Witam
Sprawa dotyczy TGX 2013r., silnik d26- 480 KM , euro 5, przebieg 560 tyś. ,skrzynia automatyczna, silnik ,skrzynia nie generuje i nie generował żadnych błędów , w tej chwili silnikowi brakuje mocy m/w do 1500 obr. później jakby się budził , niestety po przekroczeniu tych 1500 obr. skrzynia zazwyczaj zmienia już bieg i znów nie ma czym jechać, z lekkimi ładunkami jeszcze jakoś obleci , gorzej z 24 t. jest męczarnia ,ratuje się manualem lub guzik "power" pod gazem , średnia spalania potrafi skoczyć w tyg. do 39-40/100 .
Autem jeżdżę od ponad 2 lat , 1,5 roku chodził jak żyleta obojętnie czy lekko, czy ciężko, spalanie średnie max 30-32 .
Filtry ,olej ,co rok , na ta chwilę wyregulowane zawory , komplet nowych wtrysków, długopisy , uszczelnienia , rozbierany wydech , jeździłem z samym kolankiem posiłkując się modulatorem adblue żeby błedy nie wyskakiwały, sprawdzałem działanie klapy na hamulcu silnikowym jest ok .
Adblue działa poprawnie choć wydaje mi się że kiedyś palił mniej 2 baki paliwa/1 adblue teraz 2/1.5 , może to związane z niedoborem mocy i wyższym spalaniem , jakby nawet byłoby coś nie tak z adblue na modulatorze by jechał chyba normalnie bo też tak próbowałem .
W tym okresie odwiedziłem m.in. serwis MAN czeladź z w/w powodu - naciągli mnie na komplet nowego sprzęgła , z powodu zapoconego uszczelnienia wału korbowego, oraz łapki i łożyska w sprzęgle z powodu przebiegu , też nie mieli podejrzeń , niby z ich testów nic nie wynika, wszystko w normie , przed wymianą wtrysków też tak niby było (stare wtryski chyba OK bo auto jeździ bez zmian ) , teraz " może turbina się kończy " !!
Ostatni polecony mechanik stwierdził że też wszystko w normie, ale wgrał na nowo ,nowy soft z 480 KM i auto zaczęło przyśpieszać j/w opisałem , wcześniej było jeszcze gorzej , nawet na wysokich obrotach było ciężko. Proponuję zrobić chip-a na 500 KM i mapę aby ciągnął bardziej od dołu ?? ale czy to jest rozwiązanie jak coś tu nie gra .
Jeszcze w serwisie podobno zrobili aktualizację i wszyscy oprócz serwisu maja problem z połączeniem się man -catem ??
Dużo tego! jeszcze taki motyw , jak cisnę go np. pod górę i turbina się rozkręci a wtedy mu odpuszczę to słychać jakby "kichnął " tzn. jakby miał zawór upustowy i powietrze gdzieś uszło , węże od turbiny są ok
Mam odczyty z autocom z jazdy może coś podpowiedzą , jak się wyświetlą !
https://naforum.zapodaj.net/02f769fb4f3c.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/ef0842763bce.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/b22781340572.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/224df1df92e3.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/30bcf8ad0d9d.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/0adad4dc7ac4.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/61fdc0272711.jpg.html