Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 wrz 2008, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Czy ktoś posiada jakieś informacje na ten temat. Kiedyś było coś poruszane o instalacjach w ciężarówkach.


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 16:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Jedyne ciężarówki, jakie widziałem napędzane gazem to jelcze, wiem że są trochę słabsze, silniki nie są tak wytrzymale, ale za to koszty eksploatacji takiego pojazdu są znacznie niższe.

Obrazek

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 16:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

A czy wiesz może jaki tam był silnik, diesel, benzyna(nie oryg.), lpg, gaz ziemny? Kto był producentem tej instalacji?


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 16:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Ten jelcz ze zdjęcia jest na gaz ziemny (cng) natomiast ja widziałem na sprzedaż stara podajże 28 z rezerw wojskowych który miał założona instalację lpg. Coś jak to:
http://moto.allegro.pl/item435261168_po ... etrow.html


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 17:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Jest tam silnik diesla przerobiony na CNG a tego typu przeróbki są robione w Mielcu w dawnej fabryce silników Jelcza.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 17:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

pytam bo obiło mi sie cos o uszy o instalkach z boscha bodajze. na lpg i erdgas, lecz nie jestem .pewien Chodzi ni o zastosowanie takiego czegos w ciezarówkach długodystansowych
Gas ziemny na długi dystans to nie zabardzo, ze względu na ilośc i wielkośc zbiorników, ale na średnie trasy to czemu nie.


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 20:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

W autobusach scani sa stosowane instalacje gazowe, zkontaktuj się z serwisem to powiedzą ci kto jest jej producentem

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 20:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

w smieciarkach na zachodzie stosuja gaz lpg

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 17 wrz 2008, 15:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Ził uchwycony na Ukrainie (Lwów) parę dobrych lat temu.
Zbiorniki z gazem (czerwone) umiejscowione pod paką.
Z tego co pamiętam, to prócz aut służb komunalnych, jeździły jeszcze tam autobusy na gaz, ale mogę już dobrze tego nie pamiętać

(jakość zdjęcia nie najlepsza, ale to fotka z analoga przeskanowana na dysk)

Obrazek
@Autor - Ja

//Po poście sosny sobie przypomniałem, że autobusy na gaz widziałem jeszcze w Sewastopolu, albo Symferopolu

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Ostatnio zmieniony 17 wrz 2008, 20:43 przez krcr, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 17 wrz 2008, 19:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2006, 21:00
Posty: 206
Lokalizacja: Garwolin

Ten Ził ma silnik benzynowy. Multum takich jeździ po Litwie i Ukrainie (przez Białoruś przejeżdżałem tylko pociągiem więc nie wiem).

Obecne ciężarówki mają jednak silnik diesela, a przerobienie takiego na gaz jest chyba dosyć trudne. Bardziej popularnym (bo prawdopodobnie łatwiejszym) jest CNG, np. w autobusach miejskich.

_________________
Wspomnień czar...
WTiE PW


Post Wysłano: 17 wrz 2008, 22:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Pojęcie silnika diesla na gaz lpg nie jest takie do końca abstrakcyjne...

Proponuje wpisać odpowiednią fraze w google po angielsku.
Kiedyś sie zainteresowałem ofertą pewnej firmy.

Ta firma proponowała tez przerabianie samochodów cięzarowych

Próbuje znaleźc tą firme ale jakoś nie idzie..

http://www.dieselgas.com.au/installation.htm

tu jest przykład, ale to nie to, może potem znajde


http://www.google.pl/search?hl=pl&lr=&q ... rt=10&sa=N

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=lpg ... Szukaj&lr=


Post Wysłano: 18 wrz 2008, 10:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
Ten Ził ma silnik benzynowy. Multum takich jeździ po Litwie i Ukrainie (przez Białoruś przejeżdżałem tylko pociągiem więc nie wiem).

Obecne ciężarówki mają jednak silnik diesela, a przerobienie takiego na gaz jest chyba dosyć trudne. Bardziej popularnym (bo prawdopodobnie łatwiejszym) jest CNG, np. w autobusach miejskich.
To nie jest Ził tylko Gaz 53, obecnie na wschodzie bardzo dużo autobusów i ciężarówek przerabia się na LPG, bo większość miała silniki gaźnikowe i to jest najprostsza instalacja. Przerobienie diesla na gaz nie jest takie proste, w Polsce robią to tylko dobrze tylko w Mielcu. Wymaga to modyfikacji głowicy, bo inaczej wypala gniazda i zawory.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 18 wrz 2008, 17:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Co do instalacji LPG to nawet w u nas jeżdżą takie wynalazki ojciec znajomego śmiga Starem 660 z instalacją LPG pojazd jest niewyobrażalnie żarłoczny i do tego bardzo powolny max, co można z niego wyciągnąć na prostej to 45-50 km/h

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 17 sty 2020, 1:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2013, 17:02
Posty: 13
Samochód: Daf lf Man 12.220

Odświeżam temat instalacji gazowowej do ciezarówki posiadam Iveco eurocargo z 6 cilindrowy diesel 220KM ostatnio po obejrzeniu paru filmikow na yt i przeczytaniu kilku komentarzy (oczywiscie pozytywnych, mowiacych o zredukowaniu kosztow spalania oraz podniesieniu mocy auta) zaciekawilo mnie takie rozwiazanie, glównie wypowiedzi oraz testy sa ludzi ktorzy zakladaja badz testuja auta z taka instalacja.. Dlatego teraz chcialem zapytac was w szczegolnosci uzytkownikow co myslicie na ten temat czy warto sprobowac czy lepiej unikac ewentualnych problemow ktore pojawiaja sie przy uzytkowaniu takiej instalacji?!


Post Wysłano: 17 sty 2020, 5:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

jak nie masz co zrobić z kasa to chętnie przytulę.

miałem używałem i nie polecam.
może źle trafiłem lub miałem kiepską robotę.
jedyne co to silnik miał rzeczywiście więcej mocy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 17 sty 2020, 6:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Właśnie, ty miałeś takie coś. Możesz opisać jak to wyglądało względem obietnic? Jak działało, jak że spalaniem, jak z kosztami? Pamiętam, że silnik też wymieniałeś, choć nie wiem czy jedno było związane z drugim.


Post Wysłano: 17 sty 2020, 11:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2013, 17:02
Posty: 13
Samochód: Daf lf Man 12.220

Głownie jestem ciekaw jaki jest wplyw instalacji gazowej na zywotnosc silnika i innych podzespolow
zaznaczam iz ekspeci (oczywiscie ci co zakladaja taka instalacje) mowia o lepszym spalaniu/wypalaniu paliwa ktore to dobrze wplywa na silnik... co wy na to?


Post Wysłano: 17 sty 2020, 11:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

zakładałem w Częstochowie. firma jak firma już teraz nie pamiętam nazwy (była gdzieś koło urzędu celnego.
koszt instalacji był ok. 7 tyś. tylko miałem mały zbiornik 60 litrów, a właśnie zbiornik znacząco podnosi sam koszt.
problemem było wyregulowanie tego ustrojstwa.
pierwsza regulacja była taka że zużycie gazu było 9 litrów i tyle samo paliwa może litr mniej.
później regulowali ale efekt był mizerny.
w moim przypadku problemem mogło być to że przeloty miałem po 100 kilometrów i silnik musiał chwilę pochodzic aż płyn osiągnął właściwą temperaturę wtedy dopiero instalacja uruchamiała się.
zasadą było że gazu nie powinno być więcej niż 30% paliwa przy większych wartościach były problemy z głowicami i zaworami.
silnik umarł mi bo panewka się obróciła i w mojej ocenie nie miała wpływu jazda na gazie.
generalnie porażka ale pionierzy zawsze mieli ciężko. :D

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 17 sty 2020, 12:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

przy zasilaniu gazem silników wysokoprężnych można wyróżnić trzy rozwiązania:

- monofuel – polega na przerobieniu silników wysokoprężnych na niskoprężne

- dual fuel – olej napędowy podawany jest w ilości umożliwiającej inicjację samozapłonu w cylindrze (5-30%), a resztę energii podaje się w paliwie gazowym. Takie rozwiązanie oprócz montażu instalacji zasilania LPG wymaga systemu ograniczającego dawkę oleju napędowego

- diesel gaz – wzbogacenie zasysanego powietrza.

obecnie najpopularniejsze rozwiązanie jest Dual Fuel.
w systemie tym gaz LPG jest dodatkowo podawany do silnika pracującego na ON. Zastosowanie systemu DEGAmix pozwala na zmniejszenie zużycia ON od 20 do 30 procent, przy podaniu w jego miejsce LPG (około 20 – 30 procent), który jest znacznie tańszy od oleju napędowego.

rozwiązanie to nie wymaga ingerencji w dieslowski układ zasilania zarówno w część mechaniczną (wysokociśnieniową) jak i sterownik elektroniczny. W systemie DUAL FUEL gaz LPG jest dodatkowo podawany do silnika pracującego na ON.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

podstawowa dawka oleju napędowego jest wtryskiwana do komór spalania silnika, zaś dodatkowa porcja gazu - do układu dolotowego. Jej zapłon inicjuje ulegająca samozapłonowi dawka oleju.

system ten nie podaje gazu na biegu jałowym, przy hamowaniu silnikiem oraz na wysokich obrotach.

tyle co ja wiem to trochę teorii, bo nigdy nie miałem do czynienia z pojazdem z LPG w transporcie z prawdziwego zdarzenia, dane są ze źródeł producentów tych instalacji.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 17 sty 2020, 13:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2013, 17:02
Posty: 13
Samochód: Daf lf Man 12.220

zzx napisz w jakim aucie i na jakim silniku miales zamontowana instalacje?
wniosujac z twojej wypowiedzi głowna przyczyna niezadowolenia z twojej instalacji bylo (w mojej ocenie) zle wyregulowanie instalacji czytaj: niekompetenty instalator lub tez jak pisales za male jednorazowe przebiegi ktore niedawaly odpowiednich mozliwosci azeby instalacja poprawnie zaczela chodzic... co wy na to>?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: