Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 05 gru 2014, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Cytuj:
A tu przykład jak można zepsuć oponę.....ale za to tanio pogłębili na jesienno-zimowe warunki :mrgreen: .... karkas do kosza a i przyczepności nie będzie :wink: ale za to za 20zł pogłębili i to bez odkręcania koła :lol:
Jak widzę to zdjęcie dołączone przez Ciebie Kolego to mnie śmiech ogarnia :lol: ,a pogłębienie zrobione jak na wyścigi samochodów ciężarowych na deszczu (dla tych co nie w temacie to oponę typu slick nacina się bardzo podobnie jak na zdjęciu). Po takim nacięciu stwierdzam że imb...ylów nie brakuje, a kierowca będzie miał ciężko z trakcją w obecnych warunkach. Co do ciśnienia kontroluje teraz co 2 do 4 tygodni bo faktycznie są duże wahania, a szkoda ogumienia.

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 05 gru 2014, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2012, 21:19
Posty: 44

Wyposażyłem solówkę dwuosiową w Kormorany D 315/70 r.22,5 na osi napędowej, u wulkanizatora nabili mi w nie 8,6 bara twierdząc, że tak ma być. Naciski na oś mam w granicach 11 do nawet 13t. Zastanawiam się czy nie jest to za wysokie ciśnienie?


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 06 gru 2014, 10:16

Cytuj:
Wyposażyłem solówkę dwuosiową w Kormorany D 315/70 r.22,5 na osi napędowej, u wulkanizatora nabili mi w nie 8,6 bara twierdząc, że tak ma być. Naciski na oś mam w granicach 11 do nawet 13t. Zastanawiam się czy nie jest to za wysokie ciśnienie?
Przede wszystkim "pierwsze skrzypce" gra tu instrukcja obsługi i tabela wartości ciśnień, którą zamieszcza producent pojazdu.
Wg większości producentów przy maksymalnym nacisku na oś bliźniaczą (11,5 t) ciśnienie w oponach na tejże osi powinno wynosić 8,5 bar.
A Ty to prosisz się o nieszczęście, czy też mandat z takim naciskiem na oś ("...do nawet 13t")?


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 06 gru 2014, 20:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Wyposażyłem solówkę dwuosiową w Kormorany D 315/70 r.22,5 na osi napędowej, u wulkanizatora nabili mi w nie 8,6 bara twierdząc, że tak ma być. Naciski na oś mam w granicach 11 do nawet 13t. Zastanawiam się czy nie jest to za wysokie ciśnienie?
Jak będziesz dobrym manometrem sprawdzał regularnie na zimno co miesiąc to minimum 8 w zimie możesz trzymać dla trakcji i komfortu. 8.5 to zalecane ciśnienie dla maksymalnej nośności.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 06 gru 2014, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2012, 21:19
Posty: 44

Cytuj:
...

Dzięki, o taką odpowiedź mi chodziło :wink:


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 19 lut 2018, 11:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Witam
Pacjent Volvo plus firanka standard
Zawsze 24-25t
Jakie ciśnienie będzie najlepsze do max obciążeń?
Ciągnik:
Przód 385/65/R22,5 - 8.5 bar
Tyl 315/70/R22,5 - 8.5 bar
Naczepa
385/65/R22,5 - 9 bar


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 19 lut 2018, 14:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Witam
Pacjent Volvo plus firanka standard
Zawsze 24-25t
Jakie ciśnienie będzie najlepsze do max obciążeń?
Ciągnik:
Przód 385/65/R22,5 - 8.5 bar
Tyl 315/70/R22,5 - 8.5 bar
Naczepa
385/65/R22,5 - 9 bar
Wszystko na 9

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 19 lut 2018, 20:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Jeśli cały czas ma 24t to moze ma to sens.
Ja do takich napędów XDA2 pompowałem 7,5 a i tak środek bardziej poleciał a boki zostały, tyle że sporo było wożone lekko...
Natomiast do szerokiego przodu dawałem nieco ponad 9 i niewiele pomogło, boki poleciały jakbym 8,5 pompował tyle że bardziej trzepało...
Tyle z moich obserwacji.


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 19 lut 2018, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Potwierdzam przód szeroki przy 9 barach bardziej trzepie niż przy 8,5 bara

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 19 lut 2018, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

315 przód też bardziej przenosi przy 9, niż przy 8,5.
A na ciągnących 7,5 i też środek bardziej wybiera niż barki, 60% max pełno reszta pusto.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 19 lut 2018, 23:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

A ja pompuje tak jak jest napisane na oponie.


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 20 lut 2018, 10:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na oponie to napisali jakim maksymalnym ciśnieniem można konkretną oponę na pompować

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 20 lut 2018, 12:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Mam w ręce książkę od Stralisa i piszą tu że dla 315/70 tył:
10t - 6,75 bar
11t - 7,25
11,6t - 7,75
12,6t - 8,5
13,4t - 9,0

Możliwe że dlatego idzie bardziej środek nawet przy 7.5...
No ale mniej niedam przeciez....


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 20 lut 2018, 13:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Te tony to naciski na oś?

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 20 lut 2018, 14:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dokładnie tak

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 20 lut 2018, 15:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Nie mam czujników obciążenia osi
Jaki jest nacisk przy 25t równomiernie rozłożonych a nawet mniej z przodu bo np 18 pal granulatu rozłożone 1122222222
Może ktoś wozi?


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 20 lut 2018, 17:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

jezu a nie mieli w ofercie?
ja takich ton nie wożę, ale pewnie będzie na napędowej więcej niż 11,5 tony.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 20 lut 2018, 18:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Myślę że niebędzie tyle.
W Ivecu rama 3,8 naczepa Krone standard z takim załadunkiem miałem 10t na bliźniaku i po 7,5t w naczepie, dużo zależy ile zostaje miejsca z tyłu, u mnie było załadowane praktycznie do drzwi.
Gdyby było z tyłu metr wolnego to moźe te 11,5 jest realne...


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 20 lut 2018, 18:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Z tyłu zawsze przy tych granulatach jest jakieś pół metra od drzwi
Od przodu 2 pal w poprzek na środku, reszta podwójnie wzdłuż naczepy.
Jak będę ladowal podejdę do innych kierowców może ktoś będzie miał czujniki
Nie chce żeby zaczęło opony wybierać środkiem a za mało też nie dobrze...


Tytuł: Re: Ciśnienia
Post Wysłano: 20 lut 2018, 19:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Taka tabelka z instrukcji MAN

Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: