Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 wrz 2016, 8:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Witam Szanownych Panów i Piękne Panie :)
Jakis czas temu mialem szanse na ładunek stali z okolic Berlina dokładnie Henningsdorf do PL ale nie moglem go podjąć ponieważ nie mialem wystarczającej ilości mat antypoślizgowych o grubości minimum 8mm. Chce wyposażyć samochody w takie maty ale od Paniusi zlecającej transport usłyszałem ze mat jest potrzeba na minimum 3/4 podłogi w naczepie a to dlatego ze te maty idą na przekładkę miedzy arkusze/profile stalowe. Gdybym mial teraz kupić takie maty zapłacił bym na dwa auta za to prawie 3000PLN a wiec trochę dziegow jest :/ czy może ktoś z was się tam laduje i może powiedzieć ile takich mat potrzeba, jak oni to lądują? Może jakieś zdjęcia?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 9:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 21:10
Posty: 202
GG: 8460279
Samochód: 1848
Lokalizacja: Kątownia obok narzędziowni

Riva Stahl :)
Ładowałem tam do mekki polskiego transportu (Garbsen).
Potrzebna jest trochę mat ale 3/4 naczepy to trochę przesada. Dostajesz 4-6 przekładek drewnianych między podłogę a pierwszą warstwę stali. Potrzebujesz podłożyć maty pomiędzy podłogą naczepy a przekładką i pomiędzy przekładką a stalą (w wielu hutach niemieckich mają takie wymagania). Analogicznie jak masz 3-4 warstwy stali operacja się powtarza, tylko potem idzie mata na stal przekładka i mata na górę przekładki.


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 9:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lip 2009, 20:57
Posty: 22
GG: 4111202
Samochód: Magnum DXi

Riva ma dobry przerób dzienny aut, a i swoje trzeba odstać w kolejce czasem :D

Ja jak ładowałem pręty to brałem 4 przekładki i tak jak SS pisze , guma miedzy podłogę a przekładkę i miedzy przekładkę a stal, także nie wiem skąd się wzięło te 3/4 podłogi jak i tak całość opiera się tylko na 4 belkach :)


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 11:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
o grubości minimum 8mm.
Ładowałem tam co prawda tylko 2 razy, ale na dole podkładałem maty takie jakie miałem - 3 mm, nikt się nie przyczepił...ale innym razem ładowałem profile w Troisdorfie to niemiec (później się okazało że polski) przyniósł grube 8 mm.
Tylko 2 foty, pręty 12 m długie:
Obrazek

Obrazek
Cytuj:
i może powiedzieć ile takich mat potrzeba, jak oni to lądują?
A najlepiej to dokup do naczep po 1-2 duże skrzynki, bo się okazuje że co firma to inne maty chcą...


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 11:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

No to jesli zalozymy ze jedna przekladka ma 2,4metra dlugosci czyli prawie tyle co naczepa to przy zalozeniu ze mamy 4 warstwy stali z 6 przekladkami to i tak potrzeba 116metrow mat a to daje 23 rolki gdzie jedna rolka kosztuje 70PLN ;O 1600 zlotych nie wyjete :O masakrajaca... Moje naczepy maja paleciary wiec miejsca az nadto ;) ale bede musial odlozyc hajsu na te maty...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 11:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Trochę tam do wagi w kolejce trzeba odstać, ale z matami nigdy problemu nie mieli, te cienkie też były ok, czasem zanim zdążyłem wyciągnąć maty pod drugą warstwę to już suwnicowy poładował. Potrzebne dwa numery, jeden na wjazd kierowca wpisuje w terminal i drugi załadunku B...

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 12:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
ale bede musial odlozyc hajsu na te maty...
Puść auto na jakąś "luźniejszą" stalownię, lub np do Stolbergu na załadunek szyb.
Będą potem maty na naczepie :)
Na wielu zakładach targasz sobie maty z palety jak cygan zasiłek...


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 14:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Moze dokupie troche cienkich mat i jak przejdzie to przejdzie a jak nie to wtedy bede sie martwil. Musze moim kozakom z Pomorza powiedziec zeby ciagneli maty gdzie sie da :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 15:40
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Edler popatrzę w domu bo mam dość sporo mat jak ćwiczyłen papier ze Szwajcarii. Za każdym razem przywoziłem do dom. Jakbym co znalazł dam znać. Cienkich mat mam dość sporo więc luzik a i chyba 8mm na 1 zestaw pyknie.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 15:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
No to jesli zalozymy ze jedna przekladka ma 2,4metra dlugosci czyli prawie tyle co naczepa to przy zalozeniu ze mamy 4 warstwy stali z 6 przekladkami to i tak potrzeba 116metrow mat a to daje 23 rolki gdzie jedna rolka kosztuje 70PLN ;O 1600 zlotych nie wyjete :O masakrajaca... Moje naczepy maja paleciary wiec miejsca az nadto ;) ale bede musial odlozyc hajsu na te maty...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
za 70 pln masz rolke serokosci ok 30 cm, jak ja przetniesz na pół to bedziesz miec akurat szerokosc paska pod/na drzewo, tez tam ladowalem i na miekko wtedy. tam nigdy nie zaladujesz 4 warstw z 6 przekładkami- przypadek skrajny ze hohoho przytoczyłeś. tam na dole jest pelna warstwa i na góre połowa szerokosci tak jak Sergiej pokazał bo wiecej nie udupisz w 24tonach ładunku, łacznie ze 40 metrów wąskich pasków i bedzie OK nadwyrost

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 16:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

W sumie jedna rolke ktora ma 25cm szerokosci mozna przeciac wzdluz i miec jej 10metrow. O szerokosci 12,5 cm a to i tak wyjdzie na bank wiecej niz jakakolwiek kantowka na przekladke. A wtedy tylko 8 rolek na zestaw a to polowa tego co wczesniej ;) co kilka glow to nie jedna ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lip 2010, 21:03
Posty: 148
GG: 4408153
Samochód: Robur/Chrysler T&C
Lokalizacja: WWL

W Peine na Peiner Trager kładzie się 4 kantówki na podłogę i maty trzeba dać pod i na kantówkę to wychodzi 20 m plus później na górę na 2 piętro ale tam to już ja osobiście kładę na tyle naczepy skrawki jakie mam i ładujący już je sobie rozkłada. Maty oczywiście muszą być min 8mm, cieńsze nie mogą być bo Ci odrzucą i przyniosą swoje za jakieś 60e. W sklepie jak kupując rolka ma przeważnie 25cm szerokości i 5m długości to tak jak Edler napisał tniesz ją wzdłuż i już jedną rolką owijasz dwie kantówki. Do tego dochodzi wymóg 18 pasów niby ale 13 wystarczy na 12 metrową stal (oczywiście z dużą klamrą).


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Do tego dochodzi wymóg 18 pasów niby ale 13 wystarczy na 12 metrową stal (oczywiście z dużą klamrą).
Oj tam, już nie przesadzaj, bo ogrodnikiem zostaniesz...
Edler tam to jest tak, że ładujesz naczepę, wyjeżdżasz przez wagę i na "punkcie zabezpieczania" dajesz chłopu lub babce papiery i on/ona mówi ile pasów trzeba. W przypadku jak na zdjęciach - minimum 10 szt (z długą klamrą)


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 23:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lip 2010, 21:03
Posty: 148
GG: 4408153
Samochód: Robur/Chrysler T&C
Lokalizacja: WWL

Nie przesadzam jak byłem pierwszym razem trafiłem taka zmianę ze 12 pasów im nie starczyło chcieli min 13 a ostatnio 12 było ok tylko się pytali czy duża klamra jest.


Post Wysłano: 11 wrz 2016, 1:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Cytuj:
Cytuj:
Do tego dochodzi wymóg 18 pasów niby ale 13 wystarczy na 12 metrową stal (oczywiście z dużą klamrą).
Oj tam, już nie przesadzaj, bo ogrodnikiem zostaniesz...
Edler tam to jest tak, że ładujesz naczepę, wyjeżdżasz przez wagę i na "punkcie zabezpieczania" dajesz chłopu lub babce papiery i on/ona mówi ile pasów trzeba. W przypadku jak na zdjęciach - minimum 10 szt (z długą klamrą)
Drut jest ciężki i nigdy nie miałem tam więcej jak dwie warstwy, a często była nawet jedna. Gumy pod i na kantówke. Jeszcze dwa lata temu nie było tam ani tego ciecia po zjeździe z wagi, ani tej budy z komputerami na wjeździe po prawej. Na suwnicy przeważnie baba siedzi i jak załadowała to papiery spuszczała na sznurku w rękawiczce :lol:


Post Wysłano: 11 wrz 2016, 7:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Peiner Trager... miałem zabierać od nich 18m stal do Sochaczewa. Auto 2 dni stało w kolejce, najpierw wojna o maty, a później stwierdzili, że naczepy bez klonic nie zaladuja, chociaż 2 dni wcześniej ich spedytorowi to nie przeszkadzało :mrgreen:


Post Wysłano: 11 wrz 2016, 11:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lip 2010, 21:03
Posty: 148
GG: 4408153
Samochód: Robur/Chrysler T&C
Lokalizacja: WWL

Obrazek[/img]
Obrazek
Cytuj:
Peiner Trager... miałem zabierać od nich 18m stal do Sochaczewa. Auto 2 dni stało w kolejce, najpierw wojna o maty, a później stwierdzili, że naczepy bez klonic nie zaladuja, chociaż 2 dni wcześniej ich spedytorowi to nie przeszkadzało :mrgreen:
Taką informacje mają w Peine wiec kłonice już dawno oni wymagają. Ostatnio ładował się przede mną gość platformą i od razu na wstępie pytali się go czy posiada kłonice, a maty to mają taki wymóg że 8mm i koniec nic nie wywalczysz ale oni bardzo chętnie Ci sprzedadzą :> . Co do kolejki to 2 dni bo nie miałeś mat i kłonic czy po prostu była taka kolejka bo zacząłem tam bywać ostatnio regularnie i takiej kolejki to nie widziałem jeszcze narazie to maks 4 godz ale może wszystko przede mną jeszcze :lol:


Post Wysłano: 11 wrz 2016, 12:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Obrazek[/img]
Obrazek
Cytuj:
Peiner Trager... miałem zabierać od nich 18m stal do Sochaczewa. Auto 2 dni stało w kolejce, najpierw wojna o maty, a później stwierdzili, że naczepy bez klonic nie zaladuja, chociaż 2 dni wcześniej ich spedytorowi to nie przeszkadzało :mrgreen:
Taką informacje mają w Peine wiec kłonice już dawno oni wymagają. Ostatnio ładował się przede mną gość platformą i od razu na wstępie pytali się go czy posiada kłonice, a maty to mają taki wymóg że 8mm i koniec nic nie wywalczysz ale oni bardzo chętnie Ci sprzedadzą :> . Co do kolejki to 2 dni bo nie miałeś mat i kłonic czy po prostu była taka kolejka bo zacząłem tam bywać ostatnio regularnie i takiej kolejki to nie widziałem jeszcze narazie to maks 4 godz ale może wszystko przede mną jeszcze :lol:
Jakiś czas temu to było i mieli straszne ciśnienie na samochody (przypuszczam, że stąd też ślepe zapewnienie, że zaladuja tele bez klonic). Aut było w opór. Maty od razu dokupilismy.


Post Wysłano: 16 wrz 2016, 17:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

U mnie zachowało się jeszcze kilka kantówek typowo do stali.
Co prawda prętów nie woziłem tylko stal.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Połączcie posty.

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Ostatnio zmieniony 16 wrz 2016, 17:51 przez ociu, łącznie zmieniany 1 raz.
Połączone ;)


Post Wysłano: 17 wrz 2016, 19:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
U mnie zachowało się jeszcze kilka kantówek typowo do stali.
Co prawda prętów nie woziłem tylko stal.
Paździerz panie kolego. Na tym na stalowni nawet sandała nie postawią.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: