Kupujesz leciwe już auto używane, dobrze by było, żeby rozwiązania w nim zastosowane były możliwie proste.
Silnik 440/470 to HPI z układem TC (420HPI nie posiada TC), nie ma zbyt dobrych opinii - była to jednostka bardzo nowoczesna i Scania zapłaciła za innowacyjność - kupno tego silnika, z resztą jak większości HPI w 4, to loteria- może palić bardzo mało i nie sprawiać żadnych problemów, a może palić jak smok i ciągle stać z podniesioną kabiną - jednostki te nie mają dobrej opinii (problemy z wałkami, zdarzały się pękające bloki).
Radzę unikać wynalazków w starych wozach. HPI to układ zasilania sporo droższy w naprawach niż PDE. Dodatkowo weź pod uwagę to, że kiedyś to auto będziesz chciał sprzedać - PDE sprzedasz szybciej i drożej niż HPI - "araby" doskonale wiedzą czego szukać
Co do wymian oleju - zalecam 30/40 tysięcy.
Silniki do naprawy głównej powinny spokojnie wytrzymać 1,5 mln km.
Co do R'ki jako marzenia - uważaj, bo po przesiadce z "4" możesz się rozczarować