Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 mar 2013, 14:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2011, 16:11
Posty: 5
GG: 9815214
Samochód: Wywrotki
Lokalizacja: Płock

Witam wszystkich bardzo serdecznie
Panowie pierwszy raz zabieram głos i mam do Was prośbę o wypowiedzenie swoich opinii na temat wywrotek 4 osiowych posiadam tatry wywrotki i merca 8x6 planuje dokupić jeszcze jedna wywrotkę i zastanawiam się nad kolejnym actrosem czy lepiej man tga naped minimum 8x6 najlepiej jednak 8x8 w manie ciagnie druga oś wiec troche gorzej a jeszcze co do mana ma oznaczenia 41- 440 a spotkalem 4 ośke 35-410 8x8 duza kabina z łózkiem powiedzcie mi czy te 35 oznacza slabsza ramę i czy 410 koni nie za mało więc dzięki z góry za swoje opinie co lepsze man tga czy actros oba 8x8 pozdrawiam wszystkich i korzystając z daty wesołych świąt wielkiej nocy


Post Wysłano: 30 mar 2013, 20:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 21:10
Posty: 202
GG: 8460279
Samochód: 1848
Lokalizacja: Kątownia obok narzędziowni

Obie marki są porównywalne. Man dla kierowcy jest bardziej komfortowy ma lepsze zawieszenie kabiny. Jedyna różnica to że MAN ma(miał?) w standardzie ręczna skrzynie, a Mercedes "dżojstik" przez który Actros (nie wiem dlaczego) był całkowicie zdyskwalifikowany przez niektórych kierowców w terenie. Silnik 410 w MB bez problemu dawał sobie rade, ale jak masz wybór to szukaj 440 bo wiadomo że czasem ładuje się ciut więcej niż pan bóg przykazał. Co do MANa to w wersjach z oznaczeniem 35 jest z tego co pamiętam o jedno pióro mniej w resorze, wiec jak ma być to MAN to szukaj raczej 41.


Post Wysłano: 30 mar 2013, 21:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Nie pisz głupot, nie każdy actros ma system sterowania skrzynią EPS, są i wywrotki bardzo często mają system HPS czyli normalna wajcha.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 30 mar 2013, 21:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Przywiozłem teraz zdefektowanego MAN-a z Niemiec,jednej z większych firm przewożących ADR w cysternach.Najprawdopodobniej urwał się tłok.Auto odbierali mechanicy tej firmy i powiedzieli,że pomiędzy MAN-em a Mercedesem jest przepaść.Ich szef najprawdopodobniej zrezygnuje z MAN-ów i zostanie tylko przy Mercedesach.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 30 mar 2013, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 21:10
Posty: 202
GG: 8460279
Samochód: 1848
Lokalizacja: Kątownia obok narzędziowni

Cytuj:
Nie pisz głupot, nie każdy actros ma system sterowania skrzynią EPS, są i wywrotki bardzo często mają system HPS czyli normalna wajcha.
Pisałem że MAN ma normalną wajche a Mercedes dżojstik w "STANDARDZIE". Za normalną wajche w Actrosie trzeba sporo dopłacić przy zakupie


Post Wysłano: 30 mar 2013, 22:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Auto odbierali mechanicy tej firmy i powiedzieli,że pomiędzy MAN-em a Mercedesem jest przepaść.
Man chciał wyprzedzić ere tym common raillem, Mercedes mówię o mp3, dalej ma silnik v6 pamiętający pierwszego actrosa. W którym bez większych modyfikacji dostępna jest norma EEV.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 31 mar 2013, 1:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Obie marki są porównywalne. Man dla kierowcy jest bardziej komfortowy ma lepsze zawieszenie kabiny. Jedyna różnica to że MAN ma(miał?) w standardzie ręczna skrzynie, a Mercedes "dżojstik" przez który Actros (nie wiem dlaczego) był całkowicie zdyskwalifikowany przez niektórych kierowców w terenie. Silnik 410 w MB bez problemu dawał sobie rade, ale jak masz wybór to szukaj 440 bo wiadomo że czasem ładuje się ciut więcej niż pan bóg przykazał. Co do MANa to w wersjach z oznaczeniem 35 jest z tego co pamiętam o jedno pióro mniej w resorze, wiec jak ma być to MAN to szukaj raczej 41.
Mam teraz w robocie dwa hakowce, którymi od czasu do czasu jeżdżę. Jeden to TGS z 2012 roku w manualu, a drugi to Actros z 2005. Różnica w prowadzeniu i komforcie - przepaść na korzyść Actrosa. Podobnie wykonanie, MAN niestety leży na tym polu w porównaniu do Mercedesa. Jedynie silnik dużo żwawszy, przy czym MAN ma 440 koni, a Merc tylko 360, także różnica na wejściu spora.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 31 mar 2013, 9:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2011, 16:11
Posty: 5
GG: 9815214
Samochód: Wywrotki
Lokalizacja: Płock

dziękuję za te informacje ale temat dalej otwarty więc proszę o wasze opinie i doswiadczenia będac na budowach właśnie dużo osób chwali merca za to ze jest stworzony do ciężkich warunków a w manach są podobno słabsze mosty i nawet u znajomych byly problemy ze skrzyniami rozdzielczymi rozrywało obudowy a co do biegów w mercu to są różne opinie czy eps czy patyk ale eps wygodniejszy chyba do jazdy pozdrawiam


Post Wysłano: 31 mar 2013, 14:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Jeśli Actros na budowę to tylko z klasyczną skrzynią biegów - fantastycznie zdaje egzamin w ciężkim terenie. Nie wyobrażam sobie jeździć z joystickiem w niektórych miejscach, gdzie dawałem radę z "patykiem" jak to ładnie ująłeś :D

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 31 mar 2013, 19:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2012, 14:11
Posty: 49
Samochód: 4141

Ja jeżdżę actrosem 4141 8x6 na dżojstiku i poza bardzo twardą kabiną bardzo go sobie chwalę. Nie zamienił bym go na zwykłą wajchę także według mnie na budowę dżojstik nadaje się świetne nie trzeba wachlować co jest bardzo dużym +. Jazda w porównaniem z manem tgs 8x6 z takim napędem jaki masz teraz to niebo a ziemia, man ciąga się wszędzie a robur daje rade, jak kupisz wersje merca 8x8 to w terenie nie do zajechania. W manie masz cieńsze piorą resorów zdarzało się 2 razy że pękły z 25t na pace , w mercedesie masz za to dużo czujników i dużo komunikatów :evil:. Jedyna rzecz którą bym poprawił to zawieszenie kabiny bo daje się we znaki, jadąc przez koleiny wszystko wypada ze schowków nie wspominając co się dzieje z kierowcą

_________________
Transport się nie opłaca


Post Wysłano: 01 kwie 2013, 1:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Generalnie rzecz biorąc - skrzynia biegów to kwestia przyzwyczajenia. Ja mimo wszystko w sytuacjach kryzysowych wolałem mieć pełną kontrolę nad biegami. Choć uznaję joysticka, lubię na tym jeździć, ale w obecnej robocie, hakowcem, a nie betoniarką czy wywrotką.

Mercedes deklasuje MANa ogólnie w moim odczuciu. MAN wydaje się być plastikową zabawką przy Actrosie.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 01 kwie 2013, 11:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2011, 16:11
Posty: 5
GG: 9815214
Samochód: Wywrotki
Lokalizacja: Płock

no właśnie ogólnie jeśli chodzi o budowy i ciężki teren króluje Man i Mercedesa jednak sporo zdań słyszałem ze jednak mercedesy są twardsze od manów mają mocniejsze mosty i skrzynie a powiedzcie mi jeszcze jak pisałem man wywrotka ma oznaczenie 35 410 a zreguly widzi sie 41 tylko ze ten 35 jest 8x8 i ma duza kabine z łózkiem co rzadko zdarza sie na wywrotce w Polsce z reguły te wywrotki Mana 8x8 pochodzą z niemiec czy te 35 jest przez to ze ma większą kabinę czy po prostu zawieszenie i rama jest słabsza od 41 u nas na budowy nikt takich nie kupuje bo pewnie wieksze koszty pozdro


Post Wysłano: 01 kwie 2013, 12:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Tga d20 2007, 700 przebiegu

Obrazek

Obrazek

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 02 kwie 2013, 15:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Post Wysłano: 02 kwie 2013, 16:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Złapał na każdej stopie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 02 kwie 2013, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2011, 16:11
Posty: 5
GG: 9815214
Samochód: Wywrotki
Lokalizacja: Płock

czyli to zdjecie tego silnika wliczamy jako kolejny minus na stronę mana czyli widzę jednak ze Merc górą tak jak mowili driverzy na budowach ze jak w cięzki teren to tylko gwiazda bo bez gwiazdy nie ma jazdy :lol:


Post Wysłano: 12 kwie 2013, 0:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
no właśnie ogólnie jeśli chodzi o budowy i ciężki teren króluje Man i Mercedesa jednak sporo zdań słyszałem ze jednak mercedesy są twardsze od manów mają mocniejsze mosty i skrzynie a powiedzcie mi jeszcze jak pisałem man wywrotka ma oznaczenie 35 410 a zreguly widzi sie 41 tylko ze ten 35 jest 8x8 i ma duza kabine z łózkiem co rzadko zdarza sie na wywrotce w Polsce z reguły te wywrotki Mana 8x8 pochodzą z niemiec czy te 35 jest przez to ze ma większą kabinę czy po prostu zawieszenie i rama jest słabsza od 41 u nas na budowy nikt takich nie kupuje bo pewnie wieksze koszty pozdro
Ktos kto kupil 4 oske z dluga kabina raczej jezdzi wiecej po szosie - wiec wazna dla niego jest mala masa wlasna - w tym jest wlasnie roznica miedzy "lekkim" podwoziem (zazwyczaj w zaleznosci od marki 32-35t) a ciezkim 41t ktory ma wiecej pior w resorach, mocniejsze osie i czasami grubsza rame co za tym idzie sam w sobie jest ciezszy - roznice nawet dochodza do 2-3t - jak dla mnie sporo, gdzie jezdze 4oska 98% po szosie, wiec sam wybralem trakkera na lekkim podwoziu.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 21 kwie 2013, 13:59

Jeśli na budowę to tylko mercedes, i to na EPS-ie.Skrzynia odporniejsza na mało rozgarniętego kierowcę (nie wiem jak w tej skrzyni nie można mieć pełnej kontroli nad wybranym biegiem? ),przy zapiętej blokadzie skrzynia przerzuca szybciej biegi, brak problemów z synchronizatorem 3 i 7.Mercedes 8x6 daje radę tam gdzie MAN musi już być 8x8.I jeśli przewidujesz dużo jeździć po budowie, gdzie często ładujesz więcej niż 16t, i nie jeździsz po drogach publicznych to poszukaj Actrosa na mocniejszych resorach.Pozdrawiam!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: