Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 lut 2014, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2012, 7:15
Posty: 17

Witam mam problem z wiltonem firanka 2008 ns 34
Problem polega na tym że patrząc na naczepę od tyłu, opada ona na prawą stronę (krzywo stoi). Proszę o jakieś sugestie gdzie leży problem... Nie mam pojęcia jak się za to zabrać.


Post Wysłano: 20 lut 2014, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 wrz 2012, 17:17
Posty: 29
Lokalizacja: Łomianki

Jakie osie?


Post Wysłano: 21 lut 2014, 13:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2012, 7:15
Posty: 17

Cytuj:
Jakie osie?
Osie safa


Post Wysłano: 26 gru 2014, 14:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2014, 12:50
Posty: 9
GG: 1
Samochód: renault

Cytuj:
Witam mam problem z wiltonem firanka 2008 ns 34
Problem polega na tym że patrząc na naczepę od tyłu, opada ona na prawą stronę (krzywo stoi). Proszę o jakieś sugestie gdzie leży problem... Nie mam pojęcia jak się za to zabrać.
mam taki sam problem z naczepą kogelką ,jest tam tylko jeden zawór poziomujący ,przypuszczam że jest to jakos regulowane elektrycznie ale tak tylko mysle ,obserwuje czy ktoś Ci cos mądrego doradzi.


Post Wysłano: 26 gru 2014, 14:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2014, 12:50
Posty: 9
GG: 1
Samochód: renault

gdybys dowiedział się czegos sensownego w tym temacie to napisz bo samego mnie to interesuje


Post Wysłano: 26 gru 2014, 14:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Wysokie prawdopodobieństwo, że któraś poduszka jest do wymiany.
Mieliśmy podobny przypadek ze Schmitzem (osobiście podejrzewałem krzywą ramę), jednak po wymianie poduchy naczepa stoi jak należy.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 26 gru 2014, 14:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2014, 12:50
Posty: 9
GG: 1
Samochód: renault

kolego powiem Ci tak, kiedyś mi walnęła poduszka ,powietrze zeszło z jednej strony z wszystkich trzech poduszek po tej stronie co była uszkodzona poduszka. Naczepa była przechylona.Zawór poziomujący naczepy jest tylko jeden na srodkowej osi wiec domniemam że jest to poziomowane (kalibrowane )chyba w jakiś sposób inny elektrozaworami ale to tylko moje przypuszczenia ,nie szpecuje.


Post Wysłano: 26 gru 2014, 15:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zawór poziomujący jest jeden na wszystkie sześć poduszek, bardziej bym się przyjrzał ramie czy nie jest skrzywiona

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 gru 2014, 15:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Tam jest tylko jeden zawór, ten z cięgnem.

Jeśli krzywo stoi, to albo gibnięta rama, albo może tuleje w pół resorach powybijane, może któraś poduszka zbyt krótka . Generalnie trudny temat.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 gru 2014, 15:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2014, 12:50
Posty: 9
GG: 1
Samochód: renault

kolego ja się nie zgadzam,zawór poziomujący jest jeden ale są dwa obwody dawałem Ci przykład jak walnęła mi poduszka z jednej strony mi powietrze zeszło z wszystkich trzech poduszek a z drugiej strony były napompowane,druga sprawa popatrz jak wchodzisz w zakrety to by Cie przewróciło na jedna strone gdyby było jednakowe ciśnienie po obu stronach a tak się z jednej strony upuszcza i naczepa jest stabilna .Ja stawiam ze jest tam po prostu jakas kalibracja komputerowa bo te naczepy mają swoje sterowniki i tyle.Takie są moje przypuszczenia.


Post Wysłano: 26 gru 2014, 15:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Tam nie ma żadnej kalibracji. Po obu stronach ma być takie samo samo ciśnienie.
Można zmierzyć manometrami, jeśli jest różne to ten zawór z cięgnem jest zepsuty.


Jedyny system stabilizacji toru jazdy to ten działający za pomocą hamulców, choć nie jestem pewien czy to też jest w naczepach.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 gru 2014, 15:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

EBS w naczepie jest odpowiedzialny za stabilizację, zwłaszcza na rondach można zobaczyć jak sama naczepa przy hamowuje

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 gru 2014, 16:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 wrz 2012, 17:17
Posty: 29
Lokalizacja: Łomianki

U nas było to samo w Koegel-ach, z 2007 roku ale na osiach BPW. Były wymienione wszystkie poduszki, zawór, a okazało się, że osie z prawej strony przekręciły się i bardziej pompowało poduszki z jednej strony.


Post Wysłano: 26 gru 2014, 16:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

:lol: nie tylko na rondach.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 26 gru 2014, 16:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Miałem okazję kiedyś ciągnąć naczepę bez sprawnych amortyzatorów, jak przejechałem przez dziury to w pierwszym momencie myślałem że silnik zgasł tak naczepa dała po heblach :lol:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 gru 2014, 16:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2014, 12:50
Posty: 9
GG: 1
Samochód: renault

kurcze kolego ja nie szpecuje ale nie rozumie jak to osie się mogly przekrecic jakos nie mogę się tego wyobrazić?


Post Wysłano: 26 gru 2014, 16:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Konkluzja jak zwykle podobna. z fusów nie wywróży. Trzeba zacząć diagnostykę na pacjencie.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 26 gru 2014, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
EBS w naczepie jest odpowiedzialny za stabilizację, zwłaszcza na rondach można zobaczyć jak sama naczepa przy hamowuje
Ale wtedy naczepa stabilizuje cały zestaw, hamując wszystkimi kołami naraz. Ciekawe czy potrafi zahamować tylko lewą lub prawą stroną, co np naprostować zestaw który łamie się w scyzoryk.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 gru 2014, 20:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kto ci powiedział że naczepa hamuje wszystkimi kołami?
Układ EBS wykorzystuje ABS i zależnie od potrzeby przy hamowuje odpowiednie koła w naczepie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 gru 2014, 20:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Chyba się wam popyrtały systemy EBS to nie ESP. ESP stabilizuje pojazd przed nad/podsterownością. EBS to nie jako rozwinięcie ABS-u z wykorzystaniem elektroniki gdzie hamulce są po prostu skuteczniejsze to tak łopatologicznie.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: