzie leci na niego trot i wióry a tu minimum potrzeba 5m.


Post Wysłano: 16 mar 2013, 9:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Czy autor raczył przeczytać moją wypowiedź bo chyba nie... Miałem stary 1142 oba miały wywrot i z żadnym nie było problemów. Dupsko trochę idzie w dół, ale moje ciągały przyczepy i nie było problemów no i zapomniałbym dodać ja ładowałem po 8,5t na swoje, więc siłą rzeczy troszkę siadał na tyle, rozwiązaniem dodatkowe pióra resorów, które w 11 są grubsze niż w 200. Jeśli nie potrzebujesz wywrotu do tyłu to spokojnie kładziesz 2 siłowniki od przyczepy HL i nie musisz się niczego obawiać. Długość skrzyni jest odpowiednia, zazwyczaj ma już 2 burty na boku i śmiało wchodzi kilka palet np. z nawozem. Pozdrawiam


Post Wysłano: 17 mar 2013, 20:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2013, 23:55
Posty: 7

Czytam, czytam, na bieżąco, szkoda że z tym turbem tyle jest zmian bo z samą paką powyżej 5m jest kilka sztuk a z turbo na necie jest na razie jeden i byłem oglądałem go bo jest blisko mnie ale się rozczarowałem bo mimo atrakcyjnego wyglądu to dużo trzeba by było w niego włożyć, i na razie będę coś jeszcze szukał, pół roku gdzieś jeszcze mam na szukanie to może się coś trafi a jak nie to będę wtedy coś szukał i kombinował. Do tyłu praktycznie nie mam potrzeby kiprowania ponieważ przez kilka ostatnich lat raz była taka potrzeba a wywrot na 2 siłownikach to był było by dobre rozwiązanie przy tej pace bo wiem jak mam na 1 siłownik i jest nie równo ciężaru to skręca strasznie kiper. No ale na razie będę szukał gotowej wywrotki z turbo, a mam pytanie odnośnie wywrotu z HL-ki to Zakładaliście całą górę z przyczepy czy tylko same siłowniki? Ile ma paka w HL-ce długości?


Post Wysłano: 18 mar 2013, 17:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 paź 2009, 9:50
Posty: 103
GG: 0

Post Wysłano: 18 mar 2013, 19:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2013, 23:55
Posty: 7

Właśnie tego oglądałem i na zdjęciach robi naprawdę dobre wrażenie i nie powiem że mi się nie spodobał jednak rozczarowałem się na miejscu bardzo dużo rzeczy miał do roboty wiem że to tylko star i że po nowy to trzeba do salonu, ale moja 200tka którą chcę chce zmienić jest w lepszym stanie. A szkoda bo naprawdę ten robi wrażenie. I jak narazie jest tylko ten w internecie, ale ciągle szukam i coś się może trafi.


Post Wysłano: 18 mar 2013, 19:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Ja na swoim miałem wywrot, że tak powiem kombinowany. Mój był przerobiony z 4 metrowej krótkiej wywrotki orgi, kpiującej do tyłu zdemontowanej z 200. Fachowcy z mojej firmy razem z ojcem przerobili ją na długość dopasowaną do 11 i był tam 1 siłownik tak jak w ori. Niestety gięło się to bo 11 miała już 2 burty na bokach a na młyn na którym jeździliśmy trzeba było tak wywracać, że najpierw jedną burtą potem drugą i zdecydowaliśmy przy przekładaniu tego wywrotu na kolejne auto, że zamontujemy 2 siłowniki. Założyliśmy zatem 2 siłowniki od HL i spełniały egzamin. Kupiłem je po regeneracji także trzymały olej etc i nie było mowy o tym, że coś się działo przy kipowaniu z nimi. Nadmienię także, że ja na swoje Stary pakowałem po 9t pszenicy...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: