Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 cze 2013, 17:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 maja 2013, 18:41
Posty: 18

witam, jakiś czas temu zdałem prawko kat C, i mam pewną wątpliwość dotycząca techniki prowadzenia. Otóż miałem lekcje z 2 instruktorami z pierwszym 95% procent kursu i uczył mnie ze jeżeli jadę pusto (tak jak na kursie) to wskaźnik obrotomierza nie powinien wchodzić na zielone pole (które oznacza optymalne obroty silnika) powinien znajdować się cały czas ponizej. natomiast ostatnią lekcje miałem z innym instruktorem który powiedział ze nie ważne czy na pusto czy załadowany i tak wskaźnik ma operować na zielonym polu.. Więc która z tych teorii jest bliższa prawdy?


Post Wysłano: 09 cze 2013, 18:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Tak to jest z teoriami, a może mieć rację jeden i drugi, albo nie mieć żaden.

Najlepiej każdy samochód traktować indywidualnie, znając jego przebieg momentu obrotowego i obserwując spalanie przy zmiennej technice jazdy. Możesz sie wspomóc komputerem, jeśli jest i pokazuje chwilowe spalanie.

Producent określił jedno zielone pole, ale jest to pewien kompromis, choć przemyślany. Można robić po swojemu, ale może się okazać, że producent lepiej to wyliczył.

Nie da się ukryć, że faktycznie w pojazdach z dużym zapasem mocy, na pusto, samochód dobrze radzi sobie poniżej zielonego pola.


Post Wysłano: 09 cze 2013, 19:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2007, 17:23
Posty: 209
GG: 0

Na zielonym polu....na pewno na egzaminie, a w praktyce to się czuje jak zachowuje się pojazd, ale generalnie też na zielonym polu jest ok..np. man tgl, którym jeżdżę w górnej granicy zielonego pola już zaczyna sygnalizować, że czas na zmianę biegu.

_________________
Zapraszam na mój kanał Youtube...
Powodzenie mojego kanału, jego rozwój będzie zależał od WASZYCH polubień :D
Startuje z pełną parą już w krótce .... :)

https://youtu.be/s5GwCxFeTlo


Post Wysłano: 09 cze 2013, 19:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

W Scaniach R jest możliwość ustawienia dynamicznego zielonego pola.
Szytwne pole w R420 E4 jest w zakresie 1,1-1,5 rpm.(Max moment 1,1-1,35).
Natomiast po ustawieniu dynamicznego rzadko kiedy zielona strefa pokazuje tak szeroki zakres, a podczas jazdy na pusto potrafi wskazać 850-1000 jako ekonimiczne obroty.
Oczywiście przy RMC39-40ton nigdy takich obrotów nie wskazuje i zwykle oscyluje w granicach 1100-1400 obrotów, z tym wyjątkiem że nigdy nie pokazuje przedziału szerszego jak 200 obr.
Także troche prawdy w tym jest. Bez ładunku silnik nie potrzebuje tak dużej mocy jaka jest dostepna w zielonym zakresie.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: